PETRONAS Team De Rooy IVECO przygotowuje się do rajdu Dakar 2022

PETRONAS Team De Rooy IVECO będzie rywalizować w nowej edycji Rajdu Dakar dwoma
samochodami ciężarowymi IVECO Powerstar z Janusem van Kasterenem jr i Hansem
Staceyem oraz IVECO Trakker z Mitchelem van den Brinkiem za kierownicą.

Edycja 2022 to już dziesiąty wspólny Rajd Dakar dla IVECO, PETRONAS i Team De Rooy.

PETRONAS Lubricants International będzie sponsorem tytularnym i partnerem technicznym
dostarczającym oleje opracowane we współpracy z IVECO i FPT Industrial.

PETRONAS Team De Rooy IVECO przygotowuje się do Rajdu Dakar — najbardziej ekstremalnej
imprezy tego typu na świecie, która w 2022 r. po raz trzeci odbędzie się w Arabii Saudyjskiej.
Historia przygody IVECO z Rajdem Dakar sięga pierwszej edycji w 1979 r., kiedy to firma zaczęła
dostarczać samochody ciężarowe zapewniające wsparcie na trasie. W latach 80. były to modele
PAC 260 i 190.
Współpraca pomiędzy IVECO, Petronas i De Rooy Team zaczęła się na Rajdzie Maroka w 2011 r.,
który marka IVECO wygrała samochodem Trakker. Kontynuacją tej podróży były dwa zwycięstwa
w latach 2012 i 2016 w Rajdzie Dakar.
W 2022 roku zespół będzie przemierzał ekstremalne trasy rajdu na pokładzie dwóch pojazdów
IVECO Powerstar i jednego Trakkera. Już dziesiąty rok z rzędu IVECO będzie oficjalnym dostawcą
pojazdów, silników i części zamiennych dla zespołu. Ciężarówki IVECO są wyposażone w silniki
IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial. W nowej
edycji Rajd Dakar wraca do Arabii Saudyjskiej, na nowe trasy wytyczone wśród niesamowitych
krajobrazów i bezmiaru piasków. Zawodnicy będą musieli zmierzyć się ze wszelkimi rodzajami
piaszczystego terenu, pasmami wydm i wąwozami, a także wykazać się najlepszymi umiejętnościami
nawigacyjnymi, aby nie zgubić się na tych niezwykle wymagających szlakach. Łączna trasa rajdu
liczy 8000 km, z czego 4300 km przypada na odcinki specjalne.

Alessandro Massimino, Head of Marketing and Product Management IVECO Truck Business
Unit, powiedział: „Zespół IVECO z ochotą wraca na piaszczyste trasy w Arabii Saudyjskiej, gdzie
znów będzie miał okazję zademonstrować wyjątkowe osiągi i niezawodność samochodów
ciężarowych IVECO w najbardziej ekstremalnym terenie. Reprezentuje nas zespół, który podziela
zapał do walki IVECO. W jego składzie są dwaj bardzo doświadczeni kierowcy, Janus van
Kasteren jr i Hans Stacey, oraz młody, utalentowany i pełen entuzjazmu Mitchel van den Brink. Ta
edycja rajdu zapowiada się bardzo obiecująco dla naszego zespołu. Nie możemy się już doczekać
chwili, kiedy będziemy mieli okazję pokazać, na co stać kierowców mających do dyspozycji nasze
sprawdzone samochody ciężarowe.”
Domenico Ciaglia, PETRONAS Lubricants International Regional Managing Director EMEA,
dodał:” Dla PETRONAS Lubricants International (PLI) będzie to kolejny rok, w którym produkowane
przez tę firmę płyny eksploatacyjne zostaną poddane ciężkiej próbie w Rajdzie Dakar. Wysokiej
klasy olej silnikowy PETRONAS Urania, opracowany we współpracy z IVECO i FPT Industrial, ma
specjalną formułę dostosowaną do morderczych rajdowych warunków, która zapewnia niezrównane
osiągi, a jednocześnie ochronę i niezawodność silnika. Ten rok jest wyjątkowy, ponieważ przypada
w nim dziesiąta rocznica zaangażowania PLI w sport rajdowy jako sponsor tytularny i partner
techniczny. Jesteśmy dumni z produkowanych przez nas olejów silnikowych wysokiej jakości, na
które PETRONAS Team De Rooy IVECO może za każdym razem liczyć.”
Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W rajdzie Dakar już po raz trzeci wystartuje
samochodem IVECO Powerstar Evo (pojazd nr 504), z pilotem Marcelem Snijdersem
i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte
w poprzednich edycjach, w których kilkukrotnie był klasyfikowany w pierwszej dziesiątce.
Hans Stacey po raz pierwszy uczestniczył w rajdzie Dakar w 2004 r. Teraz usiądzie za kierownicą
samochodu IVECO Powerstar (nr 515), a towarzyszyć mu będą pilot Anton van Limpt i mechanik
Randy Smits.
Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16-latek, kiedy dołączył do swojego
ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas
najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Do Dakaru wrócił jako kierowca rajdowy w edycji 2021.
W tym roku po raz pierwszy pojedzie IVECO Trakkerem (nr 524), z pilotem Rijkiem Mouwem
i mechanikiem Bertem Donkelaarem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*