Pierwszy KH-KIPPER na nowym podwoziu Volvo FMX

W 1. połowie lipca w KH-KIPPER miało miejsce wydanie kompletnej wywrotki tylnozsypowej W1C na nowym podwoziu Volvo FMX 8×4. Zabudowa o objętości 20 m3 wyposażona została m. in. w kompletną hydraulikę, podgrzewanie podłogi spalinami, mocowanie koła zapasowego na burcie przedniej, zamek HYFIX mocujący skrzynię do ramy oraz plandekę na przedniej burcie.

Kompletny pojazd przeznaczony jest dla klienta z Rosji. W dniach 9-14 września po raz pierwszy zaprezentowany zostanie na Międzynarodowych Targach Samochodów Użytkowych Comtrans w Moskwie. Będzie dostępny na stoisku Volvo Vostok.

Nowe podwozie Volvo zawiera w sobie cały szereg udoskonaleń, m. in. Aktywny Układ Kierowniczy o sile wspomagania zależnej od prędkości jazdy, który tłumi szarpnięcia na kole kierownicy spowodowane jazdą po nierównym terenie. Nowe zawieszenie pneumatyczne łączy w sobie korzyści, takie jak automatyczne poziomowanie i większy komfort podczas jazdy bez ładunku. Większy prześwit pod spodem skutecznie chroni kluczowe podzespoły przed uderzeniami kamieni czy gałęzi. Całkowicie przeprojektowane zostało również wnętrze kabiny.

Specyfikacja techniczna zabudowy W1C na nowym podwoziu Volvo FMX 8×4

  • L – długość ok.  6000 mm
  • B – szerokość ok.  2500 mm
  • H – wysokość  1450 mm
  • V – objętość  20 m3
  • podłoga 8 mm wykonana ze stali HARDOX/RAEX
  • burty boczne 6 mm wykonane ze stali DOMEX/OPTIM
  • tylna burta w kształcie litery U (bez profili wzmacniających) z górnymi zawiasami otwierana automatycznie
  • podłoga płaska
  • burty boczne przeginane (bez profili wzmacniających)
  • plandeka na ścianie przedniej
  • burta przednia z daszkiem nad siłownikiem hydraulicznym
  • drabinka na ścianie przedniej
  • siłownik hydrauliczny HYVA FC z krańcówką – kąt wywrotu 50°,
  • stablizator nożycowy
  • zbiornik oleju z filtrem i wskaźnik poziomu oleju, 110 l
  • podgrzewanie podłogi spalinami wykonane ze stali nierdzewnej
  • sygnalizacja podniesienia skrzyni w kabinie
  • tylna szufla zsypowa SNEEP
  • podwójne stalowe błotniki na kołach tylnego wózka
  • mocowanie koła zapasowego na ścianie przedniej
  • zamek HYFIX mocujący skrzynię do ramy,
  • kliny pod koła na ścianie przedniej
  • podpora naprawcza pod skrzynią ładunkową,
  • taśma odblaskowa
  • boczne bariery przeciwnajazdowe
  • sterowanie wywrotem pneumatyczne w kabinie
  • skrzynia śrutowana, gruntowana i malowana w kolorze kabiny (VOLVO 1217 Winter Orchid)

 

Autorem tego tekstu jest:

KH-KIPPER

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*