-
Nowa seria opon w rozmiarach 17,5 i 19,5 cala dla błyskawicznie rozwijającej się branży transportu regionalnego i dystrybucji
-
Opony klasy premium o wysokiej trwałości użytkowej przy mieszanym zastosowaniu
-
Zoptymalizowana konstrukcja profilu i nowe mieszanki gumowe
-
Najwyższy poziom bezpieczeństwa przy deszczowej pogodzie i w trudnych warunkach drogowych
Aż 67 procent transportu towarów po drogowego w UE stanowią przewozy krajowe, dużą popularnością cieszy się także regionalny ruch dystrybucyjny. Zmiany zachowań klientów i silny wzrost branży sprzedaży wysyłkowej uczyniły ten segment transportu największym sektorem obsługi towarów w Europie. Samochody ciężarowe używane w transporcie regionalnym muszą być szczególnie wytrzymałe. Częste hamowanie i przyspieszanie, manewrowanie w ciasnych miejscach i różny poziom obciążenia na zmieniających się nawierzchniach drogi stawiają wysokie wymagania wszystkim częściom pojazdu. Ważną rolę odgrywają tu opony, które są bezpośrednim łącznikiem pomiędzy pojazdem z drogą. Aby sprostać wyzwaniom stawianym przez codzienną jazdę po drogach regionalnych, w ruchu miejskim, a także po autostradach, firma Continental opracowała nową serię opon Conti Hybrid w rozmiarach 17,5 i 19,5 cala, wykorzystywanych przez lekkie i średnie samochody ciężarowe.
Opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną w typowym rozmiarze 17,5 cala można stosować w mniejszych pojazdach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton. Ich zastosowanie mieści się w zakresie od konwencjonalnych samochodów dostawczych i usług komunalnych po ruch międzymiastowy na autostradach. Dzięki kilku innowacyjnym rozwiązaniom te nowe opony klasy premium potrafią spełnić rozmaite wymogi eksploatacji na drogach regionalnych. Opony Conti Hybrid LS3 i Conti Hybrid LD3 posiadają nowo zaprojektowany bieżnik o dwuwarstwowej konstrukcji (cap base). Gruba warstwa ścieralna oraz specjalnie opracowana mieszanka gumowa wierzchniej warstwy bieżnika gwarantują długi okres eksploatacji. Bieżnik o zwiększonej objętości (technologia Plus Volume) nowej opony regionalnej i specjalna mieszanka gumowa bazowej warstwy bieżnika znacząco redukują również opory toczenia powodowane przez odkształcenia opony w czasie jazdy i manewrowania. Nowa mieszanka gumowa ścian bocznych ogranicza rozgrzewanie się opony od wewnątrz, co dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa.
Nowe opony Conti Hybrid HS3 i Conti Hybrid HD3, odpowiednio na oś kierowaną i napędzaną, są przeznaczone do transportu regionalnego i mogą być montowane na obręczach o średnicy 19,5 cala w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Dzięki dużym rezerwom ładowności, nowe opony Hybrid potrafią sprostać wyższej masie nowoczesnych pojazdów spełniających normę Euro 6 oraz zmiennemu obciążeniu, które charakteryzuje transport regionalny.
Idealnym wyborem, zwłaszcza dla przyczep używanych w transporcie regionalnym, jest opona Conti Hybrid HT3 19.5 cala. Ta opona, skonstruowana z uwzględnieniem charakterystyki prowadzenia zestawów ciągnionych, potrafi z łatwością przenosić potężne siły skrętne w miejscach rozładunku towarów w miastach. Nadaje się ona również do podwozi pojazdów z kontenerami lub z sektora wywozu śmieci i potwierdziła swoją wartość w długich trasach pomiędzy zajezdniami.