11 lutego 2016 w Kopalni Soli Wieliczka odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród finalistom III OLIMPIADY TECHNICZNEJ DAF. Najlepszym Mechanikiem DAF 2016 roku został po raz drugi z rzędu Paweł Parzer z Firmy Wanicki, autoryzowanego dealera DAF
w Mogilanach.
Paweł po raz kolejny wykazał się największą wiedzą z zakresu elektryki, sterowania silnikiem, pneumatyki i układu hamulcowego, układu jezdnego i napędowego, mechaniki oraz narzędzi specjalnych i systemów DAF oraz wiedzy ogólnej o marce DAF. W nagrodę otrzymał komputer Apple MacBook Pro.
Pozostałymi finalistami OLIMPIADY zostali:
Tomasz Fibig, ESA Trucks Polska o/Komorniki – 2. miejsce
Wojciech Karolik, DBK o/Białystok – 3. miejsce
Daniel Wybieracki, ESA Trucks Polska o/Iłowa – 4. miejsce
III OLIMPIADA TECHNICZNA DAF składała się z trzech etapów rozgrywanych w 2015 roku. Podobnie jak w poprzednich latach w OLIPIADZIE mogli wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziomów wyszkolenia Basic. Do zawodów rozegranych w ciągu 2015 roku przystąpiła rekordowa liczba mechaników, aż 144, z wszystkich oddziałów dealerskich DAF. W samym finale spotkało się 4 najlepszych.
Pierwszym etapem były kwalifikacje, które polegały na rozwiązaniu 3 internetowych testów sprawdzających wiedzę techniczną, jak i ogólną o firmie DAF. W etapie tym wyłonionych zostało 41 mechaników, którzy uzyskali najwięcej punktów.
Etap drugi obejmował zadania serwisowe. 41 uczestników zostało zaproszonych do 4 różnych lokalizacji w jednym terminie. Każdy z uczestników wykonywał test obejmujący zagadnienia związane z teorią, diagnostyką i naprawą pojazdów. W tym etapie wyłonionych zostało
4 finalistów, którzy walczyli o pierwsze miejsce podczas grudniowych zmagań w finale, wykonując na czas określone praktyczne zadania z wziętych z „życia serwisowego” przypadków napraw.
OLIMPIADA cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród mechaników. Zdobycie tytułu Najlepszego Mechanika Roku 2016 przyniosło duży prestiż zarówno zwycięzcy, jak i serwisowi DAF, w którym pracuje. DAF przykłada wielka wagę do jakościowego rozwoju sieci dealerskiej i usług serwisowych, których celem jest ciągłe podnoszenie umiejętności pracowników i jakości oferty firmy.