Oszczędność z Renault

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych programów szkoleniowych Optifuel Training i Optifuel Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od czterech lat towarzyszy im konkurs ekonomicznej i, co równie ważne, efektywnej jazdy pod nazwą – Konkurs Optifuel.

– W tegorocznych zawodach wzięło udział 150 szoferów – mówi Łukasz Kurcbard, inżynier produktu odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. – Każdy litr „urwany” ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają właśnie kierowcy.

5 października zwycięzcy regionalnych eliminacji spotkali się na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Bednarach k. Poznania. Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch zestawów obciążonych 22 tonami ładunku. Te zestawy to szkoleniowe ciągniki Renault Magnum 480 DXi z naczepami kurtynowymi: pierwszy z mechaniczną, ręcznie obsługiwaną skrzynią biegów, drugi ze zautomatyzowaną skrzynią Optidriver+ oraz pakietem Optiroll, czyli mający wszystkie rozwiązania techniczne pomagające oszczędzać paliwo. Obydwa ciągniki poruszają się na energooszczędnych oponach Michelin X Energy SaverGreen, cechujących się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia.

Na lotnisku w Bednarach ustawiona została trasa o wysokim stopniu trudności. Miała długość 11,4 km i zawierała kilka prostych odcinków, które kończyły się kombinacjami trudnych zakrętów i rondem. Uczestnicy musieli przejechać ją dwa razy każdym z samochodów Magnum. Szanse więc były równe. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. – Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze.

Coraz częściej też mocno depczą po piętach instruktorom Optifuel Training – dodaje Łukasz Kurcbard. – Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz atrakcyjnych nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje – są to szkolenia Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć.

Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Zenon Korsak ze Zgorzelca (firma Kortrans). Od 1994 roku właścicielem firmy transportowej, w której oprócz siebie w roli kierowców zatrudnia jeszcze trzy osoby. Na co dzień zasiada za kierownicą Renault Magnum z zabudową przestrzenną i centralnoosiową przyczepą. Firma ma cztery ciężarówki – wszystkie to pojazdy Renault. Drugi był Michał Walentynowicz z Olsztyna (Waśniewski), a trzeci Estończyk, Kristian Kraag (Tallept Auto).

Zwycięzcy podczas gali, która odbyła się w poznańskim hotelu IBB Andersia odebrali atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu – firmy Michelin – producenta energooszczędnych opon X Energy Savergreen, w które wyposażone były Renault Magnum, producenta olejów Total, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. – Mam nadzieję, że to nie ostatnie nagrody, że zdobędziecie kolejne na europejskim finale, na który zabieramy was za dwa tygodnie do Sewilli w Hiszpanii. Uzyskujecie świetne wyniki, myślę więc, że szanse na doskonałe miejsca macie ogromne – dodał Marcin Majak, dyrektor marketingu Renault Trucks Polska.

 

Autorem tego tekstu jest:

fot. Renault Tru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*