W 10-letniej współpracy Wielton S.A. – producenta przyczep i naczep – i firmą LINK jednej z największych firm transportowych, rozpoczął się kolejny, nowy etap. Link jest jednym z pierwszych w Polsce spedytorów, który wziął udział w realizacji projektu społecznego „tiry na tory”. Akcja prowadzona przez Instytut Spraw Obywatelskich ma na celu odciążyć polskie drogi i przenieść transport ciężkich ładunków na tory. Ten rodzaj transportu drogowo – szynowego możliwy jest tylko przy użyciu specjalistycznych naczep typu huckepack. Link szukając nowatorskiego rozwiązania dla swoich klientów, zwrócił się do firmy Wielton z propozycją stworzenia takiego uniwersalnego produktu.
Naczepa typu huckepack Wieltonu posiada certyfikaty umożliwiające transport koleją oraz statkiem Ro-Ro. Wzmocniona rama i zawieszenie pneumatyczne przystosowane są do załadunku naczepy na wagon kolejowy. Żółtym kolorem oznaczone są 4 obrzeża chwytakowe (po 2 na stronę) dla załadunków intermodalnych. Metalowy tylny zderzak – zgodnie z wymogami transportu koleją – jest składany.
Naczepa typu huckepack Wieltonu, którą zakupiła firma LINK, przeładowywana jest w Centrum Logistyczno-Inwestycyjnym Clip w Swarzędzu. Trafia tu tabor z Rotterdamu, liczący 22 załadowane naczepy – większość typu huckepack. Wagony rozładowuje Kalmar – specjalistyczny dźwig, o tonażu do 45 ton.
Drogowo – szynowy transport jest coraz bardziej popularny. To dlatego, że jest niezawodny i punktualny – unika się nieoczekiwanych opóźnień z powodu korków drogowych. Ponadto jest mniej uciążliwy dla środowiska. Z tego też powodu obydwie firmy: Wielton oraz Link, rozwijają swoje produkty i usługi w obszarze transportu multimodalnego, w trosce zarówno o środowisko, jak i potrzeby swoich klientów,