W listopadzie rekordowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce i na świecie.

W listopadzie zarejestrowano w Polsce 877 nowych osobowych Mercedesów – o 41% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. To rekordowy wynik wśród marek aut premium. Od stycznia z polskich salonów trójramiennej gwiazdy wyjechały już 8244 nowe samochody osobowe (+23%). Jednocześnie na naszym rynku rośnie popularność szerokiej palety usług kredytowych i leasingowych Mercedes-Benz Bank oraz pakietów gwarancyjnych. Także w ujęciu globalnym producent ze Stuttgartu notuje nieprzerwane wzrosty sprzedaż. Na całym świecie dostarczył w listopadzie 161 953 samochody (+7,4%). Łączny wynik w okresie styczeń-listopad – 1 693 494 sztuki (+13,9%) – przekroczył już wolumen za cały miniony rok.

Wyniki Mercedes-Benz w Polsce
Na polskim rynku Mercedes-Benz był w listopadzie najczęściej wybieranym producentem samochodów premium – z salonów wyjechało 877 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 41% więcej niż przed rokiem. Marka zdobyła tytuł lidera zarówno w grupie nabywców indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 8244 nowe osobowe Mercedesy – oznacza to dynamikę wzrostu na poziomie 23%, najwyższą spośród wiodących wytwórców modeli premium.

Producent ze Stuttgartu przoduje w większości głównych segmentów rynku. W okresie styczeń-listopad najchętniej wybierane w swoich segmentach były: Klasa B (505 rejestracji), Klasa C (1197 rej.), Klasa CLA (873 rej.), Klasa GLA (1002 rej.), Klasa S (624 rej.) oraz SL i Mercedes-AMG GT (łącznie 37 rej.). Na uwagę zasługują również wyniki Klasy GL i G (181 szt.) oraz Klasy V (400 szt.). W listopadzie znakomity wynik osiągnął wprowadzony niedawno SUV GLC, następca GLK, który już drugi miesiąc z rzędu jest najpopularniejszym modelem Mercedes-Benz w Polsce (154 szt. i najlepszy wynik w swoim segmencie).

Blisko co drugi tegoroczny nabywca nowego Mercedesa i smarta w Polsce skorzystał z usług finansowych Mercedes-Benz Bank – od stycznia podpisano 3474 umowy (46% sprzedanych aut), z czego 956 dotyczy usług Lease&Drive z wysokimi wartościami końcowymi wykupu pojazdów (28% sprzedaży). Ponad połowa klientów Mercedes-Benz korzysta ze specjalnej oferty ubezpieczeniowej Mercedes-Benz Ubezpieczenia (57% sprzedaży), a około 75% decyduje się na wybór Pakietu Gwarancyjnego chroniącego przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie gwarancji producenta.

Wyniki Mercedes-Benz na świecie
„Pod względem sprzedaży jednostkowej mamy za sobą najlepszy listopad w historii. Wyjątkową popularnością cieszą się nasze SUV-y i auta kompaktowe. Pobiliśmy w tych segmentach nowe rekordy – w listopadzie w każdym z nich dostarczyliśmy ponad 50 tys. samochodów” – podsumował Ola Källenius, Członek Zarządu ds. marketingu i sprzedaży osobowych Mercedesów.

W Europie sprzedaż jednostkowa w listopadzie wzrosła do rekordowego poziomu 67 500 sztuk (+10,5%). Od początku roku dostarczono tu 726 606 aut (+10,8%) – to kolejny rekord. W Niemczech w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 23 878 nowych Mercedesów (+2,2%), a marka spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny obroniła tam pozycję numer 1 wśród producentów samochodów premium. Zarówno w listopadzie, jak i od początku roku rekordowe wyniki sprzedaży zanotowano w Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Szwecji i Portugalii.

W regionie NAFTA w ciągu pierwszych 11 miesięcy br. nowego Mercedesa odebrało 354 286 klientów (+5,6%), z czego 308 885 w USA (+4,2%) – to również nowy rekord. Po udanym debiucie w Europie SUV GLC będzie od grudnia dostępny w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Producent ze Stuttgartu spodziewa się, że osiągnie podobny sukces jak poprzednik – model GLK. W okresie styczeń-listopad rekordowy popyt na nowe Mercedesy zanotowano również w Kanadzie i Meksyku.

Listopadowa sprzedaż w Azji osiągnęła niespotykany wcześniej poziom 55 725 egzemplarzy (+24,7%), od początku roku – już 553 639 sztuk (+25,6%). Nabywcy w Chinach odebrali w ubiegłym miesiącu 36 313 aut (+38,7%). W tym roku po raz pierwszy dostarczono tam ponad 300 000 samochodów. W listopadzie szczególnie wysoki wzrost odnotowano w Korei Południowej (+40,0%). W Japonii sprzedaż jednostkowa w ciągu minionych 11 miesięcy wzrosła o 9,4%, do rekordowych 58 362 egzemplarzy. Mercedes-Benz niezmiennie pozostaje na tamtym rynku liderem wśród producentów aut premium, podobnie zresztą jak w Australii.

Sprzedaż modeli Mercedes-Benz w poszczególnych segmentach
Popyt na kompaktowe Mercedesy nigdy nie był tak duży jak obecnie. W listopadzie klienci odebrali 51 416 sztuk Klas A, B, GLA, CLA lub CLA Shooting Brake (21,2%), a w okresie styczeń-listopad – 528 786 (+26,5%).

Sprzedaż Klasy C w wersjach limuzyna i kombi po raz pierwszy w ciągu 11 miesięcy roku przekroczyła poziom 400 000 sztuk. Od stycznia dostarczono 406 043 egzemplarzy modelu (+46,2%). Istotną rolę odgrywa tu imponujący popyt na rynku chińskim.

Klasa S tradycyjnie pozostaje najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie.

W listopadzie kolejny rekord popularności ustanowiły SUV-y Mercedes-Benz. Ich sprzedaż rok do rok wzrosła o 26,4%, do 52 155 egzemplarzy. Największym wzięciem cieszą się modele GLA i GLC. Rekordowy wynik SUV-y spod znaku gwiazdy osiągnęły również w okresie styczeń-listopad – 465 338 sztuk (+25,5%). W listopadzie do ich gamy dołączył nowy GLS, zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles.

Smart
W listopadzie popyt na smarty fortwo i forfour wzrósł o 45,3%, do 10 840 samochodów. Od początku roku nabywcom przekazano już ponad 100 000 egzemplarzy obu modeli. Największy wzrost zainteresowania nastąpił na rynku europejskim, gdzie sprzedaż smartów wzrosła niemal dwukrotnie. Wiosną 2016 roku nowy smart forfour trafi na kolejny istotny rynek – do Chin. W listopadzie lista miast oferujących usługę car2go wzbogaciła się o Madryt. To czwarta po Stuttgarcie, San Diego i Amsterdamie metropolia z flotą smartów z napędem elektrycznym.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*