SsangYong KUSI w Genewie nowym modelem koncepcyjnym średniego suv-a.

Wypuszczając w 2015 r. na rynek Tivoli, crossover w segmencie B, SsangYong udowodnił swoją umiejętność zaprojektowania, wyprodukowania i sprzedania współczesnego samochodu, który precyzyjnie odpowiada zapotrzebowaniom zgłaszanym przez klientów. Model ten już teraz stał się najbardziej popularnym nowym modelem firmy, znacząco przekraczającym wiązane z nim oczekiwania.

Ten sukces zachęca SsangYonga do tworzenia samochodów oferujących styl, technologię oraz funkcje, których kierowcy i pasażerowie będą poszukiwać w przyszłości. Takim właśnie rzutem oka w przyszłość jest nowy model koncepcyjny SIV-2.

SsangYong SIV-2 (Smart Interface Vehicle) to model koncepcyjny średniej wielkości SUV-u klasy wyższej. Jako kolejny krok po prezentowanym w Genewie w 2013 roku samochodzie koncepcyjnym SIV-1 nowy ten model rozwija koncepcję projektową określaną mianem „Dynamic Motion”, czyli „dynamiczny ruch”.

SIV-2, oparty na temacie projektowym znanym jako „Robust, Specialty, Premium” (tzn. „krzepki, wyspecjalizowany, najlepszy”), ma w zamierzeniu twórców w jeszcze większym stopniu realizować emocjonalne zjednoczenie między kierowcą a samochodem, a w przyszłości stać się strategicznym modelem marki.

Zwiewna, opływowa sylwetka zachowuje harmonię przez całą długość samochodu. Silne linie boczne biegną przez całą długość pojazdu, a ostre wymodelowanie tylnych nadkoli tworzy wyraźny kontrast do tych linii i przydaje pojazdowi charakteru.

Z przodu samochodu, jak w wielu wcześniejszych modelach koncepcyjnych SsangYonga oraz w modelu produkcyjnym Tivoli, projekt na wzór rozwiniętych ptasich skrzydeł integruje niski acz szeroki grill z przednimi reflektorami. Szeroki słupek C oddzielony został od miękkiej linii dachu listwą „szklarniową”, sugerującą sportowy charakter wozu.

Wnętrze SIV-2 zostało tak zaprojektowane, by swoją dynamiką i współczesnością dorównywało wyglądowi zewnętrznemu. Z tego powodu charakteryzuje się ono powściągliwą prostotą, która doskonale współgra z delikatnymi choć silnymi elementami ukierunkowanymi na nowy poziom satysfakcji użytkownika.

Materiały i kolorystyka zaczerpnięte zostały z bogatych wnętrz mieszkalnych, a zawierają m.in. drewnopodobną podłogę przywodzącą na myśl luksusowy jacht, miękkie powierzchnie i wszechogarniające uczucie odświeżającej przestrzeni. Poczucie luksusu wzmocnione jest przez zastosowanie w wykończeniu sufitu i słupków alcantary, najlepszego włoskiego zamszu, zaś subtelne oświetlenie akcentuje wyszukane drewno, stal i tapicerkę.

Głośniki umieszczone w kubełkowych fotelach bezpośrednio obejmują pasażerów dźwiękami i wibracjami, tworząc wrażenie pełnego zanurzenia w ulubionej muzyce. Dodatkowo panele na drzwiach i w konsolach bocznych oświetleniem współgrają z rytmem emitowanej muzyki. Do systemu można również podłączyć najnowsze urządzenia IT.

SIV-2 oferuje przestronne, przyjazne pasażerom wnętrze, rzucające wyzwanie utartym przyzwyczajeniom, szeroką, symetryczną deskę rozdzielczą oraz cztery niezależne fotele kubełkowe – wszystko to składa się na dynamiczne i jednocześnie przytulne podróżowanie, jakiego oczekujemy od sportowego coupé.

SIV-2 jest samochodem hybrydowym typu mild, napędzanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh. Zestaw ten tworzy system hybrydowy typu mild napędzany prądem 48 V, który zapewnia cichą i wydajną jazdę przy obniżonym poziomie emisji CO2 i zupełny brak hałasu w czasie korzystania z biegu jałowego i przy niskich prędkościach.
Nowy, przyjazny dla środowiska model koncepcyjny SsangYonga posiada lekką konstrukcję, nisko położony środek ciężkości oraz system podwozia i zawieszenia, który może dalej być rozwijany w celu stworzenia alternatywnych modeli z wysoce wydajnymi napędami takimi jak HEV, PHEV czy EV, które stanowić będą odpowiedź SsangYonga na wyzwania przyszłości.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*