Scania reorganizuje produkcję autobusów

Scania rozpoczyna program poprawy efektywności, którego celem będzie zapewnienie rentowności sektora autobusów miejskich. W 2014 roku koszty zostaną obniżone o 70 mln SEK. Rozpoczęto negocjacje z organizacjami związkowymi w celu zmniejszenia zatrudnienia o 250 pracowników, z których około 200 zatrudnionych jest obecnie w Słupsku i 50 w Szwecji.

“Obecnie posiadamy znaczne nadwyżki zdolności produkcyjnych w sektorze autobusów miejskich. Dlatego musimy podjąć szeroko zakrojone działania restrukturyzacyjne w celu dostosowania naszej struktury organizacyjnej do wymogów rynku. To jest jedyna słuszna droga, aby długoterminowo zabezpieczyć naszą pozycję dostawcy kompletnych autobusów miejskich”
powiedział Klas Dahlberg, Vice Prezes Scania Buses & Coaches.

Sprzedaż autobusów miejskich Scania Citywide zaprojektowanych i wyprodukowanych w zakładach produkcyjnych Scania spadła w porównaniu do rekordowego roku 2010, kiedy to ok. 600 autobusów zostało dostarczonych do obsługi transportu publicznego w Szwecji, Holandii i Wielkiej Brytanii i innych krajach.

Zmiany strukturalne będą obejmować zarówno działy badań i rozwoju, zakupów oraz działy bezpośrednio produkcyjne autobusów miejskich wraz z administracją. Jednostka produkcyjna Scania w Słupsku, z ponad 500 pracownikami, rozpocznie proces dostosowywania organizacji do aktualnych warunków rynkowych. Scania podjęła negocjacje z zakładowymi organizacjami związkowymi, w celu redukcji personelu o około 200 pracowników, zarówno w obszarze administracji i produkcji.

Z uwagi na długotrwałe zmniejszone zapotrzebowanie na autobusy miejskie, Scania podejmowała szereg działań, we współpracy z zakładowymi związkami zawodowymi, których celem było utrzymanie stanowisk pracy w Scania Production Słupsk.

„Ze względu na wzmożoną konkurencję i zwiększoną presję cenową, musimy teraz dostosować zatrudnienie do obniżonego poziomu produkcji. To nie była łatwa decyzja, ale niestety jest to konieczne dla naszego długofalowego funkcjonowania, jako producenta autobusów i autokarów, tutaj w Słupsku”
stwierdził Peter Björk, Dyrektor Zarządzający Scania Production Słupsk.

Projekt związany z wprowadzeniem autokaru OmniExpress 3.20 w Słupsku będzie nadal kontynuowany, zgodnie z wcześniejszym planem. W siedzibie głównej w Södertälje, w Szwecji, zmiany będą obejmować dział badań i rozwoju, jak również dział zakupów dla autobusów Scania Citywide. Dotyczyć będą około 50 pracowników Södertälje, którym oferowane będzie dalsze zatrudnienie w podobnych działach w Scania CV AB.

 

 

Autorem tego tekstu jest:

Scania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*