Auto China 2014

Nowy Volkswagen Touareg

Światowa premiera SUVa w Pekinie: udoskonalony technicznie i dopracowany optycznie Touareg
Nowa stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia, seryjne reflektory biksenonowe, nowe usługi online, TDI EU6, funkcja „żeglowania” i hamulec multikolizyjny

Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą Touarega:
1. Nowa stylistyka przedniej i tylnej partii nadwozia,
2. Reflektory biksenonowe jako seryjne wyposażenie wszystkich wersji.
3. Hamulec multikolizyjny, pozwalający uniknąć kolejnych zderzeń, seryjny dla wszystkich V6 TDI.
4. Wnętrze z nowymi kolorami skóry, aplikacjami, przyciskami/pokrętłami i ekskluzywnym, białym podświetleniem elementów obsługowych.
5. V6 TDI z nowym katalizatorem SCR-DPF (wersja europejska) spełnia wymagania normy EU6.
6. Wszystkie Touaregi seryjnie z funkcją „żeglowania”.
7. Usługi online jak Google Earth™ mapping service, Google Street View™ i informacje drogowe online od jesieni w Europie.
8. Nowe kolory lakierów i nowe obręcze kół (do 21 cali).
9. Nowe pakiety R-line akcentują dynamikę nadwozia i wnętrza.
10. Wprowadzenie na rynek jeszcze tego lata.
Poznań, 18 kwietnia 2014 r. – Touareg jest jednym z najpopularniejszych na świecie SUVów klasy wyższej. W ciągu dziesięciu lat Volkswagen sprzedał około 720 tysięcy egzemplarzy. Tylko w zeszłym roku na nowego Touarega, który łączy w sobie wszystko, co najlepsze w samochodach osobowych i terenowych, zdecydowało się ponad 70 tysięcy kierowców. Podczas Auto China w Pekinie, Volkswagen prezentuje jako światową premierę udoskonaloną wersję Touarega. Generację 2014 można rozpoznać po nowej stylistyce przedniej i tylnej części nadwozia oraz nowych kolorach lakieru i nowych obręczach kół. Wszystkie wersje V6 TDI są teraz wyposażone w hamulec multikolizyjny (zapobiega kolejnym zderzeniom po wypadku), reflektory biksenonowe oraz funkcję „żeglowania”. Podczas żeglowania silnik zostaje odłączony od 8-biegowej przekładni automatycznej, aby podczas zjazdów ze wzniesienia i jazdy bez konieczności przyspieszania wykorzystać energię kinetyczną i w ten sposób obniżyć zużycie paliwa.
Modyfikacje aerodynamiczne oraz nowe opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również mają wpływ na obniżenie spalania przy codziennej eksploatacji. Silniki V6 TDI Touarega zostały także dostosowane do obowiązującej w Europie od 2015 roku normy emisji spalin EU6.

Techniczna perfekcja. Seryjne zawieszenie ze stalowymi sprężynami zostało zoptymalizowane w celu poprawy komfortu. Jako opcja dostępne jest dla Touarega zawieszenie pneumatyczne, które pozwala zwiększyć prześwit poprzeczny w terenie do 300 mm. Przy większych prędkościach (powyżej 140 km/h) pneumatyczne zawieszenie automatycznie obniża nadwozie. Udoskonalono także automatyczny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście – teraz jest on rozszerzony o funkcję Stop-and-Go.

Udoskonalony i połączony w sieć. Nowe rozwiązania wprowadzone zostały także do wnętrza tego wszechstronnego samochodu. Należą do nich nowe aplikacje dekoracyjne, kolory skóry, oświetlenie i elementy obsługowe. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do instalacji telefonu komórkowego, od jesieni w Europie będzie można korzystać w Touaregu z mobilnych usług online. W pierwszej fazie będzie to wyszukiwanie interesujących obiektów (Points of Interest POI) poprzez Google, prezentacja map Google Earth™ mapping service, funkcja Google Street View™ oraz informacje o ruchu drogowym online. Najnowsza wersja Touarega z silnikami wysokoprężnymi (TDI), benzynowymi (FSI i TSI) oraz wariant hybrydowy (TSI z silnikiem elektrycznym) pojawi się na rynku latem.

Wyposażenie zewnętrzne i wyposażenie wnętrza
Przód nadwozia. Stylistyka przedniej partii nadwozia Touarega została całkowicie zmodyfikowana. Szczególnie rzucają się w oczy większe, seryjne reflektory biksenonowe. Reflektory o kształcie trapezu tworzą jedną linię z – również nową – osłoną chłodnicy. Inaczej niż u poprzednika, osłona chłodnicy ma cztery poziome, chromowane listwy, zamiast dwóch. Dwie dolne listwy są optycznie poprowadzone aż do reflektorów. Osłona chłodnicy i reflektory tworzą teraz przyciągający wzrok, szeroki pas. Górna krawędź nowego zderzaka, teraz z jeszcze wyraźniejszym poziomym podziałem, przebiega równolegle do pasa reflektorów i osłony chłodnicy. Dzięki nowym kształtom Touareg sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Wrażenie to podkreśla dolna część zderzaka z całkowicie nowym układem poszczególnych elementów.
Podobnie jak w nowym Scirocco R, 280-konnym sportowym Volkswagenie, dolny wlot powietrza tworzy teraz szerokie, stylizowane „A” zamiast „V”, do którego z prawej i lewej strony przylegają boczne wloty powietrza. Dzięki temu Touareg optycznie jeszcze mocniej „przylega do drogi”. W przypadku zamówienia pakietu „Chrome&Style”, zderzak zdobi chromowana listwa, przechodząca przez boki nadwozia aż do tyłu. Pod nią umieszczone są reflektory przeciwmgielne o nowym kształcie, harmonizującym ze zderzakiem. Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się nowy spojler, poprawiający aerodynamikę w obszarze podwozia i przednich kół.

Tył nadwozia. Tył nowego Touarega można rozpoznać po nowym zderzaku, który – podobnie jak design przodu nadwozia – podkreśla szerokość SUVa. W przypadku pakietu „Chrome&Style” także na tylnym zderzaku umieszczona jest chromowana listwa. Między końcówkami układu wydechowego znajduje się nowy dyfuzor. W zderzaku styliści umieścili także diodowe światła przeciwmgielne oraz – jak u poprzednika – światła odblaskowe. Na pokrywie bagażnika uwagę zwraca znaczek VW o nowej stylistyce oraz wyostrzona linia załamująca światło między tylnymi światłami (opcjonalnie światła diodowe).

Sylwetka. Najnowszego Touarega wyróżniają nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Arica z dziesięcioma ramionami. Natomiast nowe, 20-calowe obręcze Masafi posiadają pięć podwójnych ramion.
Jako uzupełnienie opcjonalnych, pochłaniających 65 procent światła szyb, dostępny jest także nowy wariant, pochłaniający 90 procent światła.

Kolory. Volkswagen oferuje najnowszego Touarega w dwunastu kolorach, z których pięć jest nowością w ofercie. Są to metaliczne lakiery srebrny Light, srebrny Sand Gold, niebieski Moonlight, brązowy Black Oak i niebieski Reef.

Stylistyka i wyposażenie wnętrza
Elementy obsługowe. We wnętrzu Touarega znajdziemy niezwykłe połączenie elementów pochodzących z masywnego SUVa oraz limuzyny klasy wyższej. Elementy obsługowe takie jak aluminiowe pokrętła klimatyzacji Climatronic, regulacji układu jezdnego, pneumatycznego zawieszenia, systemu radiowo-nawigacyjnego, ustawień lusterek oraz pokrętło dysz wentylacji zostały zastąpione nowymi pokrętłami, udoskonalonymi pod względem wyglądu. Interesujące jest białe podświetlenie zamiast czerwonego. Nowością są także chromowane aplikacje wokół modułów obsługi, takich jak regulacja zawieszenia. Listwa przycisków i wyświetlaczy w konsoli środkowej nad systemem Infotainment została teraz rozszerzona. Dotychczas znajdowały się na niej trzy elementy: Park Distance Control (PDC), przycisk świateł awaryjnych oraz sygnalizacja „Passenger Airbag off” (poduszka powietrza pasażera). Teraz z lewej strony obok przycisku PDC umieszczony jest nowy przycisk ogrzewania kierownicy. Z prawej strony obok sygnalizacji poduszki powietrznej pasażera znajduje się przycisk ogrzewania przedniej szyby. Nowością jest także manualna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w standardowych fotelach Touarega.

Tapicerki i aplikacje. Rozszerzona została także oferta tapicerek i aplikacji z drewna szlachetnego. Na przykład skóra Vienna: oprócz znanych już kolorów czarny Titan, beżowy Corn Silk, brązowy Natur, teraz dostępny jest czwarty odcień – ciemnobrązowy Bonanza. Wyjątkowo szlachetna skóra Nappa może być zamówiona także w dodatkowym, nowym kolorze St. Tropez (jasny piaskowy). Nowością są także dwa rodzaje aplikacji z drewna: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony.

Bogate wyposażenie seryjne. Modele V6 są fabrycznie wyposażone w takie elementy, jak reflektory biksenonowe (nowość dla wszystkich wersji), napęd na wszystkie koła, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (z oponami w rozmiarze 235), tempomat, kierownicę multifunkcyjną, system Infotainment RCD 550 z ekranem dotykowym, system Start-Stop, funkcję rekuperacji, funkcję „żeglowania”, automatyczną klimatyzację (Climatronic), układ kierowniczy Servotronic i ESC z funkcją stabilizacji przyczepy. Do wyposażenia seryjnego wersji V8 i Touareg Hybrid należą zamiennie lub dodatkowo 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (opony 255), pakiet stylistyczny Chrome&Style, komfortowe fotele obszyte skórą Vienna, aplikacje z drewna szlachetnego, funkcja elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, autoalarm oraz system zamykania/otwierania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access. Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu o 160 mm, a kąt pochylenia oparcia można regulować. Po złożeniu tylnej kanapy (na życzenie elektryczne zwalnianie blokady) pojemność bagażnika zwiększa się do 1642 litrów.

Sportowy pakiet R-line. Pod koniec lata Volkswagen dołączy do oferty sportowe pakiety wyposażenia R-line.
Pakiet R-line Exterieur obejmuje między innymi 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (Salvador; opcjonalnie dalsze obręcze 19-, 20- i 21-calowe), zderzaki w stylistyce R-line (przedni nawiązujący do wersji V8 Touarega), czarne, błyszczące wloty powietrza z dodatkowymi, chromowanymi listwami, poszerzone progi, tylny dyfuzor czarny z połyskiem (także z dodatkowymi chromowanymi listwami), chromowane końcówki rur wydechowych z wersji V8 oraz charakterystyczny, sportowy tylny spojler. Plakietka R line na osłonie chłodnicy będzie sygnalizować, że mamy do czynienia ze szczególnie dynamicznym wyposażeniem.
Do pakietu R-line Interieur należy sportowa kierownica, aplikacje R-line w kolorze Silver Lane, specjalne listwy na progach, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i przyciemnione tylne szyby. Opcjonalnie pakiet można uzupełnić o czarną podsufitkę, aplikacje z czarnego lakieru fortepianowego oraz tapicerkę skórzaną Nappa (dwukolorową) lub Alcantara/Nappa z logo R na zagłówkach sportowych foteli.

SUV hightech. Touareg z licznymi systemami wspomagającymi i poprawiającymi komfort należy do najbardziej innowacyjnych SUVów na rynku.
Oto kilka przykładów: hamulec postojowy aktywowany jest przyciskiem; poziom oleju silnikowego jest wyświetlany elektronicznie; opcjonalnie pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie; największy panoramiczny dach szklany ze wszystkich SUVów wpuszcza do wnętrza dużo światła nawet w pochmurne dni; system wspomagający Area View przy użyciu czterech kamer monitoruje otoczenie Touarega i dodatkowo poprawia bezpieczeństwo; pasażerów chroni nawet dziewięć poduszek powietrznych; Lane Assist dba, aby kierowca nie zjechał z właściwej drogi; Side Assist ostrzega przy zmianie pasa przed zbliżającymi się z tyłu pojazdami; automatyczny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście w razie potrzeby całkowicie zatrzyma Touarega; proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash łączy systemy wspomagające i dba, aby w razie wypadku nie tylko odpowiednio naprężone były pasy bezpieczeństwa, lecz także zamyka szyby i panoramiczny dach.
Innowacyjne są także biksenonowe reflektory z opcjonalnym systemem Dynamic Light Assist. Ten system współpracujący z kamerą „widzi” pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed Touaregiem i automatycznie, korzystając z modułu doświetlania zakrętów, indywidualnie steruje każdym reflektorem ograniczając oślepianie innych uczestników ruchu.
Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że Touareg jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w historii.

Silniki i napęd na wszystkie koła
Silniki V6 i V8. Napędzany na wszystkie koła Touareg jest oferowany z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (V6 i V8 TDI), silnikiem benzynowym (V6 i V8 FSI), silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (V6 TSI) oraz jako model hybrydowy (V6 TSI + silnik elektryczny). Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną. Silniki V6 są seryjnie połączone z systemem Start-Stop i wykorzystują rekuperację do odzyskiwania energii kinetycznej.

4MOTION. W wersji podstawowej wszystkie Touaregi dysponują napędem na cztery koła 4MOTION z samoblokującą przekładnią rozdzielczą Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni). Ponadto wszystkie Touaregi posiadają program jazdy Offroad, obsługiwany dwustopniowym przełącznikiem, który dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, aktywuje asystenta zjazdu ze wzniesienia i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej skrzyni biegów. Touarega V6 TDI z silnikiem 190 kW/258 KM można zamówić także z pakietem Terrain Tech, który zamiast mechanizmu różnicowego Torsen posiada przekładnię rozdzielczą i redukcyjną jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej oraz blokadę środkowego mechanizmu różnicowego i mechanizmu różnicowego tylnej osi (4XMOTION: zdolność pokonywania wzniesień 45 stopni). Wersja ta posiada pięciostopniowy przełącznik, którym kierowca może dostosować SUVa do aktualnej sytuacji.

Silniki wysokoprężne oferowane w Europie – V6 TDI z katalizatorem SCR DPF i V8 TDI. W Europie klienci mają do wyboru trzy silniki TDI oraz Touarega Hybrid. Silniki TDI rozwijają moc 150 kW/204 KM, 190 kW/258 KM (teraz o 10 kW więcej) i 250 kW/340 KM. Touareg Hybrid dysponuje mocą systemową 279 kW/380 KM. Dwa V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6. W ramach przestawiania na tę normę, oba silniki zostały wyposażone w nowy moduł katalizatora SCR-DPF, moduł dozowania SCR (AdBlue) oraz dodatkowy katalizator eliminujący nadmiar amoniaku, ponadto w układzie oczyszczania spalin zamontowany jest katalizator utleniający.
Zużycie paliwa przez silnik V6 TDI BlueMotion Technology o mocy 204 KM udało się zmniejszyć z 7,0 l/100 km (184 g/km CO2) do 6,6 l/100 km (174 g/km CO2). Drugi V6 TDI rozwija teraz o 10 kW/13 KM większą moc (190 kW/258KM), przy zmniejszonym zużyciu paliwa, mianowicie spadło ono z 7,2 l/100 km (189 g/km CO2) do 6,8 l/100 km (178 g/km CO2). Najmocniejszym dieslem jest nadal V8 TDI o mocy 250 kW/340 KM.

Silniki benzynowe, napęd hybrydowy z V6 TSI i silnikiem elektrycznym. W Europie Volkswagen oferuje Touarega Hybrid z silnikiem V6 TSI (benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem) o mocy 245 kW/333 KM i silnikiem elektrycznym 38 kW/52 KM. Jeżeli oba silniki pracują jednocześnie (boostowanie), rozwijają moc systemową nawet 279 kW/380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Jednocześnie Touareg Hybrid ze zużyciem paliwa 8,2 l/100 km (193 g/km CO2) wyznacza standardy wśród terenowych SUVów z silnikiem benzynowym. Napędzany tylko silnikiem elektrycznym, zatem nie emitując CO2, Touareg Hybrid może poruszać się z prędkością do 50 km/h. Tak jak wszystkie Touaregi, także wersja hybrydowa może holować przyczepę o masie do 3,5 tony.

Silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane na świecie – V6 i V8. W Azji nowy Touareg będzie dostępny z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe przeznaczone na rynek chiński rozwijają moc 213 kW/290 KM i 235 kW/320 KM (oba V6 TSI) oraz 265 kW/360 KM (V8 FSI). W Rosji nowy Touareg będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: o mocy 183 kW/249 KM (V6 FSI) oraz – tak jak w Chinach – 265 kW/360 KM (V8 FSI). W USA i Kanadzie Volkswagen oferuje Touarega jako V6 FSI (206 kW/280 KM), jako wariant hybrydowy (279 kW/380 KM) i jako V6 TDI (176 kW/239 KM).

Zużycie paliwa obniżone nawet o sześć procent. Dzięki licznym modyfikacjom aerodynamicznym (między innym przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, nowe spojlery przy kołach), oponom zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia oraz zmniejszeniu tarcia w seryjnej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, Volkswagenowi udało się obniżyć wartości zużycia paliwa nawet o sześć procent (V6 TDI o mocy 150 kW). Ponadto zoptymalizowany system Start-Stop (silnik jest teraz wyłączany już przy prędkości poniżej 7 km/h) oraz funkcja rekuperacji przyniosą dalszą redukcję spalania przy codziennej eksploatacji.
Udoskonalona została także seryjna funkcja „żeglowania” w wersjach V6 (dotychczas stosowana tylko w Touaregu Hybrid): gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostaje odłączony od skrzyni biegów. Następuje to nawet przy prędkościach dochodzących do 130 km/h, zatem także na autostradzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Pole wymagane *

*