-
Mercedes-Benz i Bosch mają nadzieję, że pilotażowy projekt zautomatyzowanego przewozu osób dostarczy dodatkowych informacji na potrzeby rozwoju zautomatyzowanej jazdy.
-
Zautomatyzowane egzemplarze Klasy S wyposażone w układ jezdny i oprogramowanie firm Mercedes-Benz oraz Bosch oferują transfer pomiędzy dzielnicą West San José a centrum miasta.
-
W ramach sojuszu firma Bosch w swoim zakresie opracowuje
i produkuje odpowiednie komponenty umożliwiające zautomatyzowane poruszanie się po mieście. -
Platforma flotowa Daimler Mobility AG umożliwia partnerom świadczącym usługi przewozu osób bezproblemowe włączenie pojazdów zautomatyzowanych do swojej floty.
-
San José udostępnia swoją miejską infrastrukturę na potrzeby pilotażowego projektu w celu zwiększenia bezpieczeństwa
i płynności ruchu oraz poprawy stanu środowiska.
Stuttgart (Niemcy) oraz San José (Kalifornia, USA). Wspólne przedsięwzięcie firm Mercedes-Benz i Bosch, dotyczące opracowania rozwiązań umożliwiających zautomatyzowaną jazdę po mieście, wkroczyło właśnie w nowy etap. W San José w Dolinie Krzemowej ruszył pilotażowy projekt usługi przewozu osób zautomatyzowanymi egzemplarzami Klasy S. Monitorowane przez kierowcę samochody kursują pomiędzy dzielnicą West San José a śródmieściem, wzdłuż ulic San Carlos Street oraz Stevens Creek Boulevard. Usługa, oparta na aplikacji mobilnej, będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Do rezerwacji podróży zautomatyzowaną Klasą S
z określonego punktu do miejsca docelowego będą oni używać aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG.
Mercedes-Benz i Bosch mają nadzieję, że próba ta dostarczy cennych spostrzeżeń na temat dalszego rozwoju ich zautomatyzowanego systemu jazdy (poziom 4/5 według SAE). Obaj partnerzy liczą też na dodatkowe informacje na temat możliwych sposobów integracji samochodów autonomicznych z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również transport publiczny oraz car-sharing.
Mercedes-Benz, Bosch, San José – partnerzy na rzecz przyszłości mobilności
W połowie 2017 r. San José zostało pierwszym miastem w USA, które zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzania terenowych testów zautomatyzowanej jazdy i analizy coraz większych wyzwań w ruchu drogowym. Nieprzerwane, 360-stopniowe monitorowanie otoczenia przez samochody może potencjalnie zwiększyć poziom bezpieczeństwa, szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, a ich płynny styl jazdy ma szansę poprawić płynność ruchu.
„Jako miasto chcemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób pojazdy zautomatyzowane mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa”.