Zapowiedź odnowy

W czasie targów IAA Motor Show, Heinz-Jürgen Löw, Prezes Renault Trucks zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych w czerwcu 2013 roku. Nawiązując do wzmocnienia w ramach reorganizacji grupy Volvo pozycji poszczególnych marek, podkreślił, że jego celem jest stworzenie z Renault Trucks modelu doskonałego.

Podczas konferencji prasowej na targach w Hanowerze, Heinz-Jürgen Löw, Prezes Renault Trucks, zapowiedział przy okazji wprowadzenia normy Euro VI całkowite odnowienie gam pojazdów dalekobieżnych, dystrybucyjnych i budowlanych od czerwca 2013 roku. Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane nie tylko na torach testowych Renault Trucks, ale również w warunkach rzeczywistych przez klientów. Ich oczekiwania i potrzeby mają bowiem olbrzymi wpływ na końcowy produkt Renault Trucks.

Nowa gama ma być doskonała i Renault Trucks robi wszystko aby ten cel osiągnąć. Heinz-Jürgen Löw podkreślił w swoim wystąpieniu „W czerwcu nastąpi prawdziwa rewolucja. Nasze nowe pojazdy z pewnością Was zaskoczą, nie tylko swoim nowatorskim wyglądem, ale również osiągami. Dążymy do doskonałości i zrobimy wszystko, aby ten cel osiągnąć”.

EURO 6

Targi IAA były także okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował sześciocylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system common rail oraz układ SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej), spełniający normę Euro VI. Aby układ był w pełni wydajny, Renault Trucks zastosowało szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalna kontrola procesu spalania. Wszystkie silniki Renault Trucks EURO VI wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ta sama technologia została zastosowana w nowych, sześciocylindrowych silnikach DTI 13, o pojemności 13 l. Model ten posiada elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze, które świetnie sprawdzają się przy tego typu jednostkach.

Dla gamy średniej, Renault Trucks opracowało dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz sześciocylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l. Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania. Pozostałe tlenki azotu są następnie eliminowane przez układ SCR. Zastosowany filtr cząsteczek stałych jest w stanie spełnić bardzo restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy.

ECO PROMOCJA

Renault Trucks, promował także kampanię „All for fuel Eco”, gdzie klienci otrzymują gotowe rozwiązania wpisujące się w ideologię Optifuel Solutions. W jej skład wchodzą usługi pozwalające optymalnie konfigurować pojazdy, przede wszystkim poprzez dobór najodpowiedniejszego typu napędu (elektryczny, hybrydowy, CNG czy Diesel), a także szkolenia z ekonomicznej jazdy dla kierowców oraz narzędzia służące do monitorowania i analizowania poziomu zużycia paliwa. Na koniec: liczby mówią same za siebie. Zautomatyzowana skrzynia biegów Renault Trucks przynosi oszczędności na poziomie 7%, Program Optifuel 15% w skali floty. Do tej pory przeszkolono w ramach Optifuel Training 21 000 kierowców.

Obecnie producent posiada w swojej ofercie pełna gamę pojazdów od 2,8 t do 120 t, dostosowanych do potrzeb wszystkich klientów i wszystkich branż. Ponadto Renault Trucks ma najszerszą na rynku gamę pojazdów wykorzystujących alternatywne źródła energii: Maxity Electric (4,5 t), hybrydowe Premium Distribution Hybrys Tech (19 t/26 t) oraz Premium Distribution CNG zasilane gazem ziemnym. Firma nie poprzestaje na dotychczasowych osiągnięciach i cały czas prowadzi badania w tym zakresie, obecnie szczególnie poświęcone Midlum Electric. Trzy takie pojazdy są obecnie testowane przez klientów: Carrefour i STEF w Lyonie i w Nestle Szwajcaria w Zurichu i Lozannie.

CX/03

Mimo rosnącej popularności alternatywnych źródeł energii wśród pojazdów miejskich, w transporcie dalekobieżnym nadal diesel pozostaje ulubionym rozwiązaniem. Mając to na uwadze, Renault Trucks nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na obniżenie kosztów paliwa. Zaprezentowany w Hanowerze Projekt CX/03 skupia się na polepszeniu aerodynamiki pojazdu i zmniejszeniu jego masy. Przykładowo, osłona chłodnicy ma rurkowatą konstrukcję wykonaną z aluminium i włókna węglowego, z kierownicami powietrza w podstawie prowadzącymi je na boki. CX/03 to kwintesencja umiejętności i doświadczenia francuskiego producenta w dziedzinie oszczędności paliwa. Projekt ten idealnie wpisuje się w ideologię Renault Trucks Deliver.

 

Autorem tego tekstu jest:

j.w

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*