Podwójne wyróżnienie dla Forda w konkursach International Van of the Year i International Pick-Up Award.

  • Pionier w segmencie zelektryfikowanych samochodów dostawczych, Ford Transit Custom Plug-In Hybrid oraz EcoBlue Hybrid zwycięzcami International Van of the Year. Ford Ranger tryumfuje w konkursie International Pick-up Award.
  • Jurorzy docenili hybrydowe zespoły napędowe obu modeli Forda Transita Custom, które zapewniają oszczędność paliwa, pomagają firmom wprowadzać proekologiczne normy i umożliwiają wjazd do stref niskiej emisji.
  • Ford Ranger oferuje wyższe wskaźniki efektywności, przy niższym zużyciu paliwa, a dzięki zaawansowanym możliwościom komunikowania się i systemom wspomagania kierowcy podnosi efektywność pracy w firmie.
  • Ford jest pierwszym producentem, który dwukrotnie w tym samym roku został zwycięzcą obu konkursów IVOTY i IPUA.

– Ford celebruje sukces w segmencie lekkich pojazdów dostawczych – linia zelektryfikowanych modeli hybrydowych Transit Custom została uhonorowana tytułem International Van of the Year (IVOTY) 2020. W tym samym czasie Ford Ranger zwyciężył w konkursie International Pick-up Award (IPUA) 2020.

Ford jest pierwszym producentem, który dwukrotnie w tym samym roku zdobył tytuły IVOTY i IPUA. Po raz pierwszy dokonał tego w 2013 roku.

Nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid zostały uznane za zwycięzców prestiżowej corocznej nagrody IVOTY przez jury składające się z 25 dziennikarzy-ekspertów z 25 krajów Europy. Gala finałowa odbyła się wczoraj w Lyonie we Francji.

Jurorzy docenili gamę zelektryfikowanych układów napędowych, oferowanych w hybrydowych modelach użytkowych Transit Custom – zaprojektowanych z myślą o obniżeniu wydatków na paliwo, które ponoszą przedsiębiorcy i o umożliwieniu wjazdu do rosnącej liczby stref niskiej emisji. Doceniono też praktyczne rozwiązania dla firm, chcących spełniać normy środowiskowe.

Jednotonowe samochody dostawcze Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid oraz dwutonowy Transit EcoBlue Hybrid, który podczas tegorocznej ceremonii zdobył drugą pozycję, to trzy z czternastu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford wprowadzi do końca roku 2020 na europejski rynek. Pojazdy Forda zdobywały sześciokrotnie tytuł IVOTY.

Ford Ranger – będący najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie* – przekonał do siebie 18 jurorów konkursu IPUA, przyznających tytuł co dwa lata. Eksperci docenili mocniejszy i oszczędniejszy 2,0-litrowy, wysokoprężny napęd EcoBlue oraz pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.

„Nasze nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid trafiły jako pojazdy idealnie w swój czas – pomagają klientom obniżyć koszty i emisję oraz sprostać wyzwaniom konkurowania w obecnym środowisku biznesowym, nie ograniczając funkcjonalności i ładowności. Natomiast nasz nowy Ranger podnosi poprzeczkę w zakresie elegancji, zaawansowania technologicznego i wydajności w segmencie pick-upów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe

Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km (w cyklu NEDC) przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. **Przednie koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0-litra wykorzystywany jest jako agregat – przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów.

W układzie miękkiej hybrydy Transita Custom EcoBlue Hybrid, standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanej energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana podczas normalnej jazdy do zwiększania momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Ford EcoBlue o pojemności 2,0-litra, którego wydajność podniosła się, przynosząc oszczędności rzędu nawet 8 procent.

Nowy Ford Ranger, dostępny w trzech wersjach nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną i przedłużoną kabiną, dysponuje w standardzie układem napędu na cztery koła. Pod maską pracuje zaawansowany, 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, zużywający o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy asystujące kierowcy obejmują Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz nowe elementy, wśród których znalazł się poprawiający wygodę i własności użytkowe, wbudowany modem FordPass Connect.

W gamie modelu Ranger znajduje się także nowy Ranger Raptor – najbardziej wyczynowa wersja, jaka powstała kiedykolwiek. W modelu Ranger Raptor, napędzanym 2,0-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 213 KM, ekstremalnej stylizacji towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.

„Gratulujemy Fordowi podwójnego sukcesu i zdobycia międzynarodowych nagród: Van of the Year 2020 i Pick-up Award 2020 w tym samym roku. To wielkie osiągnięcie i w pełni zasłużone. Koncentrując się na projektowaniu gamy napędów hybrydowych, inżynierowie Forda opracowali zrównoważony układ, który spełnia swoją rolę tu i teraz, z korzyścią dla przedsiębiorców w miastach, na przedmieściach i z dala od miast. Napędza też Transita Custom Plug-In Hybrid i Transita Custom EcoBlue Hybrid do osiągania tak dobrych wyników! ”- powiedział Jarlath Sweeney, przewodniczący jury konkursu International Van of The Year.

„Najlepiej sprzedający się w Europie jednotonowy pick-up zwyciężył również w głosowaniu na najlepszego pick-upa roku 2020” – powiedział Sweeney. „To druga nasza nagroda, po zwycięstwie w 2013 roku, dla Forda Rangera, który od tego czasu pokonał długą drogę, co widać w najnowszej generacji modelu”.

Ford jest najlepiej sprzedającą się marką pojazdów użytkowych w Europie; sprzedaż modelu Transit Custom wyniosła do października 114 000 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 2,6% w ujęciu rocznym. Model Ranger jest europejskim liderem sprzedaży w klasie pick-up, w tym samym okresie osiągnął sprzedaż 43 300 egzemplarzy. *

*Na podstawie najnowszych danych rocznych dostępnych od września 2019 r. Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich, gdzie jest reprezentowany przez krajowe firmy handlowe: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.

Transit Custom gwarantuje emisję CO2 od 137 g/km i zużycia paliwa od 5,3 l/100 km wg NEDC
Transit Custom Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 60 g/km, zużycia paliwa od 2,7 l/100 km wg NEDC
Transit gwarantuje emisję CO2 od 143 g/km i zużycia paliwa od 5,5 l/100 km wg NEDC
Ranger gwarantuje emisję CO2 od 178 g/km i zużycia paliwa od 6,9 l/100 km wg NEDC
Ranger Raptor gwarantuje emisję CO2 od 233 g/km i zużycia paliwa od 8,9 l/100 km wg NEDC

**Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*