Nowa generacja opon Continental zapewniająca wyraźne oszczędności

  • Conti EcoPlus: oszczędność paliwa do 1,9 l na 100 km dzięki gamie opon o maksymalnej wydajności przy użytkowaniu na autostradach i drogach ekspresowych

  • Nowy wzór bieżnika oraz nowe specjalnie przystosowane mieszanki gumowe ograniczają zużycie paliwa bez uszczerbku dla trwałości opony

  • Trwale zoptymalizowane koszty dzięki możliwości pogłębiania i bieżnikowania

 Wprowadzając nową serię opon Conti EcoPlus, firma Continental, niemiecki producent opon klasy premium, wyznacza nowe wzorce w transporcie towarów handlowych. Maksymalne ograniczenie oporów toczenia bez uszczerbku dla trwałości to najważniejsza zaleta tej najnowszej gamy opon dla transportu dalekobieżnego i regionalnego autostradami i innymi drogami szybkiego ruchu. Po styczniowym debiucie nowej opony do przyczep Conti EcoPlus HT3 teraz tę rodzinę uzupełniają opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz opona na oś napędzaną Conti EcoPlus HD3.Seria opon Conti EcoPlus została doskonale przystosowana pod kątem redukcji oporów toczenia i tym samym znacznego obniżenia zużycia paliwa. Ograniczenie oporów toczenia nawet o 26 procent w porównaniu z popularną poprzedniczką oznacza, że dzięki nowo opracowanej mieszance gumowej na bieżnik i ściany boczne, dwuwarstwowej strukturze bieżnika (koncepcja cap base) oraz jego specjalnemu profilowi udało się osiągnąć ambitne cele związane ze zużyciem paliwa.

 Nowa opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 z innowacyjnie zaprojektowanym bieżnikiem dowodzi, że można jednocześnie obniżyć opory toczenia i poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni, czyli pogodzić przeciwstawne cele przy opracowywaniu opony. Zamknięte barki zapewniają oponie na oś kierowaną stabilność niezbędną do ograniczenia jej odkształcania się, które jest przyczyną podwyższonego zużycia paliwa. Mocno wczepiające się mikrolamele z nowej mieszanki krzemionkowej pomiędzy węższymi podłużnymi rowkami bieżnika zapewniają optymalną przyczepność na mokrej jezdni. Inżynierowie firmy Continental zadbali także o to, aby nowe opony były równie trwałe, jak te poprzedniej generacji.

 Struktura nowej opony Conti EcoPlus HS3 na oś kierowaną opracowana z myślą o wyższej nośności odpowiada większemu obciążeniu osi wymaganemu przez nową technologię silników spełniających normę Euro 6. Wszystkie opony na oś kierowaną Conti EcoPlus posiadają system VAI (Visual Alignment Indicator) do wczesnego wykrywania nieprawidłowej zbieżności.

 Idealnym dla niej partnerem na osi napędzanej jest opona Conti EcoPlus HD3 opracowana specjalnie do użytku trakcyjnego. Szeroki wzór bieżnika w konstrukcji lameli zastępuje występujący tu zwykle wzór blokowy. Mikrolamele, które sięgają aż do podstawy bieżnika idealnie sczepiają się z nawierzchnią. Przenoszą one zarówno wyższą moc współczesnych samochodów ciężarowych, jak i większy moment hamujący bez utraty przyczepności. Nowa mieszanka gumowa została wykorzystana także w oponie Conti EcoPlus HD3, co znacząco (do 16%) obniża opory toczenia w jeździe pozamiejskiej. Nowa opona trakcyjna ma także istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Kolejną zaletą nowej opony Conti EcoPlus HD3 są spłaszczone z boku żebra bieżnika w części barkowej. Specjalnie ścięta krawędź ogranicza zużycie paliwa dzięki poprawionej charakterystyce toczenia, a jednocześnie usztywnia konstrukcję ścian bocznych. Opona Conti EcoPlus HD3 jest oznaczona symbolem 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snow Flake).

Trzecim członkiem tej rodziny nowoczesnych opon jest model Conti EcoPlus HT3 do naczep i przyczep. Mocne, zamknięte opasanie barku, zoptymalizowana mieszanka gumowa oraz większy wzór Plus Volume zapewniają wyraźną redukcję oporów toczenia i poprawę charakterystyki prowadzenia. Trójkątne żebra w kształcie piramidy zintegrowane z podstawą rowka bieżnika stabilizują oponę Conti EcoPlus HT3 i zapobiegają jej odkształceniom poprzecznym. Poprawiona przyczepność dopracowanej mieszanki bieżnika idealnie przenosi na drogę siły powstające przy pokonywaniu zakrętu przez przyczepę, a także znaczną część momentu hamującego.

 Po udanym użytkowaniu w nowoczesnych zestawach samochodów ciężarowych głównie na autotradach i drogach ekspresowych, życie opony Conti EcoPlus zostaje więc przedłużone, gdyż wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na nadającej się do pogłębiania i bieżnikowania osnowie wysokiej klasy ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu i opatentowanej wkładce AirKeep® zapobiegającej stopniowej utracie powietrza.

 Nowa rodzina opon Conti EcoPlus przeznaczona do transportu długodystansowego i regionalnego, który często odbywa się po autostradach bierze na cel potrzeby dzisiejszych klientów, a więc ograniczenie zużycia paliwa o nawet 1,9 l na 100 kilometrów w stosunku do poprzedniej generacji przy wysokich przebiegach i niezawodności, z której znane są opony premium firmy Continental.

Nowe opony Conti EcoPlus są dostępne w następujących rozmiarach:

 Conti EcoPlus HS3

 

Rozmiar opony

Indeks nośności i prędkości

Zużycie paliwa

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Hałas opony

355/50 R 22,5 XL

156 K

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

385/55 R 22,5

160 K (158 L)

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

295/60 R 22,5

150/147 L

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

315/60 R 22,5

154/150 L

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

315/70 R 22,5 XL

156/150 L (154/150 M)

B

B

69 dB (A)

315/80 R 22,5

156/150 L (154/150 M)

B

B

69 dB (A)

 

Conti EcoPlus HD3

 

Rozmiar opony

Indeks nośności i prędkości

Zużycie paliwa

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Hałas opony

295/55 R 22,5

147/145 L

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

295/60 R 22,5

150/147 L

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

315/60 R 22,5

154/150 L

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

jeszcze nie ustalono

315/70 R 22,5

154/150 L (152/148 M)

B

B

72 dB (A)

315/80 R 22,5

156/150 L (154/150 M)

B

B

72 dB (A)

 

 Conti EcoPlus HT3

 

Rozmiar opony

Indeks nośności i prędkości

Zużycie paliwa

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Hałas opony

385/55 R 19,5

156 K

B

C

69 dB (A)

385/55 R 22,5

160 K (158 L)

A

C

69 dB (A)

385/65 R 22,5

160 K (158 L)

A

C

69 dB (A)

 

 Dzięki sprzedaży o wartości 33,3 mld EUR w 2013 roku firma Continental należy do czołowych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. Oferując układy hamulcowe, urządzenia i komponenty zespołów napędowych i podwozi, zestawy wskaźników, systemy informatyczne i rozrywkowe, podzespoły elektroniczne, opony oraz elastomery techniczne, firma Continental przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz chroni globalny klimat. Continental posiada również znaczące doświadczenie jako partner w dziedzinie sieciowej komunikacji samochodowej. Obecnie firma Continental zatrudnia około 178 000 pracowników w 49 krajach.

 Jako jeden z czołowych producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 44 000 pracowników, dział opon osiągnął w 2013 roku sprzedaż o wartości 9,6 mld EUR Obecnie dział obejmuje 24 zakłady na całym świecie zajmujące się produkcją i rozwojem produktów. Szeroka oferta produktowa i ciągłe inwestowanie w badania i rozwój wnoszą znaczący wkład w efektywną kosztowo i ekologicznie wydajną mobilność.

 

 

 

2 komentarze

  1. Continental odświeża nie tylko opony do samochodów osobowych, ale także do ciężarówek. Przy ciężarówkach rzeczywiście widać różnice w oporach toczenia, które mają wpływ na spalanie samochodu ciężarowego lub autobusu. W czasach kryzysu to właśnie to własnie słowo Eco w nazwie może robić największe wrażenie na kupujących, z zwłaszcza właścicieli dużych flot przewozowych.

  2. Pytanie czy to cena za zakup eco zostaje zrównoważona późniejszymi oszczędnościami, czy mowa o samym trendzie?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*