Oferta opon zimowych Continental

Zastosowanie dużej zawartość naturalnego kauczuku w ogumieniu do ciężarówek i autobusów dzięki czemu opona nie zmienia swojej charakterystyki tak drastycznie w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza, jak ma to miejsce w przypadku opon do samochodów osobowych. Niemniej jednak w czasie mrozów lub opadów śniegu specjalne opony zimowe bez wątpienia zapewniają lepszą przyczepność i większe bezpieczeństwo.Oferta opon zimowych Continental do ciężarówek, przyczep i naczep oraz autobusów jest dowodem, że optymalna przyczepność i utrzymanie zużycia paliwa na poziomie niepowodującym nadmiernego wzrostu kosztów nie musi się wzajemnie wykluczać.

Dzięki gęstemu wzorowi oraz bardziej miękkiej mieszance bieżnika zapewniającej lepsze przyleganie opony do nawierzchni specjalne ogumienie zimowe daje zdecydowaną przewagę pod względem zachowania mobilności i bezpieczeństwa w warunkach zimowych.Parametry opon zimowych Continental znacząco przewyższają prawne wymagania obowiązujące dla opon błotno-śniegowych oznaczonych symbolem M + S. Są one nawet lepsze niż w przypadku opon z symbolem trzech górskich szczytów i płatka śniegu (3PMSF). W USA jest to obowiązkowe oznaczenie opon zimowych do samochodów osobowych, a jego wprowadzenie jest rozważane w Europie w segmencie ogumienia do pojazdów użytkowych. Obecnie nie ma standardowych przepisów, które na poziomie europejskim regulowałyby kwestię stosowania opon zimowych w pojazdach użytkowych, zaś minimalne wymagania dotyczące opon dopuszczonych do eksploatacji w warunkach zimowych odnoszą się na ogół tylko do ogumienia na osi napędowej.Continental zaleca stosowanie specjalnych opon zimowych do pojazdów użytkowych. Firma opracowała zintegrowaną koncepcję opon obejmujących ogumienie osi przedniej, osi napędowej i osi naczepowej. Wymagania dotyczące poszczególnych osi – takie jak zapewnienie optymalnej kierowalności i stabilności kierunkowej w przypadku osi przedniej, maksymalnej przyczepności i skuteczności hamowania w przypadku osi napędzanej orazznacząco lepszego przylegania do nawierzchni przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu wwarunkach zimowych w przypadku osi naczepowej – określono optymalnie pod kątemspecyfiki użytkowania opony. Wymiana wszystkich opon w pojeździe na zimowe skracaodległość hamowania z 40 km/h na oblodzonej nawierzchni prawie o całą długość pojazdu.Continental ma także odpowiednią ofertę w segmencie transportu pasażerskiego – toogumienie Conti UrbanScandinavia i HSW 2 Coach, spełniające różne wymaganiaobowiązujące w przypadku zimowej eksploatacji autobusów. Opony autobusowe ContiUrbanScandinavia HA3 przeznaczone do stosowana na wszystkich osiach gwarantująznakomitą przyczepność z zimie dzięki bieżnikowi z licznymi rowkami i lamelami„wgryzającymi” się w śnieg. Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona na ośnapędzaną, zapewniająca optymalną przyczepność w regionach, w których występują obfiteopady śniegu. Opona Continental SCANDINAVIA HSW 2 Coach do autokarówcharakteryzuje się rekordowo dobrą przyczepnością, przewyższając pod tym względemstandardowe opony o 40 procent. Dzięki bieżnikowi o zamkniętym żebrowaniu itrójwymiarowym mikrolamelom HSW 2 Coach doskonale przenosi siłę napędową nanawierzchnię i pozwala utrzymać właściwy tor jazdy, gwarantując przyczepność i obniżeniehałasu. Opony te są przeznaczone do stosowania na wszystkich osiach pojazdu.

Continental, który w 2012 roku odnotował wpływy ze sprzedaży w wysokości 32,7 miliarda euro, jest jedną największych na świecie firm zaopatrujących branżę motoryzacyjną. Jako dostawca układów hamulcowych, systemów i komponentów zespołów napędowych i podwozi, oprzyrządowania, systemów informacyjno-rozrywkowych, elektroniki samochodowej, ogumienia i elastomerów technicznych, firma przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony globalnego klimatu. Continental jest także kompetentnym partnerem w dziedzinie sieci zapewniającej łączność między pojazdami. Korporacja zatrudnia obecnie około 173 000 pracowników w 46 krajach.Dział ogumienia, jako jeden z czołowych producentów opon na świecie zatrudniający ponad 42 000 pracowników, osiągnął w 2012 roku wpływy ze sprzedaży w wysokości 9,7 miliarda euro. Dział dysponuje obecnie 22 zakładami i ośrodkami badawczymi na całym świecie. Szeroka oferta produktów działu oraz ciągłe inwestycje w badania i rozwój stanowią duży wkład w rozwój opłacalnej i ekologicznie efektywnej mobilności.Dział Commercial Vehicle Tire jest jednym z największych na świecie producentów opon do ciężarówek, autobusów i specjalistycznych pojazdów użytkowych.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*