Volvo Trucks liderem zmian na polskim rynku przewozowym.

Premiera superoszczędnego silnika najnowszej generacji, wzrost sprzedaży samochodów zasilanych gazem oraz podwozi dla lokalnych przewoźników. Volvo Trucks Polska podsumowuje 2019 rok i kreśli plany na 2020. Elektrycznej rewolucji nie będzie, ale paliwowa i cyfrowa już tak.

Oszczędność popłaca

Flagowy model Volvo FH cieszy się niesłabnącą popularnością. W pierwszej połowie 2019 roku swoją premierę miało Volvo FH z nowym silnikiem D13 Euro 6 Step D z technologią Turbo Compound (tzw. I-Save). W porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji, D13TC pozwala zaoszczędzić nawet do 7 proc. kosztów paliwa w przewozach długodystansowych bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Sprzedaż tych aut systematycznie rośnie. Klienci, którzy pierwsze testy mają za sobą, polecają zakup kolejnym.

Klienci Volvo Trucks, którzy zdecydowali się na zakup samochodów z silnikiem najnowszej generacji mówią nam, że spalanie na długich dystansach jest niższe nawet o 15-20 proc. Zainteresowanie Volvo FH z technologią I-Save jest duże, mamy coraz więcej pytań z prośbą o przygotowanie oferty. Sprzedaż tych aut w 2019 roku przebiegała zgodnie z naszymi oczekiwaniami – zdradza Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu w Volvo Trucks Polska.

Na ten rok Volvo Trucks Polska planuje dalsze działania promujące rozwiązania gwarantujące ekonomikę paliwową, w tym kontynuację kampanii sprzedażowej „Superfuel – rewolucja paliwowa”.

Czas na ekologię Mniejsze zużycie paliwa to nie tylko oszczędność, ale też mniejsze szkody dla środowiska. Polscy przewoźnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii ograniczania emisji CO2. W ubiegłym roku, Volvo Trucks sprzedało 50 samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). W tym roku firma liczy także na wysoki wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych zasilanych sprzężonym gazem ziemnym (CNG). Paliwa gazowe są objęte zerową akcyzą, w tym roku mają też ruszyć dopłaty (do 100 tys. zł) do zakupu pojazdów napędzanych gazem.

Co więcej, zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, od 1 stycznia 2025 roku, miasta powyżej 50 tys. mieszkańców będą mogły zlecać wykonanie zadania publicznego (polegającego np. na odbiorze śmieci lub odśnieżaniu) jedynie tym podmiotom, w których flotach będzie się znajdowało minimum 30 proc. pojazdów elektrycznych lub zasilanych gazem ziemnym. Od 1 stycznia tego roku ekologiczne samochody ciężarowe powinny stanowić już 10 proc. floty tych przedsiębiorstw.

Zainteresowanie paliwami alternatywnymi wśród Klientów Volvo Trucks Polska stale rośnie. Co nas cieszy, poprawia się także infrastruktura niezbędna do obsługi tego rodzaju pojazdów. W tej chwili funkcjonują w Polsce cztery stacje tankowania LNG dla ciężarówek i są zapowiedzi budowy kolejnych. Jeśli chodzi o napęd CNG, największego wzrostu zainteresowania tego rodzaju zasilaniem spodziewamy się w tym roku. W Polsce działa już ponad 20 stacji tankowania – zwraca uwagę Piotr Werner, menedżer produktu w Volvo Trucks Polska.

Kwestią bardziej odległej przyszłości są natomiast w pełni elektryczne samochody ciężarowe. Pierwsze egzemplarze Volvo FL i Volvo FE Electric do transportu dystrybucyjnego pojawiły się już m.in. w Szwecji. Kiedy takie pojazdy mogłyby zacząć jeździć po ulicach polskich miast?

W tym roku samochodów elektrycznych w ofercie Volvo Trucks jeszcze nie będzie. Do tej kwestii staramy się podchodzić z rozsądkiem. W Polsce wciąż nie ma niezbędnej infrastruktury, w tym stacji ładowania. Również serwisy muszą być gotowe do obsługi tego rodzaju pojazdów. I jeszcze jedna kwestia, obecnie stosowane i dostarczane przez zewnętrznych producentów ogniwa elektryczne wciąż jeszcze są zbyt ciężkie, co sprawia, że spada ładowność samochodów, a to dla większości naszych Klientów może być nie do zaakceptowania – wylicza Wilhelm Rożewski.

Transportowa era cyfrowa

2020 rok będzie kolejnym, w którym Volvo Trucks Polska chce rozwijać program 4Poland. Jego celem jest wspieranie i unowocześnianie polskiego przemysłu transportowego. Polskie firmy mogą skorzystać z atrakcyjnych warunków handlowych, finansowania w złotówkach oraz konkurencyjnych zasad ubezpieczenia.

Dużo firm zajmujących się transportem lokalnym inwestuje dziś w nowoczesny sprzęt. 4Poland to nowatorskie podejście, które odnosi sukcesy. Jesteśmy w stanie dostarczyć podwozia ściśle dostosowane do potrzeb odbiorców. Sprzedaż pojazdów specjalistycznych stale rośnie. I co ważne, w tym segmencie, Volvo Trucks jest dziś postrzegane przez Klientów jako partner biznesowy. Dostarczamy nie tylko samochody, ale też usługi towarzyszące, w tym kontrakty serwisowe dostosowane do mniejszych przebiegów – zapewnia Monika Trzosek, dyrektor sprzedaży w Volvo Trucks Polska.

Oferta elastycznego finansowania czy atrakcyjnych pakietów serwisowych, to dziś czynniki decydujące. Przedsiębiorcy oczekują niezawodnego sprzętu, który będzie w stałej gotowości do pracy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Volvo Trucks rozwija sieć serwisową w całej Europie, wydłuża godziny pracy, oferuje Klientom dodatkowe dni obsługi.

Zainteresowaniem cieszy się także usługa Volvo Connect, czyli portal dla przewoźników, który ułatwia organizację codziennej pracy, w tym zarządzanie flotą poprzez m.in. dostarczanie informacji na temat stanu pojazdów.

Rozwój usług w sferze cyfrowej to trend na najbliższe lata – nie ma wątpliwości Monika Trzosek. I dodaje: – W 2020 roku szykujemy sporo nowości zarówno jeśli chodzi o produkty, usługi towarzyszące jak i kampanie sprzedażowe. Wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*