NEOPLAN Cityliner zdobywcą tytułu Coach of the year 2022.

NEOPLAN Cityliner N 116 pojawił się na rynku 50 lat temu. Jest prekursorem dzisiejszego segmentu autokarów wysokopokładowych. Z okazji tej rocznicy powstała specjalna edycja o nazwie Platin oparta właśnie na tym legendarnym modelu, która została laureatem prestiżowej nagrody „Coach of the Year 2022”. Przewodniczący jury Tom Terjesen wręczył w Monachium nagrodę Andreasowi Tostmannowi, prezesowi zarządu firmy MAN Truck & Bus, oraz Rudiemu Kuchcie, Dyrektorowi Działu Autobusów w MAN Truck & Bus. Szczególne wrażenie na 22 europejskich dziennikarzach branżowych wywarła ogólna koncepcja autokaru, który wyróżnia się ekonomicznością, wysokim komfortem pracy kierowcy oraz podróży dla pasażerów, bardzo charakterystycznym projektem, jak również innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa. Nagroda „Coach of the Year” przyznawana jest od trzech dekad i uważana dziś za najważniejsze międzynarodowe wyróżnienie na rynku autokarów.

Jesteśmy wdzięczni i bardzo dumni, że nasz NEOPLAN Cityliner zdołał przekonać do siebie ekspertów z jury, szczególnie, że jest to tak jubileuszowy rok dla tego autokaru. Ta prestiżowa nagroda jest wspaniałym wyrazem uznania dla naszego całego zespołu w MAN, który jest tak niezwykle zaangażowany i wykonuje tak świetną pracę – powiedział Andreas Tostmann, dodając: – Po zdobyciu wcześniejszych tytułów „Coach of the Year 2020” dla MAN Lion’s Coach oraz „Truck of the Year 2021 dla nowej generacji pojazdów ciężarowych MAN, nowe wyróżnienie dla autobusu NEOPLAN Cityliner jest naszą trzecią nagrodą zdobytą w ciągu kolejnych trzech lat. Świadczy to, jak fantastyczna i innowacyjna jest gama naszych produktów, wyraźnie pokazując naszą bardzo dobrą pozycję wynikającą ze strategii NewMAN.”

Wszechstronna koncepcja NEOPLAN Cityliner realizuje wszystkie cele – Na początku września jury złożone z ekspertów zaprosiło czterech producentów autobusów i autokarów z całej Europy do udziału w programie badań i testów Coach Euro Test, który został przeprowadzony w słoweńskim mieście Bled. Po dość intensywnym tygodniu testów, m.in. wielu jazdach próbnych i długich analizach technicznych, jury wydało jednoznaczny werdykt, że to właśnie NEOPLAN Cityliner powinien otrzymać tytuł nowego „Coach of the Year”. Międzynarodowe jury ekspertów było pod szczególnym wrażeniem całości koncepcji, która łączy w sobie ekonomiczność użytkowania, komfort, wygląd i kwestie bezpieczeństwa. – NEOPLAN Cityliner w wersji Platin zachwycił nas swoją ekonomicznością, a jednocześnie mocą i dynamiką w użyciu – powiedział przewodniczący jury Tom Terjesen. Na szczególne wyróżnienie zasługuje mocny układ napędowy z najnowocześniejszym, 6-cylindrowym silnikiem Euro 6, który perfekcyjnie współpracuje z nową, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife Coach 2. Całość została zaprojektowana specjalnie do autobusów średniodystansowych i autokarów, a szczególnie dobrze sprawdza się na wymagających trasach o dużym nachyleniu i ciasnych zakrętach. Ciągłe hamowanie i mocne przyspieszanie wymagają częstej zmiany biegów w bardzo krótkich interwałach czasu. Właśnie w takich okolicznościach skrzynia EcoLife Coach sprawdza się najlepiej dzięki swojej wysokiej skuteczności. Kolejną niesamowitą cechą jest płynne i efektywne przyspieszanie bez przerw w trakcji podczas zmian biegów.

Dziennikarze również chwalili wysokiej jakości przestrzeń kierowcy oraz innowacyjne systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, które przychodzą z korzyścią zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wśród tych systemów jest aktywny i elektronicznie regulowany system amortyzacji (MAN Comfort Drive Suspension), system zastępujący fizyczne lusterka (MAN OptiView – pierwszy taki system na świecie montowany w autokarach), a także asystent skrętu z aktywną funkcją ostrzegania i wykrywaniem pieszych, który skutecznie zapobiega wypadkom spowodowanym przez martwe pole.

Ta nagroda udawadnia, że NEOPLAN Cityliner, który przez ostatnie pięć dekad kształtował tę branżę, jak żaden inny model wciąż pozostaje dobrym wyborem dla każdego przewoźnika autokarowego – powiedział Rudi Kuchta, dodając: – Mamy dwóch laureatów nagrody „Coach of the Year”, czyli MAN Lion’s Coach w 2020 roku, a teraz NEOPLAN Cityliner – są oni najlepszym przykładem naszych kompetencji w branży autokarowej. Dzięki markom MAN i NEOPLAN oferujemy naszym klientom perfekcyjne rozwiązania pod kątem ich potrzeb operacyjnych, co jest niezwykle ważne zwłaszcza dziś, gdy warunki na rynku są trudne z powodu pandemii. Jednocześnie nasze autobusy turystyczne, komfortowe, innowacyjne i wielokrotnie nagradzane, tworzą najlepsze warunki do tego, aby pasażer mógł znowu zachwycić się jakością podróży autokarem.

Nowy model specjalny Platin to jeden z najbezpieczniejszych i najbardziej luksusowych autokarów ostatnich 50 lat

NEOPLAN Cityliner sprawia, że kierowca i pasażerowie mogą podróżować w prawdziwej legendzie wśród autokarów. Ten model został po raz pierwszy zaprezentowany podczas historycznego Tygodnia Omnibusów (Omnibus Week), który odbył się w Monako w 1971 roku. Jubileuszowe modele słynnej serii Platin, która była limitowana do 60 pojazdów i wprowadzona na rynek w 1995 roku, cieszyły się dość dużym zainteresowaniem. Wtedy okazją była rocznica 60 lat istnienia firmy. W 2006 roku, na podstawie modelu będącego ikoną w swojej klasie, czyli autokaru NEOPLAN Starliner, wprowadzono na rynek nową generację, w której także zastosowano charakterystyczny „ścięty” wygląd. Ten model był dostępny w trzech długościach i szybko stał się popularnym autobusem w całej Europie, oferując wyjątkową jakość. W ciągu 20 lat współpracy z firmą MAN w zakładach produkcyjnych w Stuttgarcie, Pilsting, Plauen i obecnie także w Ankarze powstało prawie 3000 autokarów, co daje łącznie około 8500 sztuk NEOPLAN Cityliner w ciągu pięciu dekad.

Z okazji 50tej rocznicy powstania tego uznanego modelu, dziś sławę zyskuje nowa, specjalna edycja NEOPLAN Cityliner, która została oparta o słynną serię Platin z 1995 roku. Na pierwszy rzut oka widać dyskretne, platynowe malowanie boków, przodu i tyłu, jak również autorskie logo Platin i inne elementy chromowane, które przypominają tego legendarnego poprzednika. Zaskakuje także dynamiczny wygląd kół, które dają niezwykły efekt wizualny podczas obracania, czyniąc model Cityliner „wyścigówką wśród autokarów”, i to nawet gdy stoi zaparkowany.”Wygląd był z pewnością jednym z wielu elementów, dzięki którym uznaliśmy, że NEOPLAN Cityliner w pełni zasługuje na nagrodę „Coach of the Year.” powiedział przewodniczący jury Tom Terjesen.

Autokar ten nie mniej zaskakuje również od środka. Przestronne wnętrze, nowe fotele z serii Exclusivo z opcjonalnymi zagłówkami, a także gniazda USB i bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych, to pośród wielu innych funkcji wyposażenie, które zapewnia pasażerom komfortową i relaksującą podróż. Poza samym komfortem i wyglądem, istotną rolę w NEOPLAN Cityliner odgrywają aspekty bezpieczeństwa: liczne i innowacyjne systemy wspomagające prowadzenie i jazdę zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa pasażerom i samemu kierowcy, jak również innym uczestnikom ruchu drogowego. Przyczynia się do tego również szereg środków ochrony przed Covid-19. Przykładem tego jest wyposażenie autokaru w wewnątrzkabinowy filtr antywirusowy MAN Original. Aktywnie chroni on przed przenoszeniem wirusów dzięki znacznemu zmniejszeniu stężenia związków lotnych.

Jury zwróciło szczególną uwagę na aspekty praktyczne

Już od 1989 roku międzynarodowe jury złożone z ekspertów przyznaje co roku tytuły „Bus of the Year” oraz „Coach of the Year” różnym modelom pojazdów. Dziennikarze branżowi z Europy koncentrują się przede wszystkim na aspektach praktyczności i projekcie koncepcyjnym kandydatów zgłaszanych przez producentów do testu porównawczego. Najnowsze wyróżnienie przyznane autobusowi NEOPLAN Cityliner oznacza, że firma MAN Truck & Bus już jedenaście razy mogła dumnie nosić to trofeum dla swoich marek MAN i NEOPLAN, w tym sześć razy za tytuł „Coach of the Year” (lata 2022, 2020, 2006, 2004, 2000, 1994) oraz pięć razy za tytuł „Bus of the Year” (lata 2015, 2005, 1999, 1995, 1990).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*