Nowy Unimog i nowy Arocs w rolnictwie i logistyce rolnej

Podczas wiodących targów rolniczych Agritechnica w Hanowerze (10-16 listopada br.) Mercedes-Benz zaprezentował nowego Unimoga, a wraz z nim w sektorze rolniczym zadebiutowały silniki spełniające normę Euro VI, które niebawem będą obowiązkowe w ciężarówkach. Na stoisku C 05 w hali numer 9 swoją premierę świętował również Arocs przeznaczony do zastosowań w logistyce rolniczej.

Wprowadzony na rynek wiosną br. Unimog napędzany jest silnikami BlueEfficiency Power – trzema 4- i dwiema 6-cylindrowymi jednostkami o mocy od 115 kW (156 KM) do 220 kW (299 KM). Ich zaawansowana konstrukcja pozwala na dalsze obniżenie zużycia paliwa (do 3 proc.) i emisji spalin. W efekcie pojazd roboczy Mercedes-Benz jest jeszcze bardziej wydajny, i to mimo znacznych wysiłków na rzecz zgodności z normą Euro VI.

W przypadku Arocsa gama silnikowa Euro VI obejmuje wytrzymałe i oszczędne 6-cylindrowe jednostki rzędowe o wysokim momencie obrotowym – łącznie 16 wariantów mocy w czterech wersjach pojemności, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).

Systematycznie rosnąca wydajność w transporcie samochodowym nabiera znaczenia także w sektorze rolniczym. Tylko w Niemczech odpowiada on rocznie za przewóz ponad 500 mln ton dóbr na coraz dłuższych dystansach. Mercedes-Benz odpowiada na potrzeby klientów z branży rolniczej, którzy chcą wykonywać te operacje szybciej i przewozić cięższe ładunki, proponując im m.in. nowego Unimoga oraz specjalnie skonfigurowanego Arocsa.

Na stoisku Mercedes-Benz w Hanowerze pojawił się Unimog U 423 przygotowany do pracy w rolnictwie. Pojazd wyposażono w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to zostało opracowane zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych. Drugi z prezentowanych Unimogów to sprawdzona wersja U 500, uzbrojona w specjalistyczne narzędzia dla służb drogowych, pomocne w utrzymaniu porządku na drogach przez okrągły rok.

Napęd trakcyjny i systemy hydrauliczne

W nowym Unimogu debiutuje innowacyjny, synergiczny napęd trakcyjny. Dostępny na życzenie, pozwala on podczas jazdy przełączać się z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów.

Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza, pracująca z jeszcze większą precyzją. Zapewnia ona o około 30 proc. wyższą moc hydrauliczną.

Szczególnie wydajną alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.

Pierwszy Arocs do zastosowań rolniczych

Mercedes-Benz Arocs w wersji rolniczej został dostosowany do wymogów transportowych, jakie obowiązują w tym rozwijającym się segmencie. Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do efektywnego transportu dużych ładunków z wysoką prędkością.

Istotny udział ma tu nowy, wydajny układ napędowy Arocsa: standardowo siłę napędową do kół przenoszą zautomatyzowane przekładnie Mercedes PowerShift 3. Oferują one specjalne tryby pracy, zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach.

Arocs przeznaczony jest do ekstremalnych zadań w trudnych warunkach, a jego solidną, bezkompromisową konstrukcję cechuje przede wszystkim wysoka ładowność i znakomita stabilność.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*