Do gamy rodzinnych vanów Tourneo dołączył właśnie najmniejszy – Courier. Tym samym oferta Forda w tej klasie aut obejmuje teraz 4 modele (od najmniejszego do największego): Courier, Connect, Grand Connect i Custom.
Rodzina Tourneo to cztery nowoczesne osobowe vany – wszechstronne samochody, które znakomicie sprawdzą się jako pojazdy rodzinne i turystyczne. Wszystkie Tourneo są w swoich klasach mistrzami transportu. Mieszcząc odpowiednio 5, 6-7, lub 8-9 osób, oferują także ogromne możliwości przewozowe dużej ilości bagażu. W dodatku każdy z modeli zapewnia swym użytkownikom maksymalną elastyczność wykorzystania kabiny – możliwa liczba kombinacji ustawień foteli, siedzeń czy kanap, możliwość ich przestawiania, składania czy demontowania potrafi przyprawić o zawrót głowy. Co przy tym niezwykle istotne, żaden z Fordów Tourneo nie boi się ubrudzić – kabiny i bagażniki, choć bardzo dobrze wykończone, zaprojektowano tak, by ich utrzymanie w czystości było jak najłatwiejsze.
Jednak użytkowość i użyteczność przedziałów pasażerskich oraz bagażników to jedno, a przydatność na co dzień – drugie. Niezależnie od liczby pasażerów bądź konfiguracji siedzeń czy typu bagażu, każdy Ford Tourneo jest samochodem bardzo komfortowym. Zapewnia wygodne fotele i dużą ilość miejsca wewnątrz (nawet w najmniejszym Courierze znacząco większą od bezpośrednich rywali), a także wyposażenie na poziomie, do którego przyzwyczajeni są klienci Forda. Wysoka jakość wykończenia, dobre materiały, obecność (seryjna bądź opcjonalna) czujników parkowania, kamer cofania, systemu wykrywania zmęczenia kierowcy czy ostrzegania o błędach lub zagrożeniach (niezamierzone opuszczanie pasa etc.) czy wysokiej klasy audio oraz łączności z telefonem i sterowania głosowego to w tej klasie samochodów nie tylko więcej niż standard: to de facto zupełnie nowe wzorce. Jeszcze inny przykład podnoszenia przez Forda poprzeczki to zmyślne elementy funkcjonalne w kabinach, jak stacja dokująca uniwersalna w konsoli środkowej Tourneo Couriera (MyFord Dock), zdolna utrzymać w optymalnym dla kierowcy położeniu smartfon czy tablet, w dodatku z możliwością bezproblemowego ładowania z gniazda USB umieszczonego sprytnie tuż za uchwytem. Innymi przykładami z pozostałych Tourneo są schowki mieszczące bezpiecznie np. laptop czy różnego rodzaju przedmioty podręczne. Rozwiązań tego typu w każdym Tourneo jest wiele.
Wszystkie cztery vany powstały według najnowszych i najbardziej wyśrubowanych wymogów z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego. Komplet poduszek powietrznych z przodu, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z tyłu nie są bowiem według Forda wyposażeniem zarezerwowanym dla klasycznych aut osobowych z wyższej półki. Podobnie jest z aktywnymi systemami zabezpieczającymi: w vanach rodziny Tourneo znajdziemy np. oprócz ABS-u ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i asystentem ruszania pod górę również kompletną funkcjonalność systemów stabilizacji toru jazdy ESC, w tym także obejmującą stabilizację przyczepy – jeśli auto jest doposażone w fabrycznie montowany hak holowniczy. Są tu m.in. czujniki ciśnienia w ogumieniu, funkcja wzywania pomocy w razie wypadku z podaniem pozycji auta, tempomat i ogranicznik prędkości. Karoserie są wykonane przy zastosowaniu najnowocześniejszych technik i technologii, zapewniających świetną sztywność konstrukcji, a tym samym ogromną odporność zderzeniową i optymalne własności jezdne.
Temu ostatniemu celowi Ford – specjalista od tworzenia układów jezdnych tyleż komfortowych, co usportowionych – poświęcił i w tych samochodach mnóstwo uwagi. Dość chyba powiedzieć, że w większości wariantów aut z rodziny Tourneo znajdziemy innowacyjną odmianę konstrukcyjną belki skrętnej, a we wszystkich – elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zapewniające maksimum precyzji prowadzenia przy minimalnym zapotrzebowaniu na energię.
Każdy z samochodów Ford Tourneo jest dostępny z ultranowoczesnymi silnikami, które nie tylko wpisują się doskonale w obowiązujący dziś trend downsizingu. W przypadku dostępnej w dwóch mniejszych modelach, trzykrotnie nagradzanej m.in. tytułami Międzynarodowego Silnika Roku (2012, 2013 oraz 2014) jednostki benzynowej 1.0 EcoBoost można wręcz mówić o współtworzeniu idei uzyskiwania najwyższych parametrów przy ogromnym, często dwukrotnym zredukowaniu objętości i liczby cylindrów w porównaniu z poprzednimi konstrukcjami. Niewiele mniej utytułowane są benzynowy silnik 1.6 EcoBoost czy znakomite silniki Diesel 1.5 i 1.6 oraz imponujący napęd największego Customa 2.2 TDCi. Wszystkie są bezwzględne dla szkodliwych emisji i wszystkie zapewniają znakomitą ekonomikę użytkową: najniższe w swych klasach zużycie paliwa oraz długie okresy międzyprzeglądowe.
Fordy Tourneo to samochody rodzinne i przyjazne użytkownikom również pod względem ekonomicznym, o czym łatwo się przekonać, zerkając w cennik. Także tu Ford wyznacza nowe standardy, oferując tak wiele w niezwykle rozsądnych cenach.