Hyundai wprowadza model IONIQ – pierwszy samochód z trzema rodzajami napędu elektrycznego do wyboru.

Hyundai ogłosił nazwę kompaktowego modelu z napędem alternatywnym, który trafi do globalnej sprzedaży w 2016 roku. Hyundai IONIQ [wymowa: aɪ | ɑ: nɪk] dostępny będzie z napędem elektrycznym, hybrydowym plug-in oraz hybrydowym i jest pierwszym na świecie modelem, w którym jedno nadwozie oferowane jest z trzema różnymi rodzajami jednostek napędowych.

Ambicją Hyundaia jest wytyczanie kierunku ‘mobilności jutra’, a IONIQ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zmieniającego się stylu życia Klientów.
Łączy w sobie takie elementy, jak: wydajność paliwowa, satysfakcja z jazdy oraz atrakcyjny design, oferując tym samym unikalny zestaw cech niedostępny do tej pory w samochodzie hybrydowym.

„Hyundai ma duże doświadczenie w budowaniu innowacyjnych i wydajnych paliwowo samochodów. Tym bardziej dumą napawa nas fakt, iż wraz z wprowadzeniem modelu IONIQ możemy zaoferować naszym Klientom gamę prawdziwie przyjaznych środowisku samochodów. Nasza wizja przyszłej mobilności skupia się na zapewnieniu wyboru – w odniesieniu do zróżnicowanych jednostek napędowych. Chcemy, aby nasi Klienci mogli wybrać samochód odpowiadający ich stylowi życia, bez konieczności znajdowania kompromisów w kwestii designu czy satysfakcji z jazdy. IONIQ jest wynikiem naszego dążenia do stania się liderem na globalnym rynku samochodów przyjaznych środowisku.” – powiedział Woong-Chul Yang, szef Centrum Badawczo-Rozwojowego Hyundai Motor.

Nazwa nowego modelu nawiązuje do elementów silnie wpisanych w jego charakter. ION – to naładowany elektrycznie atom (pol. jon). Natomiast drugi człon nazwy pochodzi od angielskiego słowa unique (pol. wyjątkowy, niepowtarzalny) co ma podkreślić rolę modelu w gamie Hyundaia i odzwierciedlać zarówno zaangażowanie marki w ochronę środowiska jak i chęć zaproponowania Klientom jak najszerszej oferty.

IONIQ został stworzony na całkowicie nowej platformie, zaprojektowanej specjalnie pod kątem zróżnicowanych jednostek napędowych. W czysto elektrycznej wersji (EV) został wyposażony tylko w wysoce wydajny akumulator litowo-jonowy. Hybryda plug-in (PHEV) łączy w sobie silnik spalinowy z energią z baterii elektrycznej. Z kolei hybryda (HEV) wykorzystuje silnik benzynowy oraz odzyskiwaną, w celu ładowania baterii, energię ruchu samochodu.

Hyundai jest jednym z wiodącym producentów samochodów hybrydowych. W 2013 roku marka stała się pierwszym na świecie masowym producentem samochodu napędzanego wodorem, wprowadzając do sprzedaży model ix35 Fuel Cell.

Hyundai IONIQ zostanie po raz pierwszy pokazany w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w marcu 2016 roku. Światowa premiera będzie miała miejsce na rynku koreańskim już w styczniu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*