SKAT i Wielton.

Always on tiime – to dewiza firmy Skat z Gdańska, która współpracuje z firmą Wielton. Do taboru przedsiębiorstwa dołączyło 10 sztuk naczep kurtynowych typu mega, z rozwiązaniem ro-ro huckepack. I zgodnie z hasłem firmy, naczepy zostały wyprodukowane i odebrane na czas.

Huckepack to charakterystyczny produkt Wieltonu. Spółka z Wielunia to jedyny producent tego typu naczep w Polsce. Naczepa mega typu huckepack posiada mocowania do załadunku na wagony kolejowe, jest przystosowana do załadunku na promy ro-ro. To dzięki uchwytom promowym i uchylnemu zderzakowi. Produkt posiada certyfikaty XL i DC.
Transport kombinowany to niewątpliwie przyszłość tej branży, to dlatego że jest niezawodny i punktualny – unika się nieoczekiwanych opóźnień z powodu korków drogowych. Ponadto jest mniej uciążliwy dla środowiska.

Firma Skat o rzetelności polskiego produktu mogła przekonać się przez ostatnich kilka lat. Od 2009 roku dla Skatu pracowała pierwsza, zrobiona dla pomorskiego przewoźnika naczepa testowa z Wieltonu. W czerwcu tego roku została sprzedana jednemu z podwykonawców, a Skat zachęcony bezawaryjną eksploatacja pojazdu zakupił 10 sztuk naczep mega typu huckepack.

– Pierwszy raz odbierałem naczepy w Polsce. To było dużo łatwiejsze i tańsze – mówi Wiesław Łazarczyk odpowiedzialny w firmie Skat za kwestie techniczne.

Skat od roku świadczy usługi w zakresie transportu multimodalnego. Ta gałąź działalności firmy rozwija się dość szybko, stąd inwestycje w huckepacki.
Obszarem działalności firmy SKAT jest przede wszystkim transport i spedycja międzynarodowa, a także przeprawy promowe oraz transport i spedycja w ruchu krajowym. Firma organizuje przewozy w zakresie spedycji morskiej i międzynarodowego transportu kontenerowego. Jej charakterystyczne pomarańczowe zestawy można zauważyć na terenie całej Europy.
Tabor jest zdominowany przez naczepy typu mega, a ponad połowę przewożonych ładunków stanowi papier – w różnych postaciach. Jest to towar o szczególnej wrażliwości, zwłaszcza papier w rolach. Skat podejmuje się także przewozu skomplikowanych maszyn i urządzeń, gdzie wymagana jest szczególna ostrożność i zachowanie wysokich norm bezpieczeństwa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*