Znamy zwycięzców 7 Edycji konkursu Optifuel Challenge za nami!

We czwartek 10 września jedenastu finalistów spotkało się w siedzibie firmy Intruck, Volvo Group Trucks Center w Karpinie pod Warszawą. Na specjalnie wytyczonej trasie finaliści zmagali się między sobą w walce o podium oraz o reprezentację naszego kraju na międzynarodowym finale w Lizbonie. Wyniki tegorocznej edycji konkursu

Do rywalizacji przystąpiło 11 kierowców wyłonionych w eliminacjach lokalnych Konkursu wiosną bieżącego roku. Podczas zmagań, uczestnicy wylosowali jeden z trzech dostępnych pojazdów (Renault Trucks T 460) oraz kolejność przejazdu. Rozgrywkę podzielono na dwa etapy: pierwszy wyłaniał trzech ścisłych finalistów, a drugi kolejność na polskim podium oraz dwóch reprezentantów na zawody w Lizbonie. Zasady zostały opracowane w sposób, który wykluczał możliwość powstania rozbieżności w pomiarze zużycia paliwa wynikających z jazdy różnymi samochodami. Zarówno podczas półfinału jak i jazd finałowych, uczestnicy zmagali się między sobą zawsze w obrębie jednej ciężarówki.
Trasa półfinałowa liczyła 32 km i prowadziła z Karpina w stronę Wyszkowa do węzła Lucynów. W ścisłym finale przejazd prowadził w kierunku Warszawy do węzła Wola Rasztowska, następnie z powrotem w kierunku Wyszkowa (węzeł Mostówka) i powrót do Karpina: łącznie 36 km. O wysokim poziomie uczestników finału, świadczy mała rozbieżność wyników pomiędzy Instruktorami nauki jazdy Renault Trucks a zawodnikami. I tak 23, 3 l/100 km instruktorów Renault Trucks, nie zostało „przebite”, ale 24,2 l/100 km uzyskane przez najoszczędniejszego w stawce było tuż. Pomiędzy zawodnikami wyniki spalania były już bardziej rozbieżne, a było to wynikiem przyjętej strategii. Część nich postawiła na jazdę szybszą, nawet kosztem dodatkowo spalonych litrów.
Około godziny 13: 30 na trasę ruszył pierwszy z finalistów. W tym czasie wszyscy zgromadzeni, w tym także zawodnicy, którzy nie zakwalifikowali się do finału, mieli możliwość nieco odpocząć a przy okazji skorzystać i zaznajomić się z pojazdami Renault Trucks T. Zgodnie z przewidywaniami, finaliści przywozili do mety doskonałe wyniki zużycia paliwa.
To była już 7 edycja konkursu Optifuel w Polsce. Warto podkreślić, że z roku na rok zwiększa się liczba uczestników – w tym roku 11 eliminacji zgromadziło 506 kierowców. I co cieszy, kierowców z wolą walki. Podczas gdy w roku 2014 między Instruktorami Renault Trucks a Zawodnikami było 23% różnicy, o tyle w 2015 wynik średni ze wszystkich przejazdów Instruktorów wynoszący 26,1 l/100 km był zaledwie o około 4% lepszy od średniego spalania osiągniętego przez zawodników. Doskonałe wyniki osiągane są, pomimo że zarówno konkurs finałowy jak i wszystkie eliminacje lokalne odbywały się z wykorzystaniem w pełni obciążonych zestawów (ponad 22 tony ładunku na każdej z naczep). Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że w tym roku wszystkie Renault Trucks T były wyposażone w pakiet „Fuel Eco”, stanowiący podstawę wersji Optifuel. Samochody Renault Trucks T Optifuel oferują mniejsze nawet o 10,9% spalanie, co zostało potwierdzone certyfikatem TÜV.
Wyniki konkursu wraz z podsumowaniem tegorocznego Optifuel Challenge 2015 przedstawiono podczas uroczystej Gali. Poniżej kolejność na podium oraz odpowiednio wyniki półfinału i finału:

1.Tomasz Kowalski, Tomtrans Transport International; 24,7 oraz 26,4 l/100km
2.Cezary Kopiczko, PTS Cezar; 25,8 oraz 27,7 l/100km
3.Grzegorz Gapiński, MTC Gapiński: 26,5 oraz 28,4 l/100km

Tym samym, Polskę podczas finału europejskiego w Lizbonie reprezentować będą Pan Tomasz Kowalski oraz Cezary Kopiczko. Trzymamy kciuki za wygraną polskiej reprezentacji. Finał ogólnoświatowy już 7.10.2015.
Tegoroczna edycja nie mogłaby się odbyć bez partnerów Renault Trucks, którzy wspierali polską edycję przez całe eliminacje: Renault Trucks Financial Services (atrakcyjna oferta finansowania fabrycznego), Michelin Polska (zestawy konkursowe wyposażone są w opony Michelin), Total Polska (silniki fabrycznie są napełnione energooszczędnym olejem Renault Trucks Oils), Wielton (w skład zestawów konkursowych wchodzą naczepy kurtynowe NS3K M2 – jeden z flagowych produktów tej marki), Voith (producent retardera, w który mogą być wyposażone pojazdy Renault Trucks), Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – wiodący ubezpieczyciel na polskim rynku, oferujący szeroką gamę ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i osobowych i Alcoa, producent aluminiowych felg, w które wyposażone są zestawy konkursowe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*