Polski finał The Drivers’ Fuel Challenge 2014.

Polskie eliminacje trwały przez 6 tygodni, od połowy kwietnia do końca maja . Zarejestrowało się 886 kierowców. W 22 lokalizacjach walczyli oni o awans do polskiego finału, który rozegrano właśnie w minioną sobotę w Kamieniu Śląskim. Wykorzystano w nim dwa zestawy konkursowe składające się z ciągników siodłowych Volvo FH500 ze skrzyniami biegów I-Shift oraz dwóch identycznych naczep Krone. Oba zestawy stały na oponach Michelin X-Line Energy, a także były obciążone do 35 ton.

Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 13,5 km, starając się spalić przy tym jak najmniej paliwa, a jednocześnie zmieścić w 21-minutowym limicie czasowym. Na trasę składały się przede wszystkim dwie bardzo długie proste, cztery szerokie łuki, jedna szykana, a także strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy fabrycznego systemu zarządzania flotą Dynafleet, zaś czasu pilnował certyfikowany miernik.

 

1. miejsce: Paweł Ozimek, Epo-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 19,85/100 km, czas: 20,35

2. miejsce: Marek Gruchała, FHU Romi; zużycie paliwa: 21,19 l/100 km, czas: 20,42

3. miejsce: Mateusz Bagiński, Transport Ciężarowy Ryszard Bagiński; zużycie paliwa: 21,93 l/100 km, czas: 20,32

4. miejsce: Marcin Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Józef Polaszyk; zużycie paliwa: 22,37 l/100 km, czas: 19,23

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*