Opony Continental trzeciej generacji do pierwszego montażu w autobusach i samochodach ciężarowych

Firma MAN Truck & Bus używa obecnie opon Continental trzeciej generacji
do samochodów ciężarowych i autobusów, jako oryginalnego wyposażenia. Od maja 2014 r. nowe pojazdy monachijskiego producenta będą fabrycznie wyposażane w opony Continental trzeciej generacji.

Opony Conti EcoPlus HS3 na oś prowadzącą i Conti EcoPlus HD3 na oś napędową w rozmiarach 315/70R22.5 i 315/70R22.5 XL, jako pierwsze uzyskały aprobatę dla wszystkich modeli firmy MAN. Rodzina opon Conti EcoPlus przeznaczona jest do eksploatacji na długich dystansach i w dystrybucji regionalnej, głównie na drogach ekspresowych i autostradach. Dzięki specjalnie opracowanym mieszankom gumowym, nowemu wzorowi bieżnika oraz ograniczonemu oporowi toczenia, opony te zapewniają klientom oszczędność paliwa do 1.9 Litra na 100 kilometrów – bez uszczerbku na trwałości ogumienia. Opony na oś prowadzącą charakteryzują się także poprawioną przyczepnością na mokrej nawierzchni i wykorzystaniem technologii VAI (Visual). Podczas intensywnych testów wstępnych, opony Conti EcoPlus udowodniły swoją jakość i przekonały specjalistów z firmy MAN.

 

Dzięki oponom klasy Premium firma Continental zdobyła uznanie obu marek monachijskiego producenta samochodów ciężarowych i autobusów, czyli marki MAN i NEOPLAN. Opona Conti Coach HA3 bez kłopotów spełniła wymogi techniczne, stawiane przez producenta dla opon uniwersalnych do pojazdów dalekobieżnych, natomiast Conti CityPlus HA3 zyskała uznanie jako opona dla ruchu regionalnego.Podczas gdy opony do autobusów, opracowane specjalnie pod kątem wyższej prędkości i komfortu w dalekich podróżach oferują wysoki poziom wydajności dzięki obniżaniu zużycia paliwa, wykazują się doskonałą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni oraz zdobywają zwolenników swoją niezawodną precyzją prowadzenia, opony
na trasy regionalne wyróżniają się wysoką trwałością, równomiernym zużywaniem się oraz znakomitym prowadzeniem i doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji.
Obie opony do autobusów otrzymały ocenę „A” na etykiecie UE w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

 

Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na, przygotowanym do pogłębiania i bieżnikowania, wysokiej klasy karkasie ze wzmocnioną stopką. Opatentowana wewnętrzna wkładka AirKeep® minimalizuje zjawisko stopniowej utraty powietrza.

 

Od maja 2014 roku następujące opony Continental będą wykorzystywane przez firmę MAN, jako element oryginalnego wyposażenia pojazdów.

 

Opony do samochodów ciężarowych:

 

Conti EcoPlus HS3: 315/70R22.5 i 315/70R22.5 XL

 

Conti EcoPlus HD3: 315/70R22.5

 

Opony do autobusów:

 

Conti CityPlus HA3: 12 R 22.5

 

Conti CityPlus HA3: 295/80R22.5

 

Conti Coach HA3: 295/80R22.5

 

Conti Coach HA3: 315/80R22.5

 

Conti Coach HA3 ED: 295/80R22.5*

 

*Firma Continental opracowała ten rodzaj opon autobusowych z dodatkową etykietą Conti Coach ED (Extra Duty) z myślą o niezawodnej eksploatacji na drogach wymagających większej trwałości opony, np. w Turcji.Posiada ona znacznie przekonstruowany karkas, przystosowany do pracy
w wysokich temperatura i pod wyższym obciążeniem od standardowego.

 

Ilustracja: Opony Conti EcoPlus HS3 i Conti EcoPlus HD3 na osie prowadzącą i napędową samochodów ciężarowych oraz opony do autobusów dalekobieżnych Conti Coach HA3 i regionalnych Conti CityPlus są wykorzystywane przez firmę MAN Truck & Bus jako wyposażenie oryginalne.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*