Mercedes-Benz prezentuje nową Klasę E – i dokonuje wielkiego kroku w przyszłość. Dziesiąta generacja biznesowej limuzyny łączy emocjonujący design karoserii ze stylową, szlachetnie wykończoną kabiną. Wraz z nową Klasą E debiutuje też szereg innowacji technicznych, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym otwierają całkowicie nowy wymiar wspomagania kierowcy. Doświadczenie to uzupełnia niespotykana koncepcja obsługi multimediów oraz funkcji pojazdu.
Kolejny przykład: nowo opracowany silnik wysokoprężny lekkiej konstrukcji i rekordowo niski współczynnik oporu powietrza ustanawiają klasowe standardy w zakresie wydajności, a nowe, dostępne na życzenie wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne gwarantuje niezrównany komfort i dynamikę jazdy. Cała ta lista – obejmująca również system Active Lane-change Assistant, który pozwala kierowcy wjechać na wybrany pas ruchu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – czyni nową Klasę E najinteligentniejszą limuzyną klasy wyższej.
„Klasa E to rdzeń marki Mercedes-Benz – model, który w przeszłości wielokrotnie na nowo definiował standardy w klasie wyższej. Teraz tę tradycję przenosi w przyszłość – wraz z bogactwem przełomowych innowacji. Nowa Klasa E robi kolejny ważny krok w kierunku jazdy całkowicie autonomicznej. Dodajmy do tego wyższą wydajność, większe bezpieczeństwo i komfort, ograniczony stopień obciążenia kierowcy i intensywniejszą przyjemność z jazdy” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.
Sylwetka w stylu coupé
Nowa Klasa E ma wyrafinowaną prezencję – stylową i sportową zarazem. W porównaniu z poprzedniczką jej rozstaw osi wzrósł o 65 mm (2939 wobec 2874 mm), a całkowita długość – o 43 mm (4923 wobec 4880 mm). Design nowej generacji modelu reprezentuje typowe dla limuzyn Mercedesa proporcje, z krótkim przednim zwisem, długą maską i opadającą niczym w coupe płaszczyzną dachu, połączoną z barczystym tyłem. Mocno zaakcentowane przetłoczenia po bokach w świeży, dynamiczny sposób interpretują charakterystyczne linie sedanów i coupe spod znaku trójramiennej gwiazdy. Wszystko to sprawia, że nowa Klasa E perfekcyjnie odzwierciedla filozofię projektowania Mercedes-Benz – filozofię zmysłowego puryzmu.
Wyraziste wzornictwo przedniego pasa podkreśla status biznesowej limuzyny – i różni się w zależności od linii designu i wyposażenia. W bazowej odmianie Klasa E ma klasyczną dla Mercedesa osłonę chłodnicy i gwiazdę na pokrywie silnika. Podobnie wygląda linia EXCLUSIVE, choć jej wlot powietrza wyróżnia się jeszcze bardziej wyszukaną stylizacją. Znakiem rozpoznawczym linii AVANTAGRDE i AMG jest z kolei sportowa osłona chłodnicy z dużą, centralnie umieszczoną gwiazdą.
Również masywny tylny pas nadaje Klasie E dominujący charakter. Na życzenie model będzie dostępny z całkowicie diodowymi tylnymi lampami z wypełnieniem przypominającym gwiezdny pył, Drogę Mleczną lub łunę silnika odrzutowego. To zasługa ich specjalnej struktury, złożonej z wielu małych odbłyśników zwanych odbłyśnikami Lamberta, zapewniających wyjątkowo atrakcyjny wygląd.
Kolejny etap projektowania wnętrz
Wnętrze nowej Klasy E ucieleśnia syntezę emocji i inteligencji, tak charakterystyczną dla bogatego w kontrasty języka projektowania Mercedes-Benz. Podróżujący mają do dyspozycji przestronną kabinę, łączącą elegancję luksusowej limuzyny i sportowy sznyt.
Na życzenie – po raz pierwszy w tym segmencie – model można wyposażyć w dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3″. Umieszczone za wspólną, szklaną pokrywą wyświetlacze zdają unosić się w powietrzu, podkreślając poziomą orientację kokpitu. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu (tzw. skórki): klasyczną, sportową i progresywną.
Kolejną innowacją jest kierownica wielofunkcyjna z przyciskami dotykowymi – nowa Klasa E jest pierwszym samochodem z takim rozwiązaniem. Niczym ekran smartfona, przyciski te reagują na dotyk i precyzyjnie odpowiadają na ruchy opuszek palców. Można w ten sposób intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego – bez odrywania dłoni od kierownicy, zgodnie z hasłem „ręce na kierownicy, oczy na drodze”.
Kierowca w każdej chwili może wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób obsługi multimediów – poza przyciskami dotykowymi ma do dyspozycji panel dotykowy z funkcją rozpoznawania pisma odręcznego, kontroler COMAND i funkcję obsługi głosowej LINGUATRONIC. Dostęp do podstawowych funkcji, takich jak temperatura nadmuchu, zapewniają tradycyjne klawisze. Po raz pierwszy osobnymi przyciskami można też włączać lub wyłączać wybrane systemy wspomagające.
Nową koncepcję obsługi wzbogaca nowatorski interfejs graficzny z wizualizacjami i animacjami o wysokiej rozdzielczości oraz uproszczona logika sterowania.