Exxon Mobil – Mobil Devlac Oleje o niskiej lepkości

Exxon Mobil – Mobil Devlac Oleje o niskiej lepkości

Prawidłowe smarowanie silnika to gwarancja jego długiej i bezawaryjnej pracy. Nowoczesne motory wymagają nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Jednym z nich jest rodzina olejów silnikowych Mobil Delvac.

OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA, OPTYMALNA OCHRONA

Szkolenia kierowców, redukowanie oporów powietrza oraz jazda przy prawidłowym ciśnieniu opon to tylko niektóre ze sposobów optymalizacji zużycia paliwa w firmie transportowej. W ten sposób branża stara się zmniejszyć konsekwencje rosnących cen na stacjach paliw. Niektóre z wymienionych przykładów pomogły właścicielom firm transportowych wyraźnie ograniczyć zużycie paliwa. Jednak, czy istnieje jeszcze inny sposób na dodatkowe ograniczenie kosztów eksploatacji? Jedną z możliwości jest zmiana oleju silnikowego na nowoczesny, w pełni syntetyczny produkt o niskiej lepkości i niskim tarciu wewnętrznym.

Wiodący dostawca olejów silnikowych do samochodów ciężarowych, koncern ExxonMobil, nieustannie inwestuje w badania i rozwój oraz ściśle współpracują z największymi producentami sprzętu (OEM). W ten sposób udoskonala oleje silnikowe, które pomagają w optymalizacji osiągów silnika przy jednoczesnej poprawie ekonomii zużycia paliwa.

Obecnie możemy korzystać z w pełni syntetycznych olejów o lepkości SAE 5W‑30, które pomagają zmniejszyć zużycie paliwa. Właściciele pojazdów ciężarowych mogą stosować oleje o niższej lepkości bez obawy o spadek wydajności. Stosowanie oleju silnikowego o niskiej lepkości w niskich temperaturach, na przykład 5W‑XX zamiast 15W‑XX, daje większe szanse na uzyskanie potencjalnych oszczędności paliwa. Co więcej, wielosezonowy środek smarny o niższej lepkości w wysokich temperaturach, na przykład XW‑30, w porównaniu do XW‑40, może również zapewnić dodatkowe oszczędności. Te dwa modele oszczędności paliwa, dostępne jednocześnie w klasie lepkości 5W‑30, dają największe szanse na ograniczenie spalania. W przypadku pracy w niskich temperaturach i podczas jazdy charakteryzującej się częstym ruszaniem i hamowaniem, potencjał oszczędności paliwa jest określany na poziomie do 5 proc. W normalnych warunkach eksploatacji, gdy silnik jest rozgrzany, istnieje możliwość uzyskania do 2 proc. oszczędności paliwa.

Wybór optymalnej lepkości jest ważny, a utrzymanie jej przez dłuższy okres jest możliwe dzięki stosowaniu olejów syntetycznych. Technologia syntetyczna zapewnia większą trwałość i zapobiega gęstnieniu oleju. Jeśli olej może zachować swoją pierwotną lepkość podczas pracy, uzyskujemy nawet 5 procentowy potencjał oszczędności paliwa w okresie pomiędzy wymianami oleju. Utrzymywanie pierwotnej lepkości ma istotny wpływ na całkowite oszczędności paliwa, ponieważ odgrywa rolę we wszystkich warunkach eksploatacyjnych.

OCHRONA BEZ KOMPROMISU

Ważne jest, aby przejście na oleje silnikowe o niższej lepkości nie wpływało niekorzystnie na poziom ochrony silnika.
Zwłaszcza, że przy obecnej sytuacji ekonomicznej właściciele firm transportowych szukają sposobów na dłuższe używanie pojazdów przy ograniczeniu kosztów eksploatacyjnych. To tłumaczy, dlaczego w dzisiejszych czasach wybór w pełni syntetycznego oleju silnikowego jest tak istotny.

Oleje mineralne starszej generacji nie są w stanie zaoferować takiej samej ochrony jak ich syntetyczne odpowiedniki oraz zapewnić poprawne działanie systemów ograniczających emisję spalin. Poza możliwością zmniejszenia zużycia paliwa, oleje syntetyczne o niskiej lepkości oferują inne korzyści dla właścicieli firm transportowych. Należą do nich:

• zwiększona ochrona silnika – olej powinien cechować się doskonałą kontrolą czystości oraz utrzymywaniem wysokiej Całkowitej Liczby Zasadowej, co pozwala wydłużyć żywotność silnika,

• doskonała ochrona w niskich temperaturach – skuteczne smarowanie w niskiej temperaturze pomaga ograniczyć zużycie w warunkach zimnego rozruchu,

• doskonała stabilność termiczna oraz odporność na utlenianie – cząsteczki sadzy i inne zanieczyszczenia oraz produkty uboczne spalania mogą prowadzić do gęstnienia oleju, co z kolei zwiększa zużycie paliwa i silnika. Olej silnikowy musi być tak opracowany, aby był odporny na gęstnienie wywołane czynnikami termicznymi, utlenianiem oraz zanieczyszczeniami,

• wydłużone okresy między wymianami oleju – środek smarny zapewniający doskonałą ochronę przed zużyciem oraz przed ścieraniem gładzi cylindrycznych, przy towarzyszącej temu niskiej lotności oleju, pozwala wydłużyć czas eksploatacji ciężarówki,

• ochrona systemu emisji spalin – oleje niskopopiołowe są niezbędne do poprawnego działania filtrów cząstek stałych (DPF).

ZAAWANSOWANE OLEJE

Olejem, który spełnia wszystkie wymienione powyżej wymagania jest Mobil Delvac 1 LE 5W‑30 – stworzony w celu optymalizacji osiągów – co wynika z jego klasy lepkości SAE 5W‑30 oraz aprobat pozwalających na jego stosowanie przy wydłużonych okresach między wymianami oleju. Jest to w pełni syntetyczny, wysokowydajny olej o niskiej lekkości przeznaczony do samochodów ciężarowych, który pomaga wydłużyć żywotność silnika oraz systemu emisji spalin, zapewniając również długi okres między wymianami i mniejsze zużycie paliwa w nowoczesnych silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF).

Mobil Delvac 1 LE 5W‑30 wykorzystuje najnowocześniejszą technologię w celu zapewnienia wyjątkowo wysokiej wydajności nowoczesnych silników o niskiej emisji spalin. Mobil Delvac 1 LE 5W‑30 ma zastosowanie w szerokim zakresie aplikacji oraz środowisk pracy. Produkt ten spełnia równocześnie dopuszczenia MB‑Approval 228.51 i MB‑Approval 228.5 w klasie lepkości 5W‑30 oraz innych wiodących specyfikacji OEM .

WYBÓR OPTYMALNY

W celu ułatwienia wyboru optymalnego środka smarnego, ExxonMobil przygotował internetowe narzędzie doboru produktu, które jest dostępne na stronie www.mobil.pl. To funkcjonalne narzędzie pozwala właścicielom firm transportowych łatwo znaleźć pełną gamę środków smarnych do pojazdów ciężarowych oraz produktów specjalistycznych, które mogą pomóc w optymalizacji osiągów oraz ograniczeniu nieplanowanych przestojów.

Użytkownik jest proszony o wybór sektora, w którym działa, wskazanie kategorii, a następnie marki i modelu pojazdu. Po wprowadzeniu tych informacji, narzędzie doboru oleju wyświetli listę sugerowanych środków smarnych Mobil – oleju silnikowego, płynów przekładniowych, oleju hydraulicznego, smarów – oraz kieruje nas do najbliższego dystrybutora.

 

Autorem tego tekstu jest:

 red.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Pole wymagane *

*