Technologia opon ciężarowych Goodyear nagrodzona za efektywność i ekologiczność .
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S otrzymały nagrodę „Zielony Produkt 2015” podczas piątej gali Luksemburskich Nagród dla Zielonego Biznesu. Wydarzenie było częścią Luksemburskiego Szczytu Zielonego Biznesu, w którym wzięło udział 500 szefów firm i decydentów, a także Sekretarz Stanu ds. zrównoważonego rozwoju i infrastruktury Camille Gira.
To już trzecie tego typu wyróżnienie dla Goodyeara w ostatnich 5 latach.
Panel sędziowski Luksemburskich Nagród docenił technologię IntelliMax Groove, którą Goodyear zastosował w oponach FUELMAX S, i uznał ją za przełom w branży oponiarskiej. O tak wysokiej ocenie zdecydowały przede wszystkim dwa czynniki. Po pierwsze, powszechne wykorzystanie tego rozwiązania może w istotny sposób zmniejszyć zużycie surowców w procesie wytwarzania opon ciężarowych, co oznacza korzyści dla środowiska naturalnego. Po drugie, IntelliMax Groove pozwoli na produkcję opon umożliwiających znaczne oszczędności paliwa, a to z kolei przełoży się na realne oszczędności dla flot.
„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z nagrody «Zielony Produkt» za naszą technologię IntelliMax Groove. Nie od dziś angażujemy się w rozwijanie innowacyjnych technologii, usług i rozwiązań, które zmniejszają wpływ transportu drogowego na środowisko, a jednocześnie pomagają flotom obniżać koszty operacyjne. Luksemburskie wyróżnienie to dowód, że jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon dla pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Luksemburskie Nagrody dla Zielonego Biznesu przyznawane są za najlepsze praktyki i rozwiązania rynkowe. Produkty podlegają ocenie w kilku kategoriach: innowacje, strategia, procesy, zielone produkty i usługi.
Goodyear wcześniej dwukrotnie zdobył Luksemburską Nagrodę dla Zielonego Produktu. W 2014 roku firma otrzymała to wyróżnienie za opony Goodyear EfficientGrip Performance, a w 2012 roku za linię opon Marathon dla pojazdów ciężarowych i ich istotny wkład
w obniżanie emisji dwutlenku węgla. Ponadto koncern został też dwukrotnie uhonorowany
w kategorii Zielona Innowacja – w 2013 za technologię AMT (Air Maintenance Technology), czyli wbudowany system utrzymujący ciśnienie powietrza w oponie bez zewnętrznej interwencji, a w 2011 roku za przyjazną środowisku naturalnemu oponę do samochodów osobowych Goodyear EfficientGrip. Tegoroczna nagroda to zatem dopełnienie tradycji,
w której Goodyear zdobywa to prestiżowe wyróżnienie co roku już od 4 lat.
Technologia IntelliMax Groove jest stosowana w efektywnych paliwowo oponach Goodyear FUELMAX S na oś kierowaną i pomaga optymalizować opór toczenia. Specjalna technika produkcji umożliwia wprowadzenie „ukrytej” rzeźby bieżnika, co znacznie wydłuża żywotność opony. Jak to wygląda w praktyce? W pierwszym etapie użytkowania eksponowany jest pierwotny wzór bieżnika, zawierający trzy żebra, które umożliwiają optymalizację osiągów i minimalizację oporów toczenia. W miarę zbliżania się zużycia opony do poziomu 50%, pojawiają się kolejne rowki, tym samym w połowie okresu eksploatacji opona posiada
aż sześć żeber. Co ciekawe przy zużyciu około 75% nadal pozostają jeszcze cztery żebra, by zapewnić przyczepność na mokrej nawierzchni do samego końca eksploatacji opony.