Renault Trucks wprowadza na rynek nowy pojazd miejski

Renault Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów dla transportu miejskiego, wprowadzając na rynek nowy model: Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd. Pojazd jest dostępny w wariatach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5 t i, idealnie odpowiadając wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu.

Renault Trucks wprowadza na rynek kolejny nowy pojazd: Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd, dostępny w konfiguracjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5 t. Tym samym firma zaspokaja potrzeby wszystkich swoich klientów, oferując kompletną gamę pojazdów o DMC od 2,8 do 120 ton.Model D 2 m idealnie odpowiada wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu: odznacza się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, posiada kabiną umieszczoną nad silnikiem, jest wyjątkowo zwrotny i łatwy w kierowaniu. Wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów.Wnętrze kabiny zaprojektowano przede wszystkim z myślą o komforcie kierowcy. Zgrupowane na desce rozdzielczej elementy sterujące są łatwo dostępne. W przestronnej kabinie znajdują się liczne schowki, wydanie zwiększające komfort pracy kierowcy.Wygląd zewnętrzny Renault Trucks D 2 m odzwierciedla wszystkie istotne cechy tego pojazdu jako solidnego narzędzia roboczego. Narzędzia zaprojektowanego do efektywnej realizacji powierzanych mu zadań, przynoszącego dochód, niezawodnego, chroniącego interesy klienta i będącego powodem do dumy dla kierowców.

Pojazd ciężarowy musi przynosić zysk

Swoją nową gamę pojazdów Renault Trucks opracowało z myślą o optymalizacji kosztów eksploatacji, ponieważ tylko tani w eksploatacji pojazd może stać prawdziwym źródłem zysku. Oznacza to m.in. dzielenie się przez producenta swoją wiedzą z klientami, by móc proponować im kompleksowe rozwiązania transportowe. Oznacza również wspieranie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu i oferowanie im skutecznych rozwiązań w obszarach, takich jak finansowanie, ubezpieczenie, analiza zużycia paliwa, szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej oraz – na szczeblu lokalnym – obsługa serwisowa w celu utrzymania sprawności pojazdu i minimalizacji kosztów przestoju.

W celu zagwarantowania klientom niskiego zużycia paliwa, a tym samym niższych kosztów eksploatacji, Renault Trucks już na wczesnym etapie projektowania pojazdów skoncentrowało się na ekonomice paliwowej. Pojazdy Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m posiadają układ napędowy o dużej sprawności. W celu dalszej redukcji zużycia paliwa, wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic. We wszystkich pojazdach z typoszeregu D 2 m są dostępne niskie, a więc „szybkie”, przełożenia tylnej osi, sprzyjające oszczędzaniu paliwa.

Zgodny z normą emisji spalin Euro 6 silnik DTI 3 o mocy 150 lub 180 KM zapewnia doskonałe osiągi, rozwijając duży moment obrotowy już od 1200 obr/min, idealnie dopasowane do specyfiki transportu dystrybucyjnego w mieście.

Pojazd ciężarowy musi być niezawodny

Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m opracowano z myślą o klientach realizujących zadania transportowe na obszarach miejskich. Pojazd charakteryzuje się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, kabiną umieszczoną nad silnikiem i małym promieniem zawracania. Wszystkie te cechy nadają mu znakomitą zwrotność, pozwalającą dotrzeć w każdy zaułek w centrum miasta.

Odporny na „brutalne” traktowanie, model D 2 m posiada podwozie o konstrukcji wywodzącej się z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Może tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 11 t i być wyposażany w zabudowy o długości od 2900 do 6400 mm.

Nabywcy Renault Trucks D 2 m mogą wybierać spośród wielu rozstawów osi, elementów dostosowujących pojazd do zabudowy i przystawek odbioru mocy. Kabina jest odchylana o 45°, zapewniając łatwy dostęp do silnika w celu wykonania obsługi technicznej.

Jeżeli już dochodzi do awarii pojazdu w drodze, zdarza się to zwykle w najbardziej niesprzyjającym momencie i może powodować zakłócenia w działalności klienta. Dlatego Renault Trucks, za pośrednictwem sieci 1600 swoich stacji obsługi w ponad 100 krajach (w 325 stacji w samej tylko Francji) i przy wsparciu ponad 1000 pojazdów serwisowych, oferuje sprawną i szybką pomoc drogową, ramach usługi 24/7 .. Mechanik dojeżdża na miejsce zdarzenia, bada problem i o ile to możliwe – w 90% przypadków – wykonuje naprawę w miejscu postoju pojazdu. W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych, stacja obsługi korzysta z dostępnej przez całą dobę usługi ActivParts, zapewniającej ekspresową dostawę części.

Pojazd ciężarowy ma być powodem do dumy dla kierowców

Forma zewnętrzna Renault Trucks D 2 m odzwierciedla nowy styl projektowy Renault Trucks, opracowany przez projektantów z Renault Trucks Hall of Design dla całej gamy nowych pojazdów Renault Trucks, i jest powodem do dumy dla kierowców. Powodem do dumy dla kierowców jest także komfortowe wnętrze kabiny. Amortyzowany, podgrzewany i regulowany fotel kierowcy jest wyposażony w czerwony pas bezpieczeństwa, stanowiący charakterystyczny element wyposażenia nowej gamy Renault Trucks. W kabinie znajdują się trzy fotele. Po złożeniu, oparcie środkowego fotela przekształca się w praktyczny stolik. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji odrębny fotel. W przestronnej kabinie mogą wygodnie podróżować trzy osoby, Dzięki niskiemu tunelowi silnika, nawet pasażer zajmujący środkowy fotel ma mnóstwo miejsca na nogi.

Zgrupowane na ergonomicznej desce rozdzielczej elementy sterujące są łatwo dostępne. Zestaw wskaźników zawiera centralnie umieszczony cyfrowy wyświetlacz, w czytelny sposób prezentujący aktualne parametry pojazdu. Wielofunkcyjne koło kierownicy zawiera przyciski sterujące tempomatu, telefonu i radia.

Wyposażenie kabiny Renault Trucks D 2 m obejmuje automatyczny układ klimatyzacji, system nawigacyjny i gniazda 12 V – dodatkowe źródła komfortu kierowcy. W kabinie znajduje się szereg schowków, w dece rozdzielczej i za fotelami, w których kierowca może przechowywać np. laptop, telefon lub dokumenty. Dostępny jest także chłodzony uchwyt na kubek i uchwyt na butelkę.

Pojazd ciężarowy powinien chronić interesy firmy transportowej

Troska o bezpieczeństwo kierowcy, ładunku i innych użytkowników dróg oznacza także ochronę interesów klienta. Kierowca Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m ma doskonała widoczność, wynikająca z szerokiego pola widzenia i wysokiej pozycji za kierownicą. Zależnie od rodzaju zabudowy, pojazd może być wyposażone w lusterka zamocowane na długich lub krótkich ramionach, wyposażone w zintegrowane kierunkowskazy boczne. Układ podgrzewania lusterek pozwala zachować dobrą widoczność w każdych warunkach atmosferycznych.

O bezpieczeństwo czynne w Renault Trucks D 2 m dba układ hamulcowy z układem stabilizacji toru jazdy ESP, zapobiegającym wpadnięciu w poślizg i przewróceniu się pojazdu. Dostępny jest również ogranicznik prędkości, tempomat i funkcja wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid). W celu zwiększenia ochrony pasażerów w razie wypadku, Renault Trucks oferuje pełny wybór poduszek powietrznych.

Zapewniono także łatwy i bezpieczny dostęp do kabiny. Transport dystrybucyjny wymaga od kierowcy wielokrotnego w ciągu dnia wchodzenia i wychodzenia z kabiny. Dzięki umieszczeniu silnika bliżej tylnej ściany kabiny, wejście do niej jest położone wyjątkowo nisko. Stopień wejściowy znajduje się na wysokości od 420 do 450 mm, zależnie od konfiguracji pojazdu, co pozwala łatwo i bezpiecznie zajmować miejsce za kierownicą.

W wejściu, zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera, zamontowano wygodne uchwyty. Dostęp do przedniej szyby ułatwia stopień wejściowy wbudowany w zderzak. Kąt otwarcia drzwi wynosi 70°.

ZASTOSOWANIA

Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m opracowano z myślą o potrzebach klientów realizujących zadania transportowe na obszarach miejskich. Duży wybór konfiguracji powoduje, że model ten stanowi atrakcyjną alternatywę dla klientów z segmentu transportu dystrybucyjnego. Łatwy w manewrowaniu, spełni oczekiwania wszystkich klientów poszukujących pojazdu o dużej zwrotności, komforcie, ładowności i ekonomice paliwowej. podwozie z napędem na tylną oś i kołami bliźniaczymi, doskonałe do realizacji usług, takich jak przeprowadzki, pomoc drogowa czy roboty drogowe. Może być również wykorzystane do montażu zabudowy pożarniczej czy komunalnej.

Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m spełnia również oczekiwania pod względem siły napędowej,  mocy silnika, ładowności i możliwości  holowania przyczepy w segmentach branżowych takich jak np. usługi budowlane czy kształtowanie terenów zielonych.

 

Autorem tego tekstu jest:

Renault Trucks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*