Gwiazdą wystawy jest Nowy Doblò, czwarta generacja modelu, który już od momentu fazy projektowej był pomyślany jako samochód dostawczy pod każdym względem, nie zwyczajna furgonetka, ale prawdziwy lekki samochód dostawczy z możliwością zastosowania różnego rodzaju wyposażenia i dostosowania do różnego rodzaju pracy.
Światowa premiera nowego modelu odbędzie się w Hanowerze podczas pierwszego dnia przeznaczonego dla międzynarodowej prasy, a na stronie www.fiatprofessionalpress.pl dostępne będą pierwsze oficjalne zdjęcia.
Nowy Doblò oferuje całkowicie odnowioną stylistykę zarówno nadwozia, jak i wnętrza pojazdu, możliwość przewożenia 3 osób w pierwszym rzędzie, poprawę momentu obrotowego nawet o 40%. Samochód charakteryzuje się dużą ładownością i pojemnością, jednocześnie właściwości jezdne i komfort jazdy są najlepsze w tej kategorii, dzięki niespotykanemu w segmencie dwuwahaczowemu zawieszeniu typu bi-link.
Poza tym, gama poszerza się o nową wersję „EcoJet”, która łączy małe zużycie paliwa z niskimi kosztami obsługi. Wszystko to, aby przekazać swoim Klientom jeszcze bardziej wartościowy produkt.
Wprowadzana do sprzedaży na początku 2015 roku gama Nowego Doblò składa się z czterech wersji nadwozia (Cargo, Kombi, Kabina ze skrzynią i Platforma do zabudowy), dwóch wariantów wysokości i dwóch długości rozstawu osi. W sumie jest około 200 różnych typów nadwozia i ponad 1000 możliwych wersji i rozwiązań, od furgonów po szybkie środki transportu, od wersji zabudowanych przeznaczonych do konkretnych celów po pojazdy specjalistyczne.
Podczas Targów w Hanowerze wystawianych jest sześć egzemplarzy Nowego Doblò. Dwie wersje Cargo (L1H1) wyposażone są w silniki 1.3 MultijetII (o mocy 75 KM i 90 KM, ten ostatni w wersji EcoJet): pierwszy posiada składaną przegrodę, fotel pasażera ze składanym oparciem, wpuszczany w podłogę oraz uchylny dach nad przestrzenią ładunkową; drugi – wielofunkcyjne podwójne siedzenie pasażerów z przodu, radio z 5-calowym ekranem dotykowym UConnect NAV, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Na stoisku pojawi się również Nowy Doblò Cargo Maxi (L2H1) z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 100 KM posiadające 3 miejsca z przodu, radio z 5-calowym ekranem dotykowym UConnect oraz drążki do mocowaniu ładunku na zewnątrz i wewnątrz; samochód w wersji Work Up 2.0 Multijet II o mocy 135 KM z 3 miejscami z przodu i o powierzchni ładunkowej 4,2 m², posiada podłogę wyłożoną wodoodporną sklejką oraz otwierane burty (wersja ze skrzynią fabryczną została w pełni zaprojektowana, skonstruowana i opatrzona gwarancją Fiat Professional); Cargo XL (L2H2) wyposażone w silnik 1.6 Multijet II o mocy 90 KM, ze zrobotyzowaną skrzynią biegów oraz specjalnym wyposażeniem „mobilnego warsztatu” z modułowym systemem półek; i wreszcie, Kombi (L1H1) 1.4 Natural Power o mocy 120 KM (z podwójnym systemem zasilania benzyna/CNG) z radiem z 5-calowym ekranem dotykowym UConnect NAV, elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi lusterkami bocznymi i nowymi 16″, aluminiowymi felgami.
Miejsce znalazło się również dla najnowszej wersji bestsellera Fiata, Nowego Ducato, który wprowadza liczne nowości, spełniając tym samym nowe wymagania Klientów i oferując jeszcze więcej nowoczesnej technologii, większą efektywność i wyższą wartość.
Odwiedzający mogą podziwiać na stoisku sześć egzemplarzy tego modelu, wśród których na pierwszy plan wysuwa się premierowe Ducato 140 Natural Power wyposażone w 3-litrowy silnik (Euro 6) o mocy 136 KM i momencie obrotowym 350 Nm z podwójnym zasilaniem CNG/benzyna, które będzie dostępne już na początku 2015 roku w wersji Furgon, Kombi, Panorama i Kabina z platformą do zabudowy, zarówno w gamie Ducato, jak i Ducato Maxi. Samochód wystawiany w Hanowerze to wersja furgon Maxi (3500 kg – L3H2) z wyposażeniem „mobilnego warsztatu” firmy Sortimo.
U jego boku nowy Ducato Furgon (3300 kg -L2H2) wyposażony w silnik 2.3 Multijet II o mocy 130 KM z wyposażeniem „Sanitär” firmy Würth do transportu materiałów medycznych oraz nowy Ducato Kabina (4000 kg – L3) z trójstronną wywrotką, wyposażony w silnik 2.3 MultiJet II o mocy 150 KM. Ta ostatnia wersja, zaprojektowana i opatrzona gwarancją Fiat Professional, oferuje przestrzeń ładunkową o powierzchni 6,8 m2, która sterowana jest pilotem umieszczonym wewnątrz kabiny kierowcy. Ponadto, wygodny schowek na drobne przedmioty, umieszczony pod masywną, stalową skrzynią ładunkową pozwala schować drobne, często używane przedmioty, zabezpieczając je w ten sposób przed skutkami niesprzyjającej pogody.
Na wystawie pojawi się również nowy Ducato Furgon z zabudową brygadową (3500 kg – L2H2) z silnikiem 2.3 Multijet II o mocy 130 KM (może swobodnie pomieścić nawet 7 osób i przewozić do 8 m3 i 1,4 tony towaru w przedziale ładunkowym, całkowicie oddzielonym od części pasażerskiej za pomocą solidnej ścianki) oraz nowy Ducato Panorama FlexFloor z silnikiem 2.3 MultiJet II o mocy 150 KM ze zrobotyzowaną skrzynią biegów Comfort-matic. Wersje FlexFloor Ducato są od zawsze synonimem dużych możliwości, jeśli chodzi o rozmieszczenie oraz liczbę miejsc siedzących w wersjach do transportu osób. W tej konfiguracji samochód może pomieścić nawet 9 pasażerów, dzięki indywidualnym siedzeniom, które mogą się przesuwać i obracać na aluminiowych prowadnicach. Wersje FlexFloor Nowego Ducato są szczególnie wskazane również do transportu osób niepełnosprawnych, dzięki specjalnym mocowaniom dla wózków inwalidzkich, w których osoby niepełnosprawne mogą być przewożone bezpiecznie.
Tym pięciu samochodom towarzyszy specjalny samochód pokazowy Ducato Yamaha, pieczętujący współpracę łączącą te dwie marki podczas Motocyklowych Mistrzostw Świata MotoGP 2014. Bazujący na nowym Ducato (L2H2) z 3-litrowym silnikiem Multijet o mocy 180 KM, ten wyjątkowy samochód oferuje ekskluzywne wnętrza wykonane ręcznie, aby podkreślić „sportowe zacięcie”: fotele na miarę Sabelt oraz kierownica, podsufitka i ścianka działowa pokryte Alcantarą, co w połączeniu z detalami rodem z wyścigów tworzy klimat wyzwalający silne emocje. Nadwozie prezentuje natomiast nową kolorystykę z widocznym efektem trójwymiarowości, który jeszcze bardziej podkreśla związek marki Fiat Professional z zespołem Yamaha Factory Racing.
Wreszcie, samochód pokazowy Ducato Yamaha jest wyposażony w zestaw do transportu motocykli, który Fiat Professional wprowadził na rynek niedawno z myślą o serwisach motocyklowych i zespołach wyścigowych, ale też dla miłośników motocykli, którzy bezpiecznie chcą je przewozić na pokładzie modeli Doblò, Scudo i Ducato.
Wszystkie wystawiane egzemplarze stanowią niewielki wycinek bogatej i urozmaiconej gamy Ducato: wystarczy pomyśleć, że istnieje około 10.000 wersji do przewozu towaru, transportu osób oraz wersji podwozi pod zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród ośmiu różnych pojemności, które wynoszą od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą efektywnością w tej kategorii. Poza tym, Nowy Ducato Furgon jest dostępny w czterech wariantach długości i trzech wariantach wysokości a także sześciu wariantach długości podwozi.
Na zewnątrz pawilonów wystawowych Salonu w Hanowerze zaplanowana jest strefa Fiata Professional, gdzie odwiedzający będą mogli z bliska przyjrzeć się pięciu samochodom wyposażonym przez czołowe, europejskie firmy. Od „mobilnych warsztatów” aż po samochody ze skrzyniami ładunkowymi, od samochodów dla poczty i kurierów po auta z zabudową izotermiczną, od kamperów po pojazdy przeznaczone dla administracji publicznej: nie ma takiej profesji czy wymagań, którym nie mogłyby sprostać samochody Fiat Professional, o czym świadczy również współpraca z najlepszymi specjalistycznymi firmami wyposażającymi auta w systemy wspomagające kierowcę.
Fiat Professional postanowił zaprezentować te nowości produktowe na ekspozycji, która zapewnia swoistego rodzaju „brand experience”. Dzięki kompletnie odmienionemu i całkowicie odświeżonemu wyglądowi stoisko w Hanowerze prezentuje się zgodnie ze stylistyką widoczną zarówno w technologii, jak i wzornictwie, która wyróżnia markę i jej samochody. Charakterystyczny, stylistyczny sznyt reflektora przedniego Nowego Ducato, przejęty również przez Doblò, staje się motywem przewodnim całego stoiska oraz wzorem nowej gamy.
Jednocześnie przestrzeń wystawową wyróżnia logo „Fiat Professional”, które od początku 2015 roku stanie się oficjalnym podpisem widniejącym na nadwoziach wszystkich samochodów dostawczych marki. Hasło „Professional” ma świadczyć o umiejętności porozumiewania się marki z Klientem „jak profesjonalista z profesjonalistą”: marka od ponad wieku wspiera ludzi pracy, przyczyniając się do rozwoju ekonomicznego i społecznego wielu krajów.
Odbywające się w Niemczech Targi są doskonałą okazją, aby poznać liczne i wyjątkowe produkty oferowane przez Fiata Professional i Mopar, marki Fiat Chrysler Automobiles zajmującej się usługami, obsługą Klientów i oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami.
Nowy Doblò.
Na Salonie w Hanowerze debiutuje czwarta edycja Nowego Doblò, samochodu Fiat Professional, który został zaprojektowany, aby uplasować się u szczytu swojej kategorii dzięki osiągom i funkcjonalności, ładowności i efektywności, niskiemu spalaniu i niskim kosztom obsługi.
Sprzedawane w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której sprzedawany jest jako Promaster City pod marką RAM, Nowe Doblò to samochód światowy, tak samo jak nowy Ducato, i z pewnością przyczyni się do rozwoju Fiat Chrysler Automobiles w branży lekkich samochodów dostawczych.
Następca cieszącego się dużą popularnością modelu (od roku 2000 po dzień dzisiejszy został wybrany przez ponad milion Klientów), Nowy Doblò stawia na ugruntowanie swojej pozycji w tym segmencie rynku, który stanowi około 25% wszystkich, europejskich lekkich samochodów dostawczych.
Model łączy niskie spalanie i emisję spalin charakterystyczne dla samochodu z segmentu B, komfort sedana średniej wielkości, wielkość małego furgonu oraz ładowność furgonu wyższego segmentu. Zresztą już w fazie projektowania samochód był pomyślany jako samochód dostawczy pod każdym względem, nie zwyczajna furgonetka, ale prawdziwy LCV (Light Commercial Vehicle – lekki samochód dostawczy), z możliwością zastosowania różnego rodzaju wyposażenia i dostosowania się do różnego rodzaju pracy.
Wprowadzany do sprzedaży na początku 2015 roku, Nowy Doblò oferuje najszerszą gamę w tym segmencie, składającą się z czterech wersji nadwozia (Cargo, Kombi, Kabina ze skrzynią i Platforma do zabudowy), dwa warianty wysokości i dwa długości nadwozia. W sumie Klient ma do wyboru około 200 różnych typów nadwozia i ponad 1000 możliwych wariantów i rozwiązań od furgonów do szybkich środków transportu, od wersji zabudowanych przeznaczonych do konkretnych celów do pojazdów specjalnych.
Nowy samochód dostawczy Fiat Professional oferuje odnowioną stylistykę zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu. Nowoczesny i wyróżniający się przód zdobi nowa maska silnika (teraz bardziej zwężona i spójna z linią dachu), nowe zderzaki oraz większa krata chłodnicy a z tyłu nowe lampy zespolone, które podkreślają poziome przetłoczenia.
Wnętrze Nowego Doblò wyróżnia się całkowicie odnowioną kabiną: deska rozdzielcza, tapicerka foteli, kierownica, zestaw wskaźników i panele drzwi mają nowy wygląd.
Nowy styl zapewnia najwyższy poziom funkcjonalności, który wraz z osiągami stanowi kluczowy element, na którym skupili się projektanci podczas realizacji Nowego Doblò. Funkcjonalność tę doskonale obrazuje nowe podwójne siedzenie pasażerów oferujące 3 miejsca z przodu, pod którym umieszczony jest pojemny schowek na drobne przedmioty. Środkowy fotel składa się i może zmienić się w podłokietnik lub półkę na dokumenty, natomiast fotel boczny, po złożeniu umożliwia przewożenie długich przedmiotów i mocowanie ich za pomocą praktycznych haków umieszczonych w oparciu siedzenia.
Funkcjonalne są również lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i szeroka oferta w zakresie multimediów, obejmująca radio wyposażone w Bluetooth i gniazdka USB/AUX. Ponadto, dostępny jest ekskluzywny system Uconnect z 5″, kolorowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją oraz cyfrowym radiem w technologii DAB.
Pojęcie funkcjonalności odnosi się także do przedziału ładunkowego charakteryzującego się regularnym kształtem, ergonomicznymi klamkami a także do praktycznych, dwuskrzydłowych drzwi tylnych otwieranych na boki pod kątem 180 stopni. Nie należy zapominać, że pojemność przedziału ładunkowego wynosi imponujące 5 m3 a ładowność użytkowa z kierowcą jest równa 1000 kg.
Nowy samochód dostawczy wyposażono w niezależne, dwuwahaczowe tylne zawieszenie bi-link zapewniające doskonały komfort jazdy i jednocześnie bezkonkurencyjną ładowność. Ponadto, zgodnie potwierdzając sprawdzoną strategię Fiat Professional opartą na zasadzie „optymalnego wyboru silnika” („one mission-one engine”), jednostki napędowe Nowego Doblò gwarantują maksymalne osiągi w zależności od różnych wymagań zawodowych i rodzajów zastosowania: od jazdy po mieście po długie trasy, plasując się na szczycie w swojej kategorii w zakresie spalania i emisji, dzięki dwupaliwowej wersji silnika 1.4 TurboJet na metan/benzynę.
Jeżeli chodzi o silniki turbodiesel o pojemności 1.3 l i 1,6 l, poprawiona została krzywa momentu obrotowego, która osiąga wyższą wartość już przy niskich obrotach (w silniku 1.3 MJet poprawa o około 40%), w celu większej elastyczności i szybkości reakcji silnika. Jednostki napędowe 1.3 Multijet II o mocy 90KM i 1.6 MultijetII o mocy 105 KM dostępne są również w wersji „EcoJet” i oferują znaczące zmniejszenie spalania i emisji CO2, dzięki zastosowaniu: systemu Start&Stop, opon z niskimi oporami toczenia, oleju o niskiej lepkości, „inteligentnego” alternatora, pompy oleju o zmiennej pojemności i pakietu aerodynamicznego. To wszystko gwarantuje niezwykłą wartość emisji 115 g/km di CO2 i spalanie na poziomie 4,4 l/100km.
Po wprowadzeniu modelu na rynek dostępny będzie system kontroli napędu Traction+ poprawiający trakcję samochodu na trudnych i śliskich nawierzchniach (na przykład na śniegu czy błocie), bez dodatkowego obciążania pojazdu czy zwiększania kosztów eksploatacji, (jak ma to miejsce w przypadku systemów 4×4).
Nie zapomniano też o komforcie akustycznym pojazdu. W Nowym Doblò zastosowano specjalne rozwiązania wygłuszające, które pozwalają zredukować średnio o 3dB poziom hałasu w kabinie .
Gama silników Nowego Doblò obejmuje sześć silników turbodiesel: 1.3 MultiJet II (o mocy 75 i 90 KM) i maksymalnym momencie 200 Nm, 1.6 Multijet II (o mocy 100 i 105 KM) i maksymalnym momencie 290 Nm, 1.6 Multijet II o mocy 90 KM i maksymalnym momencie 200 Nm ze zrobotyzowaną skrzynią biegów oraz 2.0 Multijet II o mocy 135 KM i maksymalnym momencie 320 Nm, i trzy silniki benzynowe: 1.4 o mocy 95 KM i maksymalnym momencie 127 Nm, 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i maksymalnym momencie 206 Nm oraz 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i maksymalnym momencie 206 Nm z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan). Posiadające homologację Euro 5+ silniki diesel wyróżniają się świetnymi osiągami, są ciche, przyjemne w prowadzeniu, koszty ich eksploatacji są niskie (zużycie paliwa i przeglądy), a przede wszystkim niezawodne i przyjazne dla środowiska. Silniki benzynowe są już zgodne z limitami emisji Euro6.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Nowy Doblò nie ma sobie równych. Niezmienną i przewidywalną przyczepność do drogi zapewniają najnowocześniejsze elektroniczne urządzenia do kontroli stabilności, mianowicie: ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania EBD oraz ESC uzupełniony o systemy ASR (Anti Slip Regulation), HBA (HydraulicBrake Assist) oraz Hill-Holder, który pomaga kierowcy podczas ruszania pod górę. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa uzupełniają poduszki powietrzne przednie i boczne chroniące zarówno głowę, jak i klatkę piersiową oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.
Podobnie jak poprzednie generacje modelu, Nowy Doblò będzie produkowany w tureckiej fabryce Tofaş w miejscowości Bursa, jednym z najlepszych zakładów produkcyjnych na świecie, wyróżnionych złotym poziomem w światowej klasyfikacji World Class Manufacturing.
W największym skrócie: Nowy Doblò oferuje większą funkcjonalność, lepsze osiągi oraz wyższą wartość.
Nowy Ducato.
Nowy Fiat Ducato to najnowsza odsłona bestsellera, który przez 33 lata i 6 generacji udowadnia, że jest najlepszym „kompanem” w podróży i partnerem w pracy dla ponad 2,6 miliona Klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup od 1981 roku. Aby zachować pozycję lidera, pojazd ten wyposażono w szereg nowych rozwiązań spełniających potrzeby Klientów za sprawą nowoczesnej technologii, większej efektywności, a co za tym idzie, większej wartości dla jego użytkowników.
Sprzedaż Ducato koncentrowała się początkowo na regionie EMEA, ale z czasem przekroczyła granice europejskie docierając do Rosji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Australii. Obecnie sieć sprzedaży Fiata Ducato obejmuje ponad 80 państw na całym świecie wraz z Ameryką Północną, gdzie od ubiegłego roku oferowany jest z powodzeniem przez markę RAM pod nazwą „PROMASTER”. Stąd też Fiat Ducato jest pojazdem prawdziwie światowym, którego szósta już z kolei generacja przyczynia się do dalszego rozwoju Fiat Chrysler Automobiles w sektorze lekkich samochodów dostawczych.
Nowy styl nadwozia jest wynikiem nowoczesnego wzornictwa, który wraz z koncepcją prawdziwego lekkiego samochodu dostawczego daje nieodparte poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Nowy model Fiat Professional stanowi rozwinięcie koncepcji „wzornictwa w służbie funkcjonalności”, która jest cechą charakterystyczną tego modelu. Nowe elementy wyposażenia obejmują możliwość indywidualizacji wyglądu pojazdu z wykorzystaniem dwóch kolorów przedniego grilla, ozdobnej listwy zderzaka, nowych reflektorów ze światłami do jazdy dziennej DRL (dostępnymi opcjonalnie w technologii LED) a także nowych, 16-calowych kół ze stopu aluminium. Wysoko zamocowane reflektory i 4-częściowy zderzak to metoda redukcji potencjalnych kosztów naprawy po kolizji – nowa konstrukcja maski zmniejsza koszty serwisowania i polepsza dostęp do komory silnikowej.
Nowy Ducato oferuje trzy wersje wykończenia wnętrza: Classic, Techno i Lounge – o rosnącym poziomie wyrafinowania i elegancji, wyposażone w nowe siedzenia pokryte nieplamiącym się materiałem tapicerki zapewniające najwyższy w swojej klasie komfort jazdy i nowy uchwyt na kubek wbudowany w konsolę centralną. Nowy Ducato jest również pierwszym pojazdem w swojej klasie oferującym fabrycznie montowany uniwersalny uchwyt do urządzeń mobilnych pośrodku deski rozdzielczej na takie urządzenia jak smartfony, tablety, papierowe notatniki.
W oparciu o spuściznę technologiczną Fiat Professional i doświadczenie w eksploatacji Ducato na całym świecie, podwyższono niezawodność użytkowania, z których Fiat Ducato jest i tak dobrze znany. Ducato w większym niż dotąd stopniu odpowiada na potrzeby globalnego rynku i potrafi sprostać coraz ostrzejszym wyzwaniom eksploatacyjnym. Jest to zasługa zwiększonej wytrzymałości i niezawodności pojazdu w efekcie wzmocnienia konstrukcji nadwozia i drzwi, zwiększenia komfortu jazdy, zastosowania trwalszego i wydajniejszego układu hamulcowego, układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności oraz nowego i wysokiej jakości białego lakieru nadwozia zachowującego nieskazitelną barwę w dłuższym okresie czasu użytkowania.
W odpowiedzi na oczekiwania ze strony użytkowników, za sprawą wdrożenia długofalowej strategii ogólnego polepszenia osiągów, Nowy Ducato „robi kolejny krok do przodu” również pod względem oszczędności paliwa i kosztów użytkowania. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i komponentów udało się zredukować masę własną pojazdu o 20 kg (w wersjach podwozia do zabudowy), pomimo wzrostu ciężaru wynikającego ze wzmocnień nadwozia. Tylne zawieszenie z materiałów kompozytowych (oferowane w tej kategorii pojazdów wyłącznie w Nowym Ducato) pozwala na dalszą redukcję masy własnej o kolejne 15 kg.
Zmniejszona masa własna pojazdu oznacza również obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, niezależnie od silnika. Sprzyja temu zastosowanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska, jak np. opon o obniżonych oporach toczenia, oleju silnikowego o niskiej lepkości oraz pierścieni tłokowych o niskim współczynniku tarcia.
Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to potwierdzenie sprawdzonej strategii Fiat Professional opartej na zasadzie „optymalny wybór silnika” („one mission-one engine„). Jako przykład „downsizingu”, jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i doskonałymi osiągami, zwłaszcza w ruchu miejskim.
Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa), idealne rozwiązanie w zróżnicowanych warunkach: zwinny w mieście, efektywny na długich dystansach, a to dzięki pokaźnemu momentowi przy niskich obrotach. Warto podkreślić, że silnik 2.3 MultiJet ECO o mocy 130 KM (elektronicznie ograniczony do maksymalnej prędkości 90 km/h) odznacza się niezwykłą wprost wartością emisji 153 g/CO2 i spalaniem na poziomie 5.8 l/100 km w cyklu mieszanym.
Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa), najlepszy w swojej klasie, dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz wysokim osiągom w połączeniu z niewielką małą masą własną, a więc idealny dla wymagających zastosowań. Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa), która zadowoli zarówno profesjonalistów preferujących moc i przyspieszenie, jak również firmy zabudowujące, które robią ciężkie zabudowy, np. kamper.
W pierwszych miesiącach 2015 roku dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Ducato 140 Natural Power oferowane będzie w wersjach Furgon, Kombi, Panorama i Kabina ze skrzynią zarówno dla gamy Ducato, jak i Ducato Maxi.
Aby w dalszym stopniu ograniczyć zużycie paliwa, Nowy Ducato oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), która zapewnia oszczędność zużycia paliwa do 5% oraz podwyższony komfort prowadzenia; funkcję Start&Stop, która pozwala zredukować zużycie paliwa do 15% w cyklu miejskim (dostępna dla silników 2.3 MultiJet o mocy 130 i 150 koni) oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator, pomagający zoptymalizować styl prowadzenia pojazdu, sugerując załączenie właściwego biegu i tym samym zmniejszając zużycie paliwa.
Dzięki wytrzymałości, trwałości i wynikającemu z nich wzrostowi wartości rezydualnej pojazdu, w połączeniu z efektywnością oraz obniżeniem kosztów obsługi i części zamiennych, Nowy Ducato odznacza się zaliczanymi do najniższych w swojej klasie kosztami użytkowania, co stanowi znaczący krok w kierunku optymalizacji „całkowitego kosztu użytkowania”, tzn. ogólnego kosztu eksploatacji pomiędzy zakupem a sprzedażą pojazdu.
Nowy Ducato demonstruje również swoje walory pod względem zastosowania zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i wspomagania jazdy oraz systemów multimedialnych. Wszystkie wersje wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).
W celu zapewnienia lepszej manewrowości i polepszenia komfortu jazdy, dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).
Ulepszeniu uległy również systemy multimedialne, m.in. w postaci szerszej oferty radioodbiorników MP3 z technologią Bluetooth. Oprócz radia podstawowego, dostępny jest system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem nawigacji. Każde radio może być opcjonalnie wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (DAB).
Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów o napędzie na przednie koła pod kątem potrzeb licznej i zróżnicowanej Klienteli, m.in.: profesjonalnych firm usługowych, właścicieli firm, operatorów flotowych, przedsiębiorstw transportowych i przewozów osobowych, firm zajmujących się zabudową specjalistyczną czy amatorów kamperów. Tak więc poprzez kombinacje różnych wersji nadwozia, silników i mechaniki otrzymujemy niemal 10.000 wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy. Do wyboru jest osiem różnych pojemności wersji furgonów, od 8 do 17 metrów sześciennych, o wiodących parametrach w swojej kategorii. Nowy Fiat Ducato dostępny jest w 4 długościach i 3 wysokościach dla furgonów oraz 6 długościach podwozi pod zabudowę.
Nowością jest najwyższa dopuszczalna masa całkowita Ducato w kategorii pojazdów wyposażonych w tylną oś z pojedynczymi kołami (w odróżnieniu od bliźniaczych), wartość ta to 4,4 tony dla wersji kamper i 4,25 tony dla Maxi, najwyższe dopuszczalne obciążenie na przednią oś (do 2100 kg) i tylną oś (podwyższone do 2500 kg) oraz rekordowa ładowność użytkowa (do 2,1 tony dla wersji furgon).
Gama Nowego Ducato obejmuje ponadto nowe wersje wywrotki trójstronnej i siedmioosobowej brygadówki, a także nowe wyposażenie opcjonalne, m.in. stały lub wypinany hak holowniczy i ułatwiający załadunek stopień pozwalający jeszcze bardziej obniżyć próg załadunkowy.
Ducato ponownie potwierdza swą pozycję lidera w ekskluzywnym segmencie kamperów: aż trzy z czterech kamperów sprzedawanych w Europie noszą logo Fiat Ducato. Nowe rozwiązania: m.in. obrotowy fotel kapitański kierowcy, jako element wyrafinowanego stylu, nowe wzmocnione zawieszenie oraz specjalistyczne wersje tworzą kolejne 600 potencjalnych kombinacji (dostępnych tylko dla firm produkujących kampery), pod kątem specyficznych wymagań Klienteli tego segmentu pojazdów.
W największym skrócie: Nowy Ducato oferuje technologię, efektywność oraz wartość.
Specjalnie wyposażone samochody Fiat Professional bohaterami ekspozycji zewnętrznej.
Na ekspozycji zewnętrznej możemy podziwiać samochód koncepcyjnyna bazie Fiata Ducato, przygotowany wspólnie z marką Mopar: to idealny mobilny warsztat, wyposażony we wszelkie niezbędne narzędzia, w tym urządzenie diagnostyczne oraz przegrody służące do przewożenia części zamiennych i akcesoriów. W razie potrzeby, pod specjalnie rozkładanym z dwóch stron daszkiem, praktycznie wszędzie można wykonać kontrole i przeglądy. Dodatkowo, mobilny warsztat może za pomocą tabletu (wiADVISOR) wykonać elektroniczny przegląd, dzięki dedykowanemu dostępowi do Internetu oraz szerokiemu, 32″ ekranowi, który gwarantuje przejrzystość naprawy z korzyścią dla Klienta.
Publiczność podziwiać może również Ducato Furgon (3500 kg – L3H3) z silnikiem 2.3Multijet o mocy 130 KM zindywidualizowany przez firmę Sommer w wersji DHL. Ta szczególna wersja ma do zaproponowania, oprócz 15 m3 przestrzeni ładunkowej, liczne elementy zaprojektowane ad hoc, aby zaoferować przewoźnikom maksymalne możliwości użytkowania. Świadczą o tym przegroda oddzielająca z aluminium, wyposażona w drzwi przesuwne i składany fotel pasażera, automatyczne oświetlenie LED przedziału ładunkowego, różne wersje wysokości dachu, składane regały wewnętrzne, uchwyt do przenoszenia palet i uchwyt samochodowy na laptopa wraz z zasilaczem.
W dalszej części ekspozycji prezentowane jest nowy Ducato (3000 kg – L1H1) z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 115 KM dostosowany jako „mobilny warsztat” przez firmę Würth i wyposażony w liczne specjalne regały, przeciwpoślizgowe dywaniki i prowadnice do mocowania towarów na ściance oddzielającej. Obok tego pojazdu publiczność może podziwiać Ducato (3000 kg – L1H1) z silnikiem 2.3 Multijet o mocy 130 KM z zabudową „Sanitär” wykonaną przez firmę Sortimo służącą do transportu materiałów medycznych. Wyposażenie obejmuje ściankę oddzielającą z prowadnicami ProSafe i uchwyt na butlę; wyciągane stanowisko pracy z imadłem równoległym 120 i stołem obrotowym; liczne specjalistyczne regały; wywietrzniki i wentylatory podłogowe i boczne.
Zewnętrzną ekspozycję Fiat Professional podczas Salonu Samochodowego w Hanowerze uzupełnia Scudo Furgon (1200 kg – L2H1) z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 130 KM, wyposażony przez firmę Winter w izotermę chłodniczą Webasto/Diavia Frigo 2000 (maksymalnie do 0°C). Inne specjalne wyposażenie godne uwagi to poszycie izotermiczne z formowanego włókna szklanego (izolacja ze sztywnego poliuretanu na całym obwodzie), podstawa do ewentualnej późniejszej instalacji podwójnego dna, prowadnice mocowania przewożonego towaru, dywanik przeciwpoślizgowy wyjmowany oraz plafoniera przedziału załadunkowego w technologii LED.
Mopar® i Fiat Professional.
Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym Hanower 2014 obecna jest również marka Mopar® oferująca publiczności możliwość poznania oryginalnych akcesoriów i zindywidualizowanych ofert zaprezentowanych na stoiskach wystawowych Fiat Professional.
Mopar Vehicle Protection.
Zakres programu Mopar Vehicle Protection obejmuje obecnie ponad 50 usług serwisowych dostępnych w 30 krajach EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Usługi serwisowe Mopar Vehicle Protection zapewniają kierowcy całkowity „spokój ducha” w ramach specjalnych planów przeglądów oraz pakietów gwarancji rozszerzonych na komponenty mechaniczne. Plany te gwarantują wykonanie przeglądu okresowego i naprawę komponentów elementów mechanicznych z użyciem wyłącznie oryginalnych części zamiennych przez wykwalifikowany i przeszkolony przez producenta personel.
W ramach „Mopar Vehicle Protection” wprowadzona zostanie nowa gama produktów Fiat Professional obejmująca kompletny portfel usług i przeglądów:
- Maximum Care: pokrycie gwarancyjne na części mechaniczne i elektryczne wydłużające gwarancję kontraktową pojazdu.
- Easy Care & Easy Care Plus: usługi w zakresie przeglądów obejmujące darmowe Assistance oraz przeglądy okresowe w konkurencyjnych cenach. W ramach opcji Plus Klient otrzymuje dodatkowo wymianę części podlegających zużyciu.
- Top Care & Top Care Plus: plan gwarantujący całkowity „spokój ducha”, który oferuje Klientom kompletne pokrycie gwarancyjne obejmujące naprawę części mechanicznych i elektrycznych oraz przeglądy okresowe. W ramach opcji Plus Klient otrzymuje dodatkowo wymianę części podlegających zużyciu.
Plany „Mopar Vehicle Protection” oferują kompletną gamę opcji w zakresie czasu trwania i przebiegu, zostały zaprojektowane, aby zaoferować Klientom dodatkową ochronę ich pojazdów, zapewniając Ich, że zawsze i wszędzie mogą liczyć na pomoc szeroko rozpowszechnionej sieci serwisowej korzystającej z oryginalnych części zamiennych i wykwalifikowanego personelu serwisowego. Dodatkowo, spokojną jazdę zapewniają usługi pomocy drogowej przewidzianej w całej Europie, a w przypadku sprzedaży samochodu prawo do wydłużonej gwarancji może zostać przeniesione na nowego właściciela.
Fiat Professional Mobile.
Podczas Salonu Samochodowego w Hanowerze marka Mopar podkreśla swoją obecność poprzez „Fiat Professional Mobile”, aplikację mobilnej obsługi Klienta (Customer Care) dostępną nieodpłatnie w 15 państwach europejskich w 5 językach (włoskim, angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim), którą można pobrać w sklepie Apple Store i na Google Play.
Wśród najważniejszych dostępnych usług wymienić należy: „Znajdź Dealera” ułatwiającą odnalezienie dealera lub warsztatu, pobliskiej stacji paliw z metanem i LPG, „Instrukcja Obsługi „, aby mieć ją zawsze pod ręką czy też „Pomoc Drogowa” niezbędna w razie potrzeby. Usługa „Skontaktuj się z nami” pozwala dotrzeć do konsultanta obsługi Klienta za pomocą uniwersalnego bezpłatnego numeru telefonu lub formularza kontaktowego.
Poza ciągle ulepszanym interfejsem poprawiającym dostępność informacji, aplikacja została wzbogacona o nową funkcję „rozszerzonej rzeczywistości” dostarczającą nowe treści multimedialne i interaktywne w katalogach. Dzięki współpracy Brandu Fiat Professional z działem Technical Service, technologia ta została wprowadzona do instrukcji obsługi nowego Ducato. Wybierając symbol „AR+” w instrukcji obsługi i fotografując wybrany element nowego Nowego Ducato aparatem smartfona, Klient uzyskuje dalsze informacje przeznaczone dla użytkownika pojazdu.