Polacy na podium Mistrzostw Świata Kierowców Zawodowych.

W ramach 29. edycji Mistrzostw Świata Kierowców Zawodowych UICR w Krakowie rywalizowali kierowcy pojazdów ciężarowych z siedemnastu krajów. Najlepszy okazał się Nico Vlaar z Holandii, zdobywając Mistrzostwo Świata kierowców zawodowych UICR 2014. Mistrzostwo Świata w ecodrivingu przypadło w udziale Dariuszowi Serafińskiemu, a w klasyfikacji zespołowej – reprezentacji Polski do lat 25.
Aż 131 zawodników przez dwa dni walczyło o tytuł najlepszego z najlepszych, a dziewięciu o tytuł Mistrza Świata w ecodrivingu. Goodyear był sponsorem tego wydarzenia. Tegoroczny przejazd nie należał do najłatwiejszych. Żadnemu
z zawodników nie udało się przejechać toru bez żadnego błędu, a najlepszy Nico Vlaar z Holandii na swoim koncie zebrał 188 punktów karnych, zdobywając jednak Mistrzostwo Świata i złoty medal indywidualnie w kategorii A (solo do 18 ton),
jak również Mistrzostwo Świata kierowców zawodowych UICR 2014.
Natomiast drugi najważniejszy tytuł zawodów, czyli Mistrzostwo Świata w ecodrivingu, przypadł w udziale Polakom. Najlepszy w tej edycji okazał się Dariusz Serafiński, który po raz pierwszy w historii UICR zdobył ten zaszczytny tytuł i jednocześnie po raz drugi unikalny złoty medal UICR (pierwszy raz udało
mu się to na Mistrzostwach Świata 2010 w Austrii).
Podczas Mistrzostw ważna jest również klasyfikacja zespołowa. W tej kategorii polska drużyna ma także sukcesy na swoim koncie. Polacy okazali
się bezkonkurencyjni, jeśli chodzi o reprezentację do lat 25, nie tylko dzieląc między siebie miejsca na podium, ale równocześnie triumfując drużynowo w kategorii E. Polski zespół wywalczył również drugą lokatę i zarazem srebrny medal drużynowo
w kategorii F (furgony).
„Cieszymy się z sukcesów Polaków podczas zawodów. Mistrzowski tytuł i miejsca na podium w klasyfikacji drużynowej to bardzo dobry wynik. Szczególnie, że rola gospodarzy imprezy nigdy nie jest łatwa. Tym bardziej w imieniu Goodyear gratuluję zwycięstw i życzę powodzenia za dwa lata w Finlandii” – powiedział Janusz Krupa, Menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.
W ramach Mistrzostw każdy kierowca musiał obowiązkowo rozwiązać pisemny test ze znajomości przepisów branżowych i ruchu drogowego, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz zasad mocowania ładunku. Kierowcy startujący w kategorii B, czyli autobusów, zmierzyli się dodatkowo ze znajdowaniem usterek w zaparkowanym autokarze. Jednak najbardziej widowiskową konkurencją, którą musieli zaliczyć wszyscy kierowcy, był przejazd w ograniczonym czasie po specjalnie wyznaczonym torze z przeszkodami.
Przejazd pod poprzeczką podniesioną do wskazanej wysokości, zachowanie
1,5 m odległości od rowerzysty, parkowanie tyłem w jednym podejściu na odległość wylosowaną przed startem, przewrócenie zielonych kręgli prawą częścią zderzaka pojazdu, i zjazd na parking – to tylko niektóre z zadań, jakie kierowcy musieli bezbłędnie wykonać.
Zawody odbyły się w kilku kategoriach na pojazdach jednej marki: A – solo do 18 ton, B – autokar, C – zestaw z naczepą, D – zestaw z przyczepą, E – młodzi adepci zawodu (25 lat), F – furgony (dostawcze). Kierowcy rywalizowali za kierownicą ciężarówek Mercedes-Benz – sponsora strategicznego Mistrzostw – oraz autokarów Tourismo z firmy EvoBus.
Mistrzostwa Świata Kierowców Zawodowych, organizowane co dwa lata przez UICR, czyli Światową Unię Profesjonalnych Kierowców, są największą w branży imprezą poświęconą kierowcom zawodowym. Mistrzostwa odbywają się w poszczególnych państwach członkowskich, jednak gospodarzem tego wydarzenia może zostać jedynie ta organizacja, która wyróżnia się w swojej działalności w Unii. Ostatnie edycje gościły w RPA, Austrii, Włoszech, Luksemburgu i Chorwacji. W tym roku, po raz pierwszy w historii impreza
w całości odbyła się ona w Polsce, natomiast za dwa lata gospodarzem będzie Finlandia.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron,
w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne
w 50 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*