Kögel prezentuje naczepę Mega z nadwoziem FlexiUse.

Na targach Commercial Vehicle Show w Birmingham Kögel zaprezentuje ofertę pojazdów skierowanych do branży spedycyjnej i budowlanej. W dniach od 25 do 27 kwietnia 2017 r. goście odwiedzający stoisko 3F102 w hali 3, będą mogli dokładnie przyjrzeć się naczepie Mega Kögel przygotowanej specjalnie na potrzeby transportu w UK. Naczepa Mega nadaje się doskonale do standardowych zadań oraz transportów wielkoobjętościowych. Wysokość wewnętrzna wynosząca trzy metry czyni tę naczepę idealnym narzędziem dla przewoźników z branży motoryzacyjnej, wykonujących transporty „just-in-time”.

Rama o wysokiej stabilności, na której w przemyślany sposób rozmieszczono belki poprzeczne, jest zaprojektowana pod kątem transportu ciężkich ładunków, najróżniejszych warunków na drodze i codziennych załadunków, również w ekstremalnych warunkach. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych, wynosi maks. 7,2 tony. Ponadto naczepa Kögel Mega ma stosunkowo niską masę własną. W wyposażeniu podstawowym masa własna wynosi około 6300 kg. Dzięki temu pojazd jest idealnym rozwiązaniem do ciężkich transportów.

Wymienne nadwozie FlexiUse do uniwersalnego zastosowania

Dzięki modułowej konstrukcji uniwersalnego nadwozia Kögel FlexiUse, można je również stosować w wersji Mega. Konstrukcja ta posiada sześciostopniową regulację co 50 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na niezależną regulację wysokości nadwozia o 300 mm z przodu oraz o 200 mm z tyłu. To zastosowanie pozwala na codzienny transport towarów o wysokości wewnętrznej od 2750 mm do 3050 mm z przodu oraz od 2850 do 3050 z tyłu. Stelaż zamykający na dachu gwarantuje, że dwuskrzydłowe drzwi portalowe ściany tylnej z aluminium ze zoptymalizowaną uszczelką, stanowiące seryjne wyposażenie modeli Mega o nadwoziu FlexiUse, będą dostosowane do wybranej wysokości zabudowy. Nadwozie oczywiście spełnia wymagania wytrzymałościowe odnośnie zabudów wzmocnionych wg DIN EN 12642 Code XL, dzięki czemu nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie przy zwartym załadunku.

Bezpieczeństwo i zabezpieczenie ładunku

W modelu Kögel Mega przy otwartym dachu do wnętrza nie zwisają pasy, gdyż są one seryjnie zintegrowane w plandece dachowej. W ten sposób pasy nie zahaczą o znajdujący się w środku ładunek. Zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix oraz 13 par zaczepów, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągająca o wartości 4000 kg.

Różnorodne wyposażenie indywidualne

Zaprezentowana na targach Commercial Vehicle Show 2017 naczepa Mega może być oferowana z wyjątkowo bogatym wyposażeniem indywidualnym. Przykładowo, naczepy mogą zostać przystosowane do transportu statkami i promami poprzez zastosowanie wyposażenia RoRo obejmującego cztery pary wysokiej wytrzymałości pierścieni mocujących o nośności 12 000 kg oraz oznakowanie zgodne z normą DIN EN 29367-2. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji, zastosowano płytę stalową o grubości dwóch mm oraz wysokości 1250 mm. Tylna część pojazdu jest dodatkowo wyposażona gumowe rolki, zapewniające zwiększoną ochronę przed uderzeniami podczas dojazdu np. do rampy. Dodatkową ochronę zapewnia przebiegający poprzecznie na blaszanym zakończeniu ramy trójkątny profil gumowy. Kłonice narożne można mechanicznie rozsunąć w obie strony o 500 mm w celu przeprowadzenia wygodnego załadunku i wyładunku. W wyposażeniu opcjonalnym oferowany jest między innymi zbiornik na wodę, dwie skrzynki narzędziowe, 720-milimetrowa rampa stalowa oraz urządzenie do podnoszenia pierwszej osi i wiele więcej.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

W naczepie Kögel Mega cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*