Decydujący atak: nowy Mercedes-AMG GT3
Mercedes-AMG rozpocznie tegoroczny sezon sportowy donośnym dźwiękiem widlastej „ósemki” – podczas salonu samochodowego w Genewie zadebiutuje wyścigowy Mercedes-AMG GT3. To kolejny etap systematycznego poszerzania obecności sportowej marki Mercedes-Benz w sporcie motorowym. Opracowana zgodnie z wymogami FIA GT3 maszyna będzie rywalizować w najbardziej konkurencyjnej serii wyścigowej dla prywatnych zespołów na świecie. Nowe GT3 bazuje na Mercedesie-AMG GT, a jego zjawiskowy design kryje najnowocześniejsze technologie. Pierwsze egzemplarze modelu trafią w ręce zespołów pod koniec br., po zaliczeniu intensywnych testów przedprodukcyjnych.
„Wraz z nowym Mercedesem-AMG GT3 wchodzimy do środowiska, w którym panuje wyjątkowo zacięta rywalizacja. Wysokie standardy technologiczne i sprawiedliwe zasady wyścigów zachęcają nas jednak, by walczyć o najlepsze lokaty. Swoją ambicję możesz udowodnić tylko wtedy, gdy pokonujesz najlepszych w stawce” – komentuje Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Już standardowy model GT zapewnia znakomite osiągi i stanowi idealną bazę dla samochodu wyścigowego – ma nisko położony środek ciężkości, perfekcyjnie rozłożoną masę i szeroki rozstaw kół. Układ ten gwarantuje precyzyjne właściwości jezdne w zakrętach, wysokie przyspieszenia poprzeczne, najwyższą zwinność, duże pokłady przyczepności i ograniczoną bezwładność przy nagłej zmianie kierunku. Wszystkie te atrybuty liczą się w rywalizacji na zróżnicowanych torach wyścigowych, zapewniając kierowcy przewagę odpowiednią dla zdobywania najwyższych miejsc w klasyfikacji.
Zjawiskowa stylizacja i dopracowana aerodynamika
Jeszcze na postoju nowy Mercedes-AMG GT3 jest ucieleśnieniem skumulowanej mocy. Muskularnie wyrzeźbioną karoserię pokrywa matowy lakier designo selenite grey magno, a jej poszerzone nadkola, ogromne wloty powietrza, tylny dyfuzor oraz imponujące tylne skrzydło sygnalizują gotowość do ataku. Każda modyfikacja nadwozia została przeprowadzona w celu poprawy aerodynamiki i zwiększenia osiągów.
Podobnie jak w przypadku wersji seryjnej, konstrukcja GT3 wykorzystuje bardzo lekką, a jednocześnie ekstremalnie sztywną aluminiową ramę przestrzenną, zapewniającą kierowcy najwyższą kierowcy. Dodatkowo chroni go skorupa fotela z włókien węglowych i zintegrowana klatka bezpieczeństwa, wykonana z wysokowytrzymałej stali. Aby w dalszym stopniu ograniczyć masę własną samochodu, liczne elementy karoserii również zostały wykonane z włókien węglowych – m.in. pokrywa silnika, drzwi, przedni i tylny spojler, progi, dyfuzor, klapa bagażnika oraz tylne skrzydło.
Najnowocześniejsza technologia w służbie maksymalnych osiągów
Potężne przyspieszenie zapewnia udoskonalona, 6,2-litrowa jednostka AMG V8 z modelu SLS AMG GT3. O jej wyborze zadecydowała sprawdzona konstrukcja, wyśmienita niezawodność, długie okresy międzyprzeglądowe i spontaniczna, wysoko obrotowa natura wolnossącego silnika w połączeniu z niewygórowanymi kosztami obsługi. Sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna – podobnie jak przekładnia w seryjnym modelu GT – została zamontowana przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), przyczyniając się do optymalnego rozkładu mas. Wspólna z GT jest również konstrukcja zawieszenia z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Rozwiązania te raz jeszcze demonstrują, jak wiele wspólnego ma produkcyjna technologia AMG z rozwiązaniami stosowanymi w wyścigach.