Nissan Navara T1 w barwach NAC Rally Team

Plany planami, ale życie pisze czasem własne scenariusze. Paweł Molgo, lider zespołu NAC Rally Team i zdeklarowany zwolennik aut grupy T2, w nadchodzącym sezonie mistrzostw Polski wystartuje rajdówką… grupy T1! – Wielokrotnie odżegnywałem się od przejścia do wyższej grupy, ale po powrocie z Dakaru Marek Dąbrowski zaoferował mi kupienie Nissana Navary zbudowanego przez Overdrive – wyjaśnia. – Z takiej okazji po prostu nie mogłem nie skorzystać!

 

Nowe auto, które zyskało barwy NAC Rally Team, radykalnie zmieniło zakładane dotąd plany startowe zespołu. Zamiast występów w Pucharze Świata i maratonie Silk Way Rally Paweł Molgo zamierza wziąć udział w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Nie oznacza to jednak całkowitego rozbratu z Toyotą Land Cruiser T2 – jego dotychczasowym autem. W październiku wystartuje nią w Rajdzie Maroka, gdzie chce powalczyć o zwycięstwo w grupie aut produkcyjnych.

– Gdyby nie znajomość z Markiem, pewnie nigdy bym się na to nie zdecydował – wyjaśnia zmianę decyzji Paweł Molgo. – Pojawiała się możliwość wypożyczenia, a następnie – od słowa do słowa – kupienia znakomitej rajdówki, więc z niej skorzystałem. Pomyślałem, że to wyśmienita okazja, by zakosztować rywalizacji w grupie T1. Nie ukrywam, że dzięki temu pozbyłem się kilku problemów związanych z napiętymi terminami w moim osobistym kalendarzu. Starty w Pucharze Świata są bardzo absorbujące, wymagają długich wyjazdów i czasochłonnych treningów, a ponieważ nie jestem zawodowym rajdowcem, miałem problemy, by pogodzić je z pracą. Terminy rajdów RMPST odpowiadają mi za to idealnie! Nie rezygnuję jednak ze wszystkich wcześniejszych pomysłów, czego dowodem jest Rajd Maroka.

 

Nissana Navarę, którym będzie startował Paweł Molgo, polscy kibice znają z ubiegłorocznego występu Marka Dąbrowskiego i Jacka Czachora w rajdzie Baja Portalegre 2013, w którym zawodnicy Orlen Team wywalczyli 4. lokatę. Portugalskie zawody stanowiły dla nich przetarcie przed Dakarem 2014, w którym – jadąc już nową Toyotą Hilux – zajęli rewelacyjne, 7. miejsce. Navara, którą przed Markiem Dąbrowskim jeździł Rosjanin Alexander Żełudow, musiała więc trafić w odpowiednie ręce. – Marek zaproponował mi kilka wspólnych treningów, na które z chęcią przystałem – mówi Paweł Molgo. – Przekonały mnie one, że auto jest w dobrej kondycji i ma duże możliwości. Propozycja kupienia go z całym zestawem części zamiennych była dla mnie niespodzianką, ale długo się nie zastanawiałem.

Samochód, zbudowany przez belgijski serwis Overdrive, na którego czele stoi Jean-Marc Fortin, jest rajdówką grupy T1, napędzaną benzynowym silnikiem 4,0 l o mocy 240 KM, wyposażoną w światowej klasy komponenty, m.in. skrzynię sekwencyjną Sadev i 8 amortyzatorów Reiger. – Jazda nią budzi niesamowite emocje! – zachwyca się jej nowy kierowca. – Auto niesamowicie przyspiesza, świetnie się prowadzi, jest lekkie i stabilne dzięki dużemu rozstawowi osi. Kierowca może poczuć się jak ze sterami rajdówki WRC. Zaskoczeniem był dla mnie ogromny hałas panujący w kabinie; samochód jest również twardy, niemal siermiężny, wymaga znakomitej kondycji – muszę przyznać, że pod tym względem moja Toyota jest dużo bardziej komfortowa. Navara to nie poziom Hiluxa czy MINI, ale samochód ten ma ogromne możliwości. Każdy rajd, w którym wezmę nim udział, zapowiada się jako świetna przygoda.

 

Debiutem Nissana w barwach NAC Rally Team będzie rajd Baja Drawsko, który rozpoczyna się 4 kwietnia. Pilotem Pawła Molgo pozostaje niezmiennie Janusz Jandrowicz.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*