Kultowa marka Mercedes-AMG obchodzi w tym roku 50-lecie swojego istnienia. Z tej okazji Mercedes-Benz przygotował specjalną ekspozycję na tegorocznych targach klasycznej motoryzacji Auto Nostalgia w Warszawie (13-14 maja) – goście będą mieli okazję zobaczyć sześć unikalnych sportowych Mercedesów z dawnych lat, w tym wyjątkowo rzadkie modele sygnowane przez AMG, m.in. SEC 5.4 AMG. Czasy współczesne będzie reprezentować najnowsza Klasa E 63 S z silnikiem o mocy 612 KM.
W tym roku mija 50 lat, odkąd Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher otworzyli niedaleko Stuttgartu firmę AMG – warsztat oferujący usługi tuningowe dla właścicieli luksusowych Mercedesów. Sukces nadszedł szybko, i to znacznie większy, niż spodziewali się właściciele – już w 1971 r. przygotowany przez nich model AMG 300 SEL 6.8 odniósł sensacyjne klasowe zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Zaledwie kilka lat później otwarto fabrykę AMG w Affalterbach, a w kolejnych dziesięcioleciach systematycznie poszerzano ofertę sportowych limuzyn i coupé spod znaku gwiazdy. W ciągu ostatnich lat na rynek trafiły pierwsze modele opracowane samodzielnie przez inżynierów z Affalterbach – SLS AMG, który błyskawicznie zyskał status ikony, oraz produkowany obecnie AMG GT.
Dziś Mercedes-AMG to oficjalne sportowe ramię Mercedes-Benz, z licznymi sukcesami na polu sportowym i rynkowym. Jedno się nie zmieniło: zarówno dawniej, jak i obecnie samochody sygnowane trzema kultowymi literami budzą prawdziwą fascynację. Modele AMG z lat 70., 80. i 90. osiągają rekordowe ceny na aukcjach klasycznych aut, a tylko w ub.r. roku do klienci odebrali blisko 100 tys. nowych samochodów Mercedes-AMG.
I właśnie sportowe Mercedesy będą tematem przewodnim tegorocznego stoiska Mercedes-Benz na targach Auto Nostalgia (13-14 maja). Obok zjawiskowych roadsterów i coupé – modeli serii 113, 107 oraz 114, które w niezrównany sposób łączą osiągi z elegancją i komfortem – pojawią się unikalne wozy ze stajni AMG: SEC 5.4 AMG (C126), SL 60 AMG (R129) oraz Klasa C 32 AMG (W203). Każdy z nich reprezentuje kolejną dekadę rozwoju AMG, każdy wyróżnia się też mocarnym silnikiem widlastym przygotowanym przez inżynierów z Affalterbach.
Na szczególną uwagę zasługuje SEC 5.4 AMG serii 126: sportowa interpretacja wytwornego coupé stylizowanego przez legendarnego szefa projektantów Mercedesa, Bruno Sacco, który zdefiniował wygląd całego pokolenia Mercedesów, od typoszeregów 123 i 126 aż po pierwszą generację SLK. Ospojlerowane nadwozie SEC-a kryje rozwiercony do 5,4 litra silnik V8, wzmocniony do 310 KM.
Na stoisku nie zabraknie również ogniwa łączącego przeszłość AMG z teraźniejszością – to najnowszy Mercedes-AMG E 63 S z 4-litrowym silnkiem AMG V8 biturbo o mocy 612 KM oraz napędem na obie osie 4Matic, zdolny przyspieszyć od 0 do 100 km/h w imponującym czasie 3,4 s i osiągnąć prędkość maksymalną 310 km/h.