Renault Trucks Pionierem Elektryfikacji Logistyki
W dążeniu do ograniczenia emisji w transporcie, Renault Trucks podejmuje stanowcze kroki, przekształcając swoje przepływy logistyczne poprzez elektryfikację floty pojazdów. Inicjatywa ta obejmuje kluczową trasę między zakładami produkcyjnymi w Lyonie i Bourg-en-Bresse, gdzie ciężarówki z silnikami diesla zostaną zastąpione elektrycznymi pojazdami.
Nowa Era Transportu Elektrycznego
Zmiana ta dotyczy trasy o długości 450 000 km rocznie. Pięć elektrycznych ciągników siodłowych Renault Trucks T E-Tech, obsługiwanych przez firmy Dupessey&Co oraz Transports Chazot, będzie teraz przewozić 22 tony ładunku w dwóch kursach dziennie, pokonując 360 km.
Infrastruktura i Redukcja Emisji
W Lyonie zainstalowano nowoczesną stację ładowania, która umożliwia ładowanie pojazdów w ciągu 45-50 minut. Kolejne ładowania odbywają się wieczorem w zajezdniach. Dzięki tej transformacji, Renault Trucks zmniejszy emisję CO2 o 375 ton rocznie, przejeżdżając 440 000 km bezemisyjnie.
Strategiczna Wizja na Przyszłość
Bruno Blin, prezes Renault Trucks, podkreśla, że ten projekt jest częścią szerszej strategii mającej na celu elektryfikację całej logistyki firmy do 2030 roku. Firma już teraz pracuje nad kolejnymi projektami elektryfikacji przepływów logistycznych, co pozwoli na jeszcze większe wykorzystanie elektrycznych pojazdów na dłuższych dystansach.
Wzór dla Branży
Renault Trucks stosuje te same rozwiązania, które oferuje swoim klientom, stając się liderem w branży transportowej i przykładem dla innych. Elektryfikacja logistyki między Lyonem a Bourg-en-Bresse to tylko początek. Firma planuje dalsze inwestycje i rozwój technologii, które umożliwią szersze zastosowanie elektrycznych ciężarówek w przyszłości.
Elektryfikacja logistyki to ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, a Renault Trucks prowadzi w tej dziedzinie, pokazując, że można łączyć innowacje z odpowiedzialnością ekologiczną.