Mercedes-Benz i Mobilis Group rozpoczynają współpracę.

Kraków – Po udanym zakończeniu 2013 roku również w segmencie autobusów miejskich Mercedes-Benz nie zwalnia tempa podpisując dnia 3.01.2014 roku umowę z firmą Mobilis na zakup 37 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes-Benz Conecto G. EvoBus Polska złożyła najkorzystniejszą ofertę firmie Mobilis, która wygrała wcześniej przetarg na świadczenie autobusowych usług przewozowych w systemie komunikacji miejskiej w Krakowie na liniach wchodzących w skład sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Gminy Miejskiej Kraków oraz gmin, które zawarły porozumienia międzygminne. Autobusy będą służyć w dawnej stolicy Polski już od sierpnia 2014, a cała obsługa linii w ramach przetargu będzie trwała przez najbliższe 10 lat.

Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus Polska: „Cieszymy się, że spełniamy techniczne wymagania miasta Kraków do obsługi pasażerskiej, i że firma Mobilis wybierając nas na swojego partnera zdecydowała się na autobusy marki Mercedes-Benz i nasze usługi serwisowe. Za to zaufanie dziękujemy szczególnie. Jednocześnie jest to dla nas duża odpowiedzialność i uczynimy wszystko, by firmę Mobilis optymalnie wesprzeć w trakcie obsługi linii. Od sierpnia po ulicach Krakowa będą jeździły autobusy Conecto G Euro VI – bardzo ekologiczne autobusy z emisjami na granicy wykrywalności”.

Mercedes-Benz Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy.

Autobusy wyposażone są w nowy silnik Mercedes-Benz OM 470 o mocy 265 kW (360 KM) i osiągający moment obrotowy 1700 Nm przy pojemności skokowej 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka zjegocech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec-6 opracowanej przez Mercedes-Benz: zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat mercedesowskim systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie delektują się przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu sandwich montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: Zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.

W Polsce autobusy tego typu są już doskonale znane. Mercedes-Benz Conecto jeżdżą już w takich miastach jak: Warszawa, Łódź, Gdańsk, Starogard Gdański, Białystok, Suwałki, Bydgoszcz, Lublin, Starachowice, Kielce, Rybnik, Sosnowiec, Bielsko-Biała, Wrocław oraz Zielona Góra. W Krakowie jeżdzą już autobusy miejskie Mercedes-Benz Citaro.

Mobilis Sp. z o.o. to największa w Polsce firma transportowa z ponad 25-letnią tradycją w przewozach pasażerskich w Polsce i za granicą. Obsługuje warszawskie, krakowskie, bydgoskie autobusowe linie miejskie i linie podmiejskie. Jako właściciel 10 Spółek PKS na terenie Mazowsza i Mazur obsługuje regionalne, międzymiastowe i dalekobieżne linie autokarowe. Wykonuje również przewozy okazjonalne, pracownicze i turystyczne na terenie kraju i za granicą. Flota firmy Mobilis to ponad 2000 autobusów i autokarów. Posiada nowoczesne pojazdy różnych marek o różnej wielkości przeznaczone do obsługi komunikacji miejskiej, dalekobieżnej i turystycznej.

Ponadto Mobilis Sp. z o.o. jest właścicielem holenderskiej Spółki EBS Transportation BV, która obsługuje komunikację miejską na terenie Holandii wożąc pasażerów z regionu Waterland do centrum Amsterdamu.

100-procentowym właścicielem Mobilis Sp. z o.o. jest firma Egged, największy przewoźnik autobusowy w Izraelu oraz jeden z największych przewoźników pasażerskich na świecie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*