Nowy Daily 4×4: żaden teren mu niestraszny.

Po wielkim sukcesie Nowego Daily, który zdobył prestiżowy tytuł „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015”, na odbywających się w Weronie we Włoszech targach Transpotec Logitec, poświęconych sektorowi transportu i logistyki, IVECO zaprezentowało nowy model Daily 4×4.
Samochód ten odzwierciedla główne wartości Nowego Daily — jego siłę i elastyczność — a także wyróżnia się swoimi niepowtarzalnymi właściwościami. Nowy Daily 4×4 będzie dostępny w dwóch wersjach — z pojedynczą kabiną i dwoma rozstawami osi do wyboru (3050 mm w wariancie krótkim oraz 3400 mm w długim) oraz z siedmioosobową kabiną załogową i rozstawem osi 3400 mm.
Ofertę uzupełnia dostępność pojazdu w dwóch masach całkowitych: 3,5 t oraz 5,5 t, a także wersja z odsłoniętym podwoziem, umożliwiająca instalację zabudowy kampera lub minibusa bądź realizację dowolnego innego projektu, zależnie od potrzeb.
Sześciostopniowa skrzynia biegów z nadbiegiem jest połączona ze skrzynią rozdzielczą z czterema przełożeniami, co w sumie daje 24 różne przełożenia. Dzięki trzem blokadom dyferencjału nowy Daily 4×4 jest w stanie podjechać pod każde wzniesienie i poradzi sobie w każdym, nawet najbardziej surowym terenie bez obniżania komfortu jazdy. Wewnątrz pojazd jest tak samo wygodny jak zwykłe samochody osobowe: kierowca może cieszyć się jazdą dzięki ergonomicznemu wykonaniu nowych siedzeń, szerokiej szybie przedniej, optymalnie rozmieszczonym, dobrze widocznym i znajdującym się w zasięgu ręki wskaźnikom i przyrządom w kabinie, a także jeszcze bardziej wydajnemu układowi klimatyzacji, dostępnemu w wersji manualnej i automatycznej.
Nowy Daily 4×4 dzięki swojemu specjalnemu terenowemu podwoziu charakteryzuje się niespotykanymi w klasie solidnością i trwałością. Jedną z głównych zalet modelu jest rama z podłużnicami o przekroju C, typowa dla serii Daily, która umożliwia dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz gwarantuje niezawodność we wszelkiego rodzaju zadaniach. Dla zwiększenia sztywności rama jest zamknięta na za wyjątkiem tylnej części tworząc przekrój zamknięty.
Konstrukcja kabiny obejmuje wytrzymałą ramę, zdolną wytrzymać naprężenia powstałe w wyniku nawet najbardziej ekstremalnej jazdy w terenie. Poza tym samochód jest wyposażony w mocny, trzyczęściowy stalowy zderzak. Funkcjonalności samochodu w terenie można zwiększyć unosząc tylny zderzak dolny aby uzyskać niesamowity kąt zejścia.
W samochodzie zamontowano trzy litrowy silnik F1C Euro VI Heavy Duty. Jest on wyposażony we wtrysk paliwa Common Rail, 4 cylindry oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Silnik ten dysponuje mocą maksymalną równą 170 KM (125 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki legendarnej trwałości jednostki napędowej Nowy Daily gwarantuje najlepsze osiągi oraz niezawodność nawet w bardzo trudnych warunkach użytkowania. Połączenie technologii recyrkulacji spalin (EGR) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) zapewnia najlepsze wyniki w zakresie redukcji emisji spalin i optymalizacji zużycia paliwa.
W obu wersjach — 3,5 t oraz 5,5 t — zastosowano taki sam układ hamulcowy, w którym na osi przedniej znajdują się hamulce tarczowe, a na osi tylnej hamulce bębnowe. Poza tym już od września w ofercie dostępny będzie układ ESP (elektroniczny program stabilizacji), zapewniający kontrolę nad stabilnością pojazdu.
Samochód ten jest przystosowany do wszelkiego rodzaju zadań dzięki szerokiemu wyborowi przystawek odbioru mocy, połączonych ze skrzynią biegów i skrzynią rozdzielczą, możliwością zastosowania opon drogowych i terenowych, a także możliwością zamontowania z przodu pojazdu dodatkowych akcesoriów, takich jak wciągarka czy pług śnieżny. Nowy Daily 4×4 poradzi sobie z każdym terenem, każdą drogą i każdymi warunkami: w takich branżach jak energetyczna czy budowlana, ale także służbach ratowniczych i innych.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*