Naczepa Kögel przystosowana do transportu kombinowanego kiedyś i dziś

Kögel już w 1956 roku stał się pionierem w transporcie kombinowanym.

Zestawienie „droga/tory”, a więc transport kombinowany, stało się zagadnieniem, z którym konstruktorzy firmy Kögel zmierzyli się znacznie wcześniej niż inni. To co w połowie lat 1950-tych zostało przetestowane w czasochłonnych testach, stało się przyczynkiem do technologii, która po długiej metamorfozie i w zupełnie innym ostatecznym kształcie stała się codzienną praktyką. Już w 1956 roku firma Kögel zaproponowała kolejowy system przeładunkowy „Ulm”, będący projektem na zlecenie Deutsche Bundesbahn, tworząc tym samym początki transportu kombinowanego. W połowie lat 1960-tych technicy Kögel kontynuowali pionierskie prace w zakresie transportu wymiennego i kombinowanego. W 1965 roku firma Kögel skonstruowała nie tylko wymienną zabudowę z podporami, ale także systemy „Lifttainer” i „Liftroll” na potrzeby transportu kombinowanego. W latach 1970-tych firma Kögel zbudowała kontenery dla Deutsche Bundesbahn, a w 1990 roku specjalistyczne kontenery z tworzywa sztucznego do transportu śmigłowcami. Pierwszą ramę wymienną do dużych objętości firma Kögel zaprezentowała w 1993 roku, natomiast w 2001 roku otrzymała zlecenie w ramach unijnego projektu badawczego SAIL dotyczącego naczep siodłowych przystosowanych do przeładunku kolejowego. Dziś Kögel oferuje różnorodne pojazdy do transportu multimodalnego. W bogatej ofercie znajdują się między innymi skrzyniowe i furgonowe pojazdy przystosowane do przeładunku w systemie RoRo, przedłużona o 1,3 metra naczepa Euro Trailer, różnego rodzaju kontenery wymienne i naczepy kontenerowe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*