DOSTAWY PIERWSZYCH POJAZDÓW RENAULT TRUCKS T W EUROPIE

Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Renault Trucks T w Europie pierwsze pojazdy trafiły do klientów. Poprosiliśmy kilku z nich o podzielenie się swoimi wrażeniami na temat nowego pojazdu, który – po wcześniejszym przetestowaniu – zdecydowali się włączyć do swoich flot transportowych.

Coraz częściej na europejskich drogach można napotkać pojazdy Renault Trucks T w firmowych barwach swoich dumnych posiadaczy. Niektórzy klienci zamówili je już w dniu światowej premiery, 11 czerwca 2013 w Lyonie. Ale jest też wielu takich, którzy decyzję o zakupie podjęli po wypróbowaniu nowego modelu lub na podstawie wielu lat udanej eksploatacji pojazdów Renault Trucks poprzednich generacji.

– Od lat eksploatujemy pojazdy Renault Trucks – mówią Marcus Schaub i Jan Thiele, dyrektorzy niemieckiej firmy ITS Spedition, – lubimy je za efektywność i komfort, jaki zapewniają naszym kierowcom. Jak się można było spodziewać, ci dwaj menedżerowie podtrzymali swoje zaufanie do Renault Trucks i w styczniu odebrali swoje pierwsze Renault Trucks T. Z kolie firma Fiedler GmbH Internationale Spedition stała się posiadaczem Renault Trucks T High Sleeper Cab 480 już w listopadzie 2013 r. Dyrektor generalny tej firmy, Jörg Fiedler, złożył zamówienie 11 czerwca, podczas oficjalnej premiery nowej gamy pojazdów w Lyonie.

Renault Trucks zaufała także austriacka firma Berger Logistik GmbH, należąca do byłego kierowcy Formuły 1 Gerharda Bergera. Zadowolony z ekonomiki paliwowej swoich pojazdów Premium Route, w listopadzie 2013 r. zamówił pojazd Renault Trucks T Sleeper Cab 460, z przeznaczeniem do transportu międzynarodowego.

W Szwajcarii, grupa Constantin, od 20 lat będąca klientem Renault Trucks, dokonała symbolicznej zmiany pokoleniowej, odbierając równocześnie dwa pojazdy: swoje pierwsze Renault Trucks T i ostatnie Renault Trucks Magnum. – Cenimy sobie niezawodność Renault Trucks – wyjaśnia Olivier Constantin. W tym samym czasie Hugelshofer Logistik AG, oddział grupy Hugelshofer z siedzibą w szwajcarskim Frauenfeld, odebrał dwa Renault Trucks T High Sleeper Cab.

W Wielkiej Brytanii swoją flotę pojazdów wzmocnił dystrybutor napojów Marston’s PLC – powiększając ją o dwa egzemplarze Renault Trucks T. – Konsekwentna wydajność modeli Renault Premium przekonała nas do zakupu Renault Trucks T jako naszych pierwszych pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6 – tłumaczy Chris Evans, dyrektor ds. logistyki w Marston’s PLC. – W podjęciu decyzji pomogła nam pozytywna opinia naszego kierowcy, który uczestniczył w prezentacji Renault Ride and Drive, w październiku 2013 r., oraz nasze dobre relacje z lokalnym dealerem tej marki, firmą Allports.

Trzy Renault Trucks T zasiliły liczącą dotychczas 44 pojazdy ciężarowe flotę brytyjskiej firmy transportowej Clive Cowern Transport Services. Dyrektor zarządzający Clive Cowern miał okazję osobiście wypróbować nowy model podczas prezentacji zorganizowanej przez Renault Trucks UK: – Gama T prowadzi się naprawdę dobrze i posiada znakomitą skrzynię biegów, na co zwracamy szczególną uwagę. Kabina jest funkcjonalna i ma płaską podłogę, tak że żaden z naszych kierowców nie ma najmniejszych zastrzeżeń. To ważne, gdyż atrakcyjność dla kierowcy uznajemy za jedną kluczowych cech pojazdu, obok ekonomiki paliwowej i niezawodności.

Pierwsze Renault Trucks T pojawiło się również we flocie przewoźnika kontenerów MacIntyre Transport Ltd, posiadającego park 155 pojazdów. Najwyższy czas wypróbować Euro 6 – mówi Paul Miller, dyrektor zarządzający firmyRenault zawsze miało opinię dobrego pojazdu flotowego, w naszej bazie w Selby mamy 15 Renault Premium. Odebrany pojazd jest wyposażony w pakiet oszczędności paliwa Fuel Eco, a także system Optifleet. Przeprowadzamy teraz 5-cio miesięczne testy tego drugiego rozwiązania.

W Danii, pierwszy egzemplarz Renault Trucks T (430 KM, Sleeper Cab) został dostarczony do firmy LMT Transports, w grudniu 2013 r. – W związku z wejściem w życie normy Euro 6, potrzebowaliśmy nowego pojazdu ciężarowego: niezawodnego i taniego w eksploatacji. Zależy nam bowiem na zapewnieniu naszym klientom efektywności i punktualności dostaw – wyjaśnia Jesper Kjærsgaard, właściciel firmy, – A ponieważ mamy doskonałe relacje z Renault Trucks, decyzja o zakupie nowych pojazdów serii T była dość łatwa.

W Finlandii, w styczniu, swoje pierwsze Renault Trucks T 460 odebrał Kari Enqvist, dyrektor zarządzający Trans-Akseli Oy. – Na wybór serii T wpłynęły nasze dotychczasowe dobre doświadczenia z Renault Trucks – podkreśla Kari Enqvist. –  Pojazdy z nowej gamy oferują korzystny stosunek jakości do ceny. Nowy nabytek uzupełni flotę naszej firmy, w której znajdują się już pojazdy Renault Premium Route i Premium Lander, a także Renault Master.

Dwa Renault Trucks T trafiły do holenderskiego przewoźnika Voets Transport: – Zastąpiły dwa starsze pojazdy – informuje Rob Voets, dyrektor firmy. – Od wielu lat jesteśmy klientem Renault Trucks, a nasza flota 16 pojazdów tej marki spisuje się znakomicie.

Szczególny wzrost dynamiki dostaw i rejestracji pojazdów z nowej gamy ma miejsce w Belgii. Withofs Transport jako pierwsza zakupiła 4 nowe Renault Trucks T. Firma ta złożyła swoje zamówienie krótko po światowej premierze w Lyonie. Rik Vanlessen, dyrektor Eurosped Belgium, kupił 3 Renault Trucks T ze względu na swoich kierowców, którym zawsze chce zapewnić jak najlepsze warunki pracy: – Realizujemy transport dystrybucyjny, więc tak naprawdę nie potrzebujemy wysokiej kabiny sypialnej z płaską podłogą. Zależy nam jednak na zapewnieniu kierowcom ponadprzeciętnego komfortu, a poza tym, tak wyposażony pojazd łatwiej będzie sprzedać po pięciu latach. Z kolei Jan Waegeman, kierownik ds. napraw i obsługi technicznej w Wauters tanktransport, przyznaje, że jego firma była zaskoczona wrażeniami z jazd testowych, po których kupiła 5 ciągników Renault Trucks T. Po kilku tygodniach ich eksploatacji instruktor jazdy Wauters tanktransport potwierdza: –Nowe pojazdy Renault Trucks rzeczywiście mnie zaskoczyły. Kierowca tak naprawdę musi tylko kierować i jeżeli prowadzi pojazd prawidłowo, osiąga wyjątkowo niskie zużycie paliwa.

Pierwsze egzemplarze Renault Trucks T (460 KM, Sleeper Cab) na Węgrzech otrzymała firma Mary Car Kft, mająca swoją siedzibę na południu kraju. Jej właściciel Daniel Csontos, zanim zamówił cztery pojazdy T460 Sleeper Cab, najpierw uczestniczył w światowej premierze serii T w Lyonie, a następnie wziął udział w testach zorganizowanych w Blainville.

W Czechach pierwsze zamówienie  Renault Trucks T 460 KM High Sleeper Cab złożyła  firma CSS Logistic– Nowy pojazd Renault Trucks przekonał nas do siebie w czasie testó w Normandii, we Francji. Mieliśmy wyjątkową okazję wypróbować pojazdy w rzeczywistej eksploatacji, poznać ich niezawodność, ekonomikę paliwową i komfort kabiny. Wszystko to, w połączeniu z unikatowym designem, który mi osobiście bardzo odpowiada, przesądziło o decyzji, by jako pierwsza firma w Czechach zamówić nowy model Renault Trucks T, z silnikiem 460 KM i obniżonym podwoziem – mówi Václav Švamberk, dyrektor CSS Logistic, s.r.o.

Z kolei we Francji pierwszym użytkownikiem Renault Trucks T, w listopadzie ub. roku,  została firma STAF. – Renault Trucks T spełnia wymagania transportu chłodniczego i drobnicowego, zwłaszcza pod względem niezawodności – stwierdza dyrektor generalny Kara Mendjel. – Co więcej, przestronne wnętrze kabiny zapewniają moim kierowcom najlepsze możliwe warunki pracy. Trans JRF, firma specjalizująca się w transporcie kontenerów ISO, postanowiła zmodernizować swoją flotę pojazdów, poprzez zakup 10 Renault Trucks T 520 High Sleeper Cab. W styczniu natomiast pierwsze Renault Trucks T odebrała firma Transports Chavalan et Duc’s z południa Francji. Swoje zaufanie do Renault Trucks potwierdziła także firma Transports Piejac Maingret, która na początku roku odebrała 4 egzemplarze Renault Trucks T.

Podobnie było w przypadku Transport Prevost, gdzie do eksploatacji już przekazano dwa pierwsze, spośród 10 zamówionych nowych pojazdów. Są to Renault Trucks T 460 Sleeper Cab. Zamówienie na 8 Renault Trucks T wystosowała także Transports Rosier, w ramach planu modernizacji swojej floty pojazdów Renault Magnum i Premium Route. Podczas odbioru pierwszego pojazdu Patrick Rosier, właściciel firmy, powiedział: – Wiemy, że pojazdy z nowej gamy zostały gruntownie przetestowane i że stanowią wyjątkowo atrakcyjną propozycję pod względem wydajności. Już sam komfort kierowcy i wygląd pojazdu są wystarczająco przekonującymi argumentami, nam jednak zależy przede wszystkim na niezawodności i ekonomice paliwowej.

We Włoszech pierwszym posiadaczem Renault Trucks T została firma Transbozen Barbiano z Tyrolu Południowego, specjalizująca się w transporcie i logistyce produktów chłodniczych. Renault Trucks T pojawi się też w regionach położonych trochę dalej na wschód: w Chorwacji, w Natron Produkt oraz Słowenii, w firmie Fijavž. Pierwszy rumuński nabywca Renault Trucks T, dyrektor firmy Autotransport Golo S.R.L, gdy wręczano mu kluczyki oświadczył: – Kiedy postanowiliśmy kupić pojazd ciężarowy, zwróciłem uwagę na kluczowe cechy Renault Trucks: wyjątkowo korzystny stosunek wartości do ceny oraz zdecydowanie niskie koszty obsługi technicznej i paliwa.

I wreszcie Hiszpania, gdzie nasz dealer Gonsoli Lorca przekazał pierwsze Renault Trucks T Pedro Morillasowi Garcii, kierowcy-właścicielowi realizującemu krajowy transport chłodniczy. – Zawsze miałem zaufanie do Renault Trucks – wyjaśnia Garcia. – Nigdy nie zawiodłem się na tej marce, jeżeli chodzi o dwa kluczowe dla mnie aspekty: pojazd i sieć serwisową. Nieco później swoje pierwsze Renault Trucks T odebrała firma Fribin, największy hiszpański pośrednik w handlu mięsem i lojalny klient Renault Trucks. Tak liczne dowody zaufania znalazły swój wyraz w postaci tytułu „Samochód ciężarowy roku” w Hiszpanii, przyznanego 24 stycznia br. głosami pięćdziesięciu największych hiszpańskich firm transportowych w plebiscycie organizowanym przez branżowy magazyn Transporte 3.

 

 

 

 

Autorem tego tekstu jest:

Renault Trucks

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*