VOLVO TRUCKS – IAA 2012
Nowa seria Volvo FH była w centrum uwagi odwiedzających wystawę IAA International Motor Show w Hanowerze. Wielu gości z zainteresowaniem oglądało nowe pojazdy, które, zostały zaprezentowane w kilku ciekawych odmianach.
– Patrzycie Państwo na najnowszą generację FH. I nie mówimy tu o modernizacji, lecz o całkowicie nowym samochodzie ciężarowym – powiedział podczas konferencji prasowej w Hanowerze Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. – W nową serię Volvo FH zainwestowaliśmy blisko 1,3 miliarda euro. To wyjątkowy długodystansowy samochód ciężarowy, kryjący w sobie technologię znacznie wyprzedzającą dokonania konkurentów.
Nowa seria Volvo FH została oficjalnie przedstawiona 5 września br. w trakcie spektakularnego widowiska premierowego. Jednak to wystawa IAA była miejscem, gdzie wiele osób mogło po raz pierwszy zobaczyć z bliska nowy typoszereg pojazdów. Na stoisku Volvo można było obejrzeć nowe samochody ciężarowe, a także prezentacje niektórych zastosowanych w nich, pionierskich w skali świata, rozwiązań polepszających ekonomikę paliwową, właściwości jezdne, dyspozycyjność i warunki pracy kierowcy.
– Nasz nowy model Volvo FH to coś więcej niż najwyższej klasy samochód ciężarowy. To kompletne, konkurencyjne rozwiązanie handlowe – stwierdził Claes Nilsson. – Zawiera w sobie nowości, dzięki którym, w porównaniu z dotychczasową ofertą, nasi klienci zyskają dodatkowe korzyści – i które umocnią nas na pozycji branżowego lidera, a także pomogą zwiększyć udział w rynku, zwłaszcza tutaj, w Niemczech.
Na targach IAA poinformowano także o wprowadzeniu na rynek silnika spełniającego normę emisji spalin Euro 6 (dostępny od wiosny 2013 r.) i nowego układu napędowego I-Torque (dostępny od jesieni 2013 r.) oraz mocno podkreślano zmniejszone zużycie paliwa i oddziaływanie nowego Volvo FH na środowisko.
– I-Torque dostarcza duży moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Zawiera dwusprzęgłową skrzynię biegów I-Shift, dzięki czemu zapewnia znakomite właściwości jezdne i niskie zużycie paliwa – powiedział Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks. Dobrym uzupełnieniem O-Torque jest z pewnością także nowy pakiet oprogramowania skrzyni biegów I-Shift z funkcją I-See. Rejestruje topografię drogi i automatycznie dostosowuje do niej strategię zmiany biegów i prędkość jazdy. Współdziałająca z układem napędowym I-Torque funkcja I-See oraz inne udoskonalenia sprzętowe przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa nawet o dziesięć procent.
fot. Jacek Wejman
Autorem tego tekstu jest:
J.W.