Polscy przewoźnicy walczą o odzyskanie miliardów złotych od producentów ciężarówek.

Ponad milion samochodów ciężarowych w Polsce zostało objęte nielegalną zmową cenową, zawartą pomiędzy producentami tych pojazdów. 

Polskie firmy transportowe, logistyczne i spedycyjne mają szansę, aby odzyskać zwroty od koncernów zgłaszając się do europejskiego pozwu. 

 

Kartel producentów ciężarówek, działający od roku 1997, spowodował ogromne szkody na polskim rynku transportowym, sięgające 12 miliardów złotych. Nielegalne działanie kartelu polegało na zmowie cenowej, poprzez którą ceny pojazdów wzrosły między 5-20% na terenie całej Unii Europejskiej. Sprawa dotyczy ponad 95% pojazdów ciężarowych. Komisja Europejska nałożyła na producentów karę ponad 3 miliardy euro, będącą jedną z najwyższych kar w historii.

 

Decyzja Komisji Europejskiej otworzyła polskim firmom drogę do dochodzenia zwrotów zawyżonej ceny od koncernów. Z możliwości tej skorzystali już właściciele ponad 10-ciu tysięcy polskich ciężarówek. Jak szacuje firma FinancialRight GmbH, która prowadzi największy pozew w tej sprawie w Europie, zwroty za jeden samochód ciężarowy z odsetkami mogą sięgać do 10.000 euro (ok. 42 tysięcy złotych). Dlatego wyjątkowo warte uwagi są starsze pojazdy zakupione w okresie od 2004 ze względu na wysokie odsetki.

 

Firmy i organizacje transportowe jednoczą się w walce z kartelem

 

Z ponad 150 000 samochodów ciężarowych zgłoszonych do pozwu, firma FinancialRight GmbH z Niemiec jest liderem na rynku w walce o odszkodowania dla firm transportowych. Firma reprezentuje ponad 6000 firm z 15 krajów Unii, które walczą o wysokie odszkodowanie. Skala naruszeń zbiorowych interesów firm transportowych jest tak duża, że ponad 50 organizacji z całej Europy aktywnie informuje poszkodowanych przewoźników, aby pokazać swój sprzeciw wobec nielegalnych działań koncernów.

 

Największy pozew w historii Europy. Szkody sięgają 100 mld euro

 

Jest to jeden z największych pozwów w Europie pod względem wartości szkody oraz ilości poszkodowanych. Pozew zyskuje duże zainteresowanie, ponieważ zgłosić się może do niego każdy niezależnie od ilości samochodów oraz bez ponoszenia kosztów udziału w pozwie. Zastosowany w tym przypadku model amerykański “success fee” czyli prowizji od zwycięstwa, chroni firmy przed ryzykiem finansowym udziału w pozwie.

 

Polski rynek jednym z najbardziej poszkodowanych przez kartel

 

Decyzja Komisji Europejskiej o nałożeniu kary na producentów samochodów ciężarowych jest wiążąca dla wszystkich sądów krajów członkowskich. Zatem, prawo do odszkodowania przysługuje wszystkim polskim przewoźnikom, którzy zakupili lub wyleasingowali nowe pojazdy w latach 2004-2016.

Zgodnie z przeprowadzoną szczegółową analizą, ustalono, że rynek polski jest jednym z najbardziej dotkniętych działaniami kartelu jak ocenia Prezes FinancialRight GmbH Sven Bode. Ze względu na rangę szkód oraz znaczenie polskiego rynku transportowego, będącego jednym z największych w Europie, specjalnie dla polskich firm powstało biuro w Krakowie.

Szacuje się, że w Polsce dotkniętych zmową było kilkaset tysięcy samochodów ciężarowych. Zgłoszonych zostało już kilkaset polskich firm, jednak w porównaniu np. do rynku niemieckiego, jest to na razie niewielki odsetek poszkodowanych firm. Znaczna część polskich przewoźników nie wie o przysługującym im prawie do odszkodowania, dlatego jeszcze do tej pory z niego nie skorzystała..

 

Zgłoszenia do końca lipca.

 

Zgłoszenie się do pozwu jest proste, ponieważ należy jedynie wykazać jakikolwiek dokument nabycia lub leasingu pojazdu. Poprzez stronę https://truck-damages.com/stf/pl przewoźnicy mają możliwość przystąpić do pozwu wraz z innymi europejskimi przewoźnikami. Ze zgłoszeniami nie należy zwlekać, ze względu na terminy przedawnienia roszczeń. Jest to ponadto ostatni rok kiedy można dołączyć do pozwu przeciwko kartelowi.

ZAPRASZAMY DO REJESTRACJI

http://truck-damages.com/stf/pl/

7000 przedsiębiorców z całej Europy zaufało nam.

150 ooo samochodów ciężarowych zarejestrowanych do pozwu.

financialright    +48 577 203 600

karolina.kasprzyk@financiairight.com

Zamieszczenie reklamy lub ogłoszenia nie może być poczytywane jako popieranie przez Wydawcę lub Redakcję, reklamowanych lub ogłaszanych podmiotów lub oferowanych przez te podmioty towarów lub usług. Za treść reklam lub ogłoszeń odpowiedzialnośćponosi Ogłoszeniodawca/Reklamodawca.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*