Kögel Cargo TIR: specjalista od transportów międzynarodowych

Doskonałe połączenie: wytrzymałość, elastyczność i bezproblemowa odprawa.

Firma Kögel prezentuje na Międzynarodowych Targach j Pojazdów Użytkowych IAA 2014 aczepę siodłową z konstrukcją skrzyniową Kögel Cargo z firanką i burtą. Ta ciesząca się dużą popularnością szczególnie w Europie Wschodniej kombinacja jest doskonała do zastosowania w międzynarodowym transporcie towarów. Ponadto Cargo TIR wyróżnia się solidnością, bogatym wyposażeniem seryjnym i różnymi możliwościami wyposażenia indywidualnego. Oprócz wysokiej jakości wykonania Cargo TIR przekonuje też przede wszystkim niskimi kosztami eksploatacji i niezwykłą elastycznością w użytkowaniu.

Rama o wysokiej stabilności, na której w przemyślany sposób rozmieszczono belki poprzeczne, jest zaprojektowana pod kątem transportu ciężkich ładunków, najróżniejszych warunków na drodze i codziennych załadunków, również w ekstremalnych warunkach. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi maks. 7,2 tony. Kögel Cargo TIR ma poza tym bardzo niską masę własną i solidną zabudowę. Dzięki dwóm dachowym profilom pasowym o grubości 220 mm na całej długości również przy otwartej bocznej plandece nie jest konieczne podpieranie kłonic. W wyposażeniu podstawowym masa własna wynosi około 6000 kg. Dzięki temu produkt ten jest idealnym rozwiązaniem do ciężkich transportów. Cargo TIR posiada również certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL. Wystawiany model Cargo TIR jest wyposażony w seryjne tylne drzwi Kögel z aluminium. Oprócz samoczyszczącej się, trzypłatkowej prowadnicy wału wyróżniają się one również łatwością napraw dzięki niedrogim i łatwym w wymianie zawiasom jednoprzegubowym.

Bezpieczeństwo i zamek celny
W modelu Kögel Cargo dzięki plandece Kögel Integral przy otwartym dachu do wnętrza nie zwisają pasy, gdyż są one seryjnie zintegrowane w plandece dachowej. W ten sposób pasy nie zahaczą o znajdujący się w środku ładunek. Pojazd prezentowany na targach jest opcjonalnie wyposażony w cztery pary składanych ścian bocznych o wys. 600 mm wykonanych z pustych profili aluminiowych z kotwami i chwytkami, w celu zapewnienia zamknięcia celnego. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transportu oraz przyspieszyć odprawę celną towaru firanka TIR posiada na całym obwodzie uchwyty do przymocowania plandeki do burty przy pomocy linki celnej.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją
Podobnie, jak we wszystkich pojazdach spedycyjnych Kögel, również rama pojazdu w Cargo TIR jest chroniona przed korozją technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, którą dodatkowo pokryto lakierem UV.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*