IVECO Tech Lab – prezentacja Euro VI w IVECO

W miesiącach wrześniu i październiku br., pod hasłem „IVECO Tech Lab”, odbył się cykl imprez poświęconych najnowszym technologiom dedykowanym pojazdom ciężarowym IVECO. W trzynastu punktach dilerskich na terenie całej Polski klienci uczestniczyli w prezentacjach dotyczących optymalizacji całkowitych kosztów posiadania i użytkowania modelu IVECO Stralis, mieli okazję zapoznać się z budową nowych jednostek napędowych Euro VI oraz odbyć jazdy testowe zestawami ciągniętymi przez IVECO Stralis Hi-Way Euro VI. W cyklu prezentacji „IVECO Tech Lab” uczestniczyli również eksperci mogący na miejscu udzielić fachowych porad z zakresu usług telematycznych IVECONNECT FLEET, doskonalenia techniki jazdy w ramach Akademii Jazdy IVECO, a także finansowania pojazdów przez IVECO CAPITAL.

W spotkaniach o charakterze warsztatowym wzięło udział kilkuset gości z poszczególnych rejonów kraju, którzy wysoko ocenili obecny poziom zaawansowania technologicznego marki IVECO. Uwagę klientów – przedstawicieli firm transportowych – zwróciła przestronna kabina Hi-Way wykonana z dobrej jakości materiałów, cicha praca silnika oraz niskie zużycie paliwa. To główne cechy, które najbardziej wyróżniają nowego Stralisa Euro VI.

Iveco Stralis Hi-Way, który w ubiegłym roku otrzymał tytuł „Truck of the Year 2013” to pojazd, który swoją innowacyjnością prześciga konkurencję pod wieloma względami. Pomysł wykorzystania samego układu SCR, w jednostkach napędowych Euro VI, pozwolił na maksymalne uproszczenie konstrukcji silnika i obniżenie masy własnej pojazdu. Iveco Stralis Hi-Way to obecnie jedna z najoszczędniejszych ciężarówek na rynku – potwierdziły to liczne testy organizowane przez magazyny branżowe w całej Europie – mówi Michał Fersten Marketing & Product Manager Iveco Poland.

Spośród bogatej gamy usług jakie oferowane są przez Iveco Poland na szczególną uwagę zasługuje system IVECONNECT FLEET montowany seryjnie w Stralisach Hi-Way. Daje on możliwość managerowi floty kontroli samochodów w czasie rzeczywistym. Poprzez portal fleetvisor obsługiwany przez firmę Omnitracks można tworzyć wiele raportów ułatwiających zarządzanie każdą flotą pojazdów. Raporty DSE pozwalają porównywać styl jazdy wszystkich kierowców w firmie. Szczegółowe testy porównań osiągnięć kierowców w jednym z głównych ocenianych punktów czyli „oszczędność paliwa” pokazały, że poprawa tego wyniku o jeden punkt przekłada się na oszczędności od 2,5 do 5% paliwa

Już po wstępnych obserwacjach widzimy, że wprowadzenie Stralisa Hi-Way na polski rynek spotkało się z dużą przychylnością klientów. Wrażenia z jazd są bardzo pozytywne. Jesteśmy zadowoleni, że tak duża liczba przewoźników odpowiedziała na nasze zaproszenie i że podczas tych spotkań mogliśmy z nimi wymieniać swoje uwagi – powiedział Przemysław Górski, szef sprzedaży bezpośredniej pojazdów ciężkich Iveco Poland.

IVECO Stralis Hi-Way, które zostały udostępnione klientom do jazd testowych, to pojazdy wyposażone w 460-konny silnik Cursor 11 Euro VI. Te 11-litrowe 6-cylindrowe jednostki napędowe mają układ Electronic Commonrail o ciśnieniu wtrysku do 2200 barów oraz sterowany elektronicznie system EDC. Wysoki moment obrotowy dostępny już od najniższych obrotów silnika jest osiągalny dzięki zastosowaniu sterowanej elektronicznie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek (EVGT). Dzięki technologii Hi-eSCR (wysoko efektywnej selektywnej redukcji katalitycznej poprzez wtrysk mocznika w układzie wydechowym poza silnikiem) możliwe było osiągnięcie normy emisji spalin Euro VI. Iveco Stralis Hi-Way wykorzystując tylko jeden układ oczyszczania spalin jest pojazdem prostym i niezawodnym. Mniejsza masa pojazdu pozwala bardziej efektywnie wykorzystać jego możliwości transportowe.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*