Na Targach IAA w Hanowerze w dniach 25.09 – 2.10 po raz kolejny pojawi się największy polski producent naczep i przyczep – firma Wielton S.A. W hali 27, na stoisku F37 zaprezentujemy ofertę firmy i pochwalimy się najnowszymi produktami. Są wśród nich:
Naczepa podkontenerowa z wysuwnym przodem i tyłem NS3P45R2M2
Konfiguracje transportowe:
Naczepa przystosowana jest do transportu najpopularniejszych typów kontenerów morskich bez konieczności uzyskania dodatkowych zezwoleń na przejazd ponadgabarytowy.
Dostępne są dwie wysokości siodła: 1170 mm i 1090 mm.
Podwozie naczepy posiada wysuwane elementy tj. przód, tył oraz zderzak, które ustawiane są w wymaganych pozycjach w zależności od rodzaju przewożonych kontenerów.
Konstrukcja:
Rama modułowa wykonana z wysoko wytrzymałych stali. Wysuw części przedniej i zderzaka tylnego realizowany ręcznie, wysuw części tylnej realizowany pneumatycznie lub mechanicznie w zależności od zamówienia.
Wyposażenie:
Dostępne osie i zawieszenia SAF, BPW, DC – do wyboru przez Klienta. Dodatkowe gniazdo na czop. Kompozytowy odbój boczny i mocowanie lamp tylnych. Elementy ruchome cynkowane ogniowo. Przewody elektryczne i pneumatyczne w elementach wysuwnych umieszczone w prowadnikach łańcuchowych. W opcji – aluminiowe nogi zrzutowe i aluminiowe zbiorniki powietrza. Kosz na koło zapasowe i skrzynka narzędziowa.
MASA WŁASNA W NAJLŻEJSZEJ KONFIGURACJI – 5.050 kg.
Naczepa kurtynowa typu MEGA RYNNA do przewozu intermodalnego (drogą, koleją oraz promami Ro-Ro)
Konfiguracje transportowe:
Optymalna rynna do przewozu m.in. stali w kręgach. Wysokość siodła w wagonie 88 cm.
Skrajnia tunelu P 400. Oznakowanie (kodyfikacja) potwierdzające dopuszczenie naczepy do transportu kolejowego. Pojazd posiada certyfikat zgodności z wymaganiami UE – CoC (Certificate of Conformity), certyfikat XL wg EN-12642 a także certyfikaty na przewóz: napojów, opon, stali w arkuszach i kręgach.
Konstrukcja:
Konstrukcja podwozia przystosowana do transportu na wagonach typu: e, f, g, i. Rama ze stali o wysokiej wytrzymałości S700. Podłoga ze sklejki wodoodpornej o podwyższonej wytrzymałości (30mm). 4 punkty chwytania „grab handles” (po 2 na stronę) umożliwiające pionowy załadunek naczepy na wagon oraz prom, oznaczone żółtym kolorem na bokach naczepy (zgodnie z normą UIC 596-5). Po 4 uchwyty promowe na stronę umożliwiające zabezpieczenie naczepy na promie. Zawieszenie rozłączne dedykowane do załadunku pionowego. Podnoszony tylny zderzak ze wspomaganiem, składa się po kontakcie z przeszkodą i zabezpiecza przed uszkodzeniem podczas osadzania naczepy w wagonie, czy podczas manewrowania na terminalach załadunkowych lub w trakcie wjazdu na prom. Plandeka boczna wyposażona jest w 24 klamry z podwójnym zabezpieczeniem i oznaczona numerem identyfikacyjnym ILU. 5 tonowe uchwyty mocowania ładunku po 7 sztuk na stronę oraz 14 par 2 tonowych uchwytów wewnątrz naczepy w zależności od zamówienia. Dodatkowo obrzeże boczne wyposażone w system „safety lock” do zabezpieczenia ładunku. 4 dodatkowe miejsca do montażu kłonic. Wytrzymałość konstrukcji potwierdzona została przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą TUV Nord, a dopuszczenie naczepy do transportu koleją zrealizowano z firmą DB Schenker.
Wyposażenie:
Osie i zawieszenie SAF lub BPW o obciążeniu technicznym 9000kg, felgi stalowe lub aluminiowe z ogumieniem 445/45 19,5’’ w zależności od zamówienia. Dwuzakresowe nogi podporowe JOST. Wzmocniona tablica przyłączeniowa zamontowana jest na ścianie przedniej i chroniona gumowymi odbojami (wymagania Ro-Ro). 4 gniazda i 4 słupy pionowe w przedniej części podłogi. Odboje gumowe na tylnym obrzeżu chronią rygle zamykające drzwi. Dodatkowo – zastosowane rollstopy chroniące tylną cześć naczepy przed uszkodzeniem. W celu usunięcia lodu, wody oraz innych zanieczyszczeń z dachu naczepy – możliwość zastosowania sytemu AIRPIPE. Uchwyt na deski stelażowe pod ramą naczepy.
Masa: ~7300 kg
Naczepa wywrotka stalowa typu half-pipe 26 m3 NW3S26SHPKSL48.
Podwozie:
Konstrukcja podwozia wywrotki wykonana jest ze stali wysokowytrzymałej z osiami o obciążeniu technicznym do 9000kg. Dostępne zawieszenia SAF, BPW i DC – do wyboru przez Klienta. Zderzak tylny – zgodny z regulaminem 58, składany, przystosowany do pracy z rozściełaczami mas bitumicznych – stalowy lub aluminiowy.
Skrzynia:
Skrzynię ładunkową cechuje nowoczesny design o zmiennym przekroju. Poszycie podłogi oraz ścian z trudnościeralnej stali Hardox HB 450. Grubość podłogi 4 mm, gładka bez podłużnic i poprzeczek. Ściany o grubości 3 mm. Tylne zamknięcie to klapa do czoła z opcjonalnym, dokręcanym zsypem i otworem zsypowym.
Niewątpliwym atutem wywrotki jest szeroki wachlarz konfiguracji elementów wyposażenia podwozia i nadwozia. Można wybierać pomiędzy stalowymi i aluminiowymi: obręczami kół, zderzakiem tylnym, zbiornikami powietrza, siłownikami hydraulicznymi dwóch wiodących producentów, typem nóg podporowych, rodzajem oświetlenia: żarówkowym lub LED. Manualnie lub automatycznie otwierany dach.
Masa własna wywrotki o kubaturze 26m3: 5530 kg w najlżejszej konfiguracji.
Konstruktorzy Wieltonu tworzą produkty, które spełniają kluczowe wymagania klientów. Najpierw pomysł, potem modele 3D i dokumentacja konstrukcyjna projektu, następnie prototyp i badania walidacyjne. Tak w skrócie można opisać pracę konstruktorów Wieltonu.
Maciej Kaczor, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Wielton S.A.:
– Kluczowymi zadaniami, nad którymi pracują konstruktorzy Wieltonu są: zmniejszenie masy własnej, zwiększenie niezawodności, polepszenie funkcjonalności oraz design. Bardzo istotnym parametrem, który wyróżnia produkty Wieltonu jest niska masa własna. Do jej obniżenia przyczyniła się przede wszystkim zmiana konstrukcji ram pojazdów, zabudów i skrzyń ładunkowych oraz zastosowane materiały. Dzięki pojawieniu się na rynku drobnoziarnistych wysoko wytrzymałych stali np. S700 MC, 1000 DP oraz trudnościeralnych HB400, 450 Wielton zdecydował się na ich zastosowanie, dzięki czemu mógł obniżyć masę własną swoich produktów zmieniając grubości stosowanych elementów oraz rozwiązania konstrukcyjne. W ten właśnie sposób zastąpiono materiały hutnicze elementami profilowanymi z blach wysoko wytrzymałych, które można wykonać dzięki nowoczesnej technologii przygotowania i spawania. Wielton, jako pierwszy w Polsce zastosował te stale do produkcji swoich pojazdów. Optymalizacja stała się priorytetem. Zdecydowaliśmy się również na skonstruowanie własnych profili aluminiowych, których kształt pozwolił na pozbycie się zbędnych kilogramów. Do uzyskania mniejszej masy własnej przyczyniło się także zastosowanie lżejszych komponentów, nad którymi również pracują dostawcy Wieltonu np. siłowniki hydrauliczne, osie, zawieszenia, zbiorniki pneumatyczne, zderzaki, nogi podporowe itp. Podobnie było z nowymi produktami, które prezentujemy na Targach w Hanowerze: naczepą podkontenerową, wywrotką i naczepą kurtynową.