Trzy eliminacje Optifuel Challenge 2015 za nami!

Konkurs Optifuel gości w naszym kraju już po raz siódmy. Warto zaznaczyć, że oryginalna koncepcja tej rywalizacji wywodzi się z Polski. Pierwszy konkurs rozegrano w 2008 roku, zainteresowanie nie słabnie do dziś, a legendarna formuła matematyczna łącząca średnie zużycie paliwa z prędkością dalej działa doskonale.

Warto przypomnieć, że w zabawie zwycięża kierowca, który testową trasę pokona zużywając jak najmniej paliwa uzyskując jednocześnie wysoką średnią prędkość jazdy. Wszystko z poszanowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym. Dzięki temu do uczestników trafia niezwykle ważny przekaz podkreślający główną zasadę szkoły jazdy racjonalnej Renault Trucks: wydajny transport oznacza niskie zużycie paliwa, a jednocześnie sprawną, dynamiczną i bezpieczną jazdę! Wygrywa kierowca, który przywozi do mety kompromis tych dwóch wartości.

W 2015 roku, uczestnicy konkursu poruszają się jednym z trzech identycznych zestawów składających się z ciągnika Renault Trucks T460 (jedenastolitrowy, sześciocylindrowy silnik DTI11 o mocy 460 KM i momencie 2200 Nm) oraz naczepy kurtynowej Wielton. Przewożony ładunek nieznacznie przekracza 22 tony. „Tetka” jest wyposażona w szereg opcji pozwalających wyraźnie obniżać zużycie paliwa. Najważniejszą z nich jest tempomat „SoftCruise” wyposażony w inteligentne wolne koło Optiroll, trzy programy pracy silnika i skrzyni biegów Optidriver, ogranicznik wielkości przyspieszenia oraz asystent ogranicznika prędkości. Dodatkowo, cały skład porusza się na ogumieniu Michelin X-Line oraz równie lekkich co i efektownie wyglądających obręczach Alcoa. W żyłach silnika od chwili jego narodzin płynie olej Total, a nad obniżeniem oporu aerodynamicznego czuwa spojler dachowy z szybką regulacją (bez konieczności używania narzędzi).

Z jedenastu eliminacji lokalnych w Polsce odbyły się już trzy: w Suwałkach, Młochowie pod Warszawą i Białej Podlaskiej. Łącznie, za kierownicą nowych Renault Trucks T zasiadło już 123 kierowców. Wyniki zużycia paliwa są bardzo satysfakcjonujące, szczególnie biorąc pod uwagę trasy, na których jest rozgrywany konkurs.

Finaliści, którzy przeszli do finału polskiego osiągnęli odpowiednio:

– Suwałki: Cezary Kopiczko, firma PTS Cezar, 26,3 dm3/100 km, 63,2 km/h

– Młochów: Mateusz Skrzypek, firma Sped Partner, 24,6 dm3/100 km, 56,3 km/h

– Biała Podlaska: Jarosław Olender, firma Trans-Co, 25,3 dm3/100 km, 55,8 km/h

Jak co roku, sędziowie przy sprawdzaniu wyników posługują się narzędziem Optifuel Infomax. Wszystkie szczegółowe raporty z jazd są rejestrowane i gotowe do dalszej analizy.
Przed nami kolejne 8 eliminacji i finały: polski oraz europejski. Tegoroczny poziom jest bardzo wysoki i wyrównany, co pozwala spodziewać się niezwykle zaciętej i emocjonującej rozgrywki na koniec konkursu. Trzymamy kciuki!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*