Castrol 1

Nowy produkt – jedna nazwa.

Pod koniec kwietnia odbyła się konferencja zorganizowana przez producenta olejów Castrol z okazji wprowadzenia na rynek nowej gamy produktów środków smarnych do ciężarówek. Nowy produkt otrzymał nazwę Castrol Vecton i docelowo ma zastąpić dotychczasowe oleje silnikowe przeznaczone do ciężarówek firmy Castrol Enduron i Tection Global.
W czasie konferencji zostały przedstawione informacje na temat nowej marki, która jest przeznaczona do samochodów ciężarowych wyposażonych w silniki o najnowszych normach spalania takich jak Euro IV, Euro V a także Euro VI. Nie zapomniano również o użytkownikach starszych pojazdów. Castrol Vecton to oleje najnowszej generacji spełniające normy API, ACEA i sprawdzone 20 tys. Testów laboratoryjnych, 2,5 mln km testów silnikowych oraz 1,2 mln km testów drogowych.

Najbardziej zaawansowane są oleje o lepkości 5W-30, syntetyczne, przeznaczone do najnowocześniejszych silników. Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ten pierwszy jest przeznaczony do silników Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych, drugi nadaje się świetnie do jednostek Euro 4 i 5, które nie są wyposażone w filtry DPF. Nazwa Fuel Saver, czyli oszczędzający paliwo, nie jest na wyrost – oba oleje zmniejszają zużycie paliwa nawet o 1% w porównaniu z silnikiem Euro 5, pracującym na nowoczesnym oleju 15W-40.
Kolejne cztery oleje charakteryzują się lepkością 10W-40. Vecton Long Drain 10W-40 jest przystosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami. Do wyboru są syntetyczne: Vecton Long Drain 10W-40 LS i Vecton Long Drain 10W-40 E7. Pierwszy z nich jest niskopopiołowy i można go stosować nawet w najnowszych silnikach, drugi zaś idealnie sprawdzi się w jednostkach napędowych, które spełniają normy Euro 2, 3 i 4. Oba są przystosowane do przebiegów między wymianami sięgającymi nawet 100 000 km.
Vecton 10W-40 to półsyntetyczny olej, przeznaczony do ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z silnikami Diesla, spełniających normę Euro 3 lub starszą. Ma m.in. aprobaty Renault RLD-2 i MAN M 3275-1. Drugi z olejów o tej lepkości jest przeznaczony do pojazdów, których silniki spełniają normę ACEA E9 i są wyposażone w systemy wtórnej obróbki spalin. Takie jednostki mogą pracować wyłącznie na oleju niskopopiołowym i Vecton 10W-40 LS idealnie te wymagania spełnia.
Gamę kończą produkty o lepkości 15W-40. Do wyboru jest Vecton 15W-40 (spełniający wymagania takich norm jak ACEA E7 czy API CI-4) i 15W-40 CJ-4 – olej niskopopiołowy, przeznaczony do najnowszych samochodów europejskich i amerykańskich producentów, który spełnia wymogi norm ACEA E7/E9 czy API CJ-4.

Oleje Vecton mają wpłynąć na wydajniejszą eksploatację floty oraz ograniczyć ryzyko strat wynikających z awarii jednostki napędowej. Co za tym idzie dużych strat finansowych dla firmy. Poza tym oleje te mają wpływać na mniejsze zużycie paliwa, samego oleju oraz silnika. Firma Castrol postawiła na dość radykalną zmianę produktów przez ujednolicenie nazwy, sprzedaż pod marką Vecton. Co ciekawe nazwa ta będzie obowiązywała na rynku globalnym, co ma ułatwić dostęp stosowanych olei gdziekolwiek klient by się znajdował. Jak to powiedziano w czasie konferencji wkrótce ruszy odpowiednia kampania reklamowa oraz akcja informacyjna , która ma zapobiec dezinformacji wynikającej z tej zmiany.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Pole wymagane *

*