MAN Trucknology Days i premiera wywrotki firmy Wielton do przewozu mas bitumicznych

Od 19 do 21 marca trwał MAN Truck Forum w Monachium. To właśnie wydarzenie było miejscem premiery nowego produktu Wieltonu: stalowej wywrotki do przewozu mas bitumicznych z serii SL NW3S26SHPKBSL48.

NW3S26SHPKBSL48 to odpowiedź największego polskiego producenta naczep i przyczep i piątego gracza w Europie na nowe przepisy dotyczące transportu asfaltu. Od 2015 roku do jego przewozu należy stosować pojazdy termoizolowane. Wielton – odnosząc się do zapowiedzianych zmian opracował specjalną konstrukcję wywrotki ze skrzynią typu half-pipe, całkowicie obłożoną materiałem izolacyjnym, w postaci włókniny szklanej.
Bezpieczna w użytkowaniu włóknina izoluje ściany boczne, podłogę skrzyni oraz klapę i ścianę przednią. Od zewnątrz warstwę izolacji chroni trwała i starannie uszczelniona osłona ze stali kwasoodpornej, której właściwości pozwalają na utrzymanie ciepła. Skrzynia wyposażona jest w urządzenie i czujniki do pomiaru temperatury asfaltu. Aby umożliwić prace konserwacyjne przy zainstalowanych czujnikach – zewnętrzne wyłożenie muldy jest skręcane. Użyte materiały izolujące wykazują długotrwałą odporność na temperaturę do 200°C.
Od góry skrzynię zabezpiecza elektrycznie sterowany dach przesuwny Marcolin® z silikonową opończą odporną na działanie temperatur do 180°C. Pozwala to zatrzymać wysoką temperaturę wewnątrz muldy, podczas dłuższego transportu. Dodatkowo dach Marcolin® obsługiwany jest z poziomu podłogi, co oznacza, że kierowca nie musi wchodzić po drabinie. To oszczędność niezwykle cennego czasu.

Zalety Izotermy:

Niska masa własna – od 6200 kg: mniejsze spalanie i większa ładowność
Przystosowanie do przewozu mas bitumicznych wg przepisów na rok 2015 i po roku 2016: izolowana skrzynia, pięciopunktowy system pomiarowy, opór cieplny R ≥ 1,81 m2K/W.
Konstrukcja podwozia z serii SL: wytrzymałość potwierdzona przez przeprowadzone badania walidacyjne i pomiary tensometryczne.
Nowoczesny wygląd, modułowa konstrukcja.
Kształt skrzyni ułatwiający rozładunek.
Szczelność i bezpieczeństwo konstrukcji.
Wysokiej jakości podzespoły i materiały użyte do budowy.
Możliwość konfiguracji wyposażenia pod potrzeby klienta.

Program tegorocznej edycji MAN Trucknology Days był bardzo bogaty: jazdy testowe ciężarówkami, prezentacje, rozmowy z ekspertami MAN, producentami zabudów i dostawcami.

Goście mogli obejrzeć ponad 170 pojazdów MAN. Ciągniki siodłowe, pojazdy budowlane czy pojazdy do transportu drewna nowego typoszeregu MAN TGX D38 można było testować w towarzystwie specjalistów i instruktorów MAN ProfiDrive na specjalnie przygotowanym torze próbnym. Wśród testowanych pojazdów była naczepa kurtynowa Wieltonu. Zwiedzający mogli także zobaczyć zabudowę producenta z Polski.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*