IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY zasilanych LNG.

Firma Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca była jedną z pierwszych polskich firm
przewozowych, które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty ciężarówek zasilanych
ekologicznym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny (LNG). Pierwszymi takimi pojazdami było
20 ciągników siodłowych IVECO Stralis NP kupionych w 2019 roku. Kolejne to już najnowsze w
gamie włoskiego producenta IVECO S-WAY LNG.

W autoryzowanym punkcie sprzedaży i serwisu IVECO Truck Nord Center w podtoruńskim
Lubiczu, firma Lipiński Transport odebrała kolejnych 20 ciągników S-WAY napędzanych 13-
litrowymi silnikami zasilanymi LNG.

We flocie przewoźnika liczącej 240 jednostek pracuje aż 85 pojazdów IVECO napędzanych
skroplonym gazem. Ich silniki rozwijają moc 460 KM, a dzięki dwóm wysokociśnieniowym zbiornikom
na gaz (w sumie mieszczą 390 kg LNG) dysponują zasięgiem 1600 km. To idealna konfiguracja na
dalekie kursy, z uwagi na to, że samochody pracują głównie na trasach prowadzących przez Niemcy,
gdzie dla IVECO S-WAY LNG obowiązują zwolnienia z opłat drogowych.

„To był jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na zakup tego typu pojazdów, ale nie
jedyny.” – mówi Adam Lipiński, właściciel przedsiębiorstwa. – „Drugi to niższe ceny gazu niż diesla,
a trzeci ekologia, na którą coraz częściej zwracają uwagę zlecający nam przewozy klienci.
Dodatkowym bonusem jest komfort naszych kierowców, którzy na postojach mogą spokojnie spać, bo
nie są narażeni na kradzież paliwa”.

Adam Lipiński wskazuje też na bezawaryjność i techniczne dopracowanie konstrukcji silnika
gazowego oferowanego przez IVECO – „Tu się nie ma co popsuć. Konstrukcja jest prosta i działa bez
zarzutu. W kwestii tankowania posiadamy własne cysterny, które w razie potrzeby dowożą LNG na
terenie kraju, a za naszą zachodnią granicą stacji jest znacznie więcej. Zresztą w Polsce ich liczba też
sukcesywnie rośnie”.

„Ciągniki siodłowe zasilane skroplonym gazem ziemnym to nasz bestseller. Sprzedaliśmy już w Polsce
ponad 1000 takich pojazdów, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Mamy dopracowaną jednostkę
napędową i bardzo nowoczesny samochód. Wszystkie pojazdy odebrane dzisiaj przez firmę Lipiński
Transport-Spedycja są już przystosowane do spalania biometanu, tak więc możliwości ograniczania
ich śladu węglowego są ogromne” – powiedział podczas przekazania pojazdów Marcin Piluchowski,
Heavy Business Line Manager IVECO Poland. – „IVECO ma duże doświadczenie w technologii
niskoemisyjnych napędów zasilanych gazem ziemnym. Pierwsze, lekkie samochody IVECO zasilane
gazem ziemnym trafiły do sprzedaży w 1996 roku, a w 2013 roku postawiliśmy na promocję pojazdów
ciężkich dostrzegając ich potencjał sprzedażowy również w Polsce. Mamy świadomość tego, że
perspektywa transformacji transportu ciężkiego na kolejną dekadę to elektryczność i wodór, ale do
tego czasu samochody IVECO zasilane LNG będą stanowić jedyną realną, ekologiczną alternatywę
dla silników na olej napędowy. Ogromnie nas cieszy, że dostrzegają to także nasi partnerzy, wśród
których jest firma Lipiński Transport-Spedycja, która także od początku jest ambasadorem tej
technologii”.

Wszystkie 20 nowych ciągników IVECO S-WAY LNG ma komfortowe i bardzo dobrze wyposażone
białe kabiny oznakowane jaskrawozielonym logo firmy Lipiński oraz dużym napisem ECO na bokach.
Dwa duże zbiorniki na LNG umieszczone są po obu stronach podwozia.

„Pan Adam Lipiński jest właścicielem, który sam ma doświadczenie w pracy za kółkiem, więc dobrze
rozumie kierowców i doskonale wie, co jest im potrzebne do pracy. Dlatego w kabinach nowych
pojazdów S-WAY, poza skórzaną tapicerką, jest wszystko co czyni ich życie w drodze komfortowym i
wydajnym. Znajdują się tutaj między innymi retarder, wodne ogrzewanie Webasto o mocy 4kW,
klimatyzacja postojowa, komfortowe fotele, duże lodówki i przetwornica 230 V”. – dodaje Robert
Ryczywolski, Key Account Manager IVECO Poland. – „A co do LNG, to na początku, parę lat temu,
pan Lipiński podchodził do tej technologii z dystansem. Przed zakupem pierwszych pojazdów
zasilanych skroplonym gazem ziemnym przedstawialiśmy analizy opłacalności tego rozwiązania, trzy
razy udostępnialiśmy samochody do testów długodystansowych. Przekonał się, a dzisiaj jego gazowa
flota jest jedną z pięciu najliczniejszych w Polsce”.

Każdy z nowych IVECO S-WAY LNG jest też objęty kontraktem serwisowym 3XL. Transakcja została
sfinansowana przez IVECO Capital, czyli wyspecjalizowaną w takich działaniach gałąź koncernu CNH
Industrial, do którego należy marka IVECO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*