Jak zaoszczędzić na zużyciu smaru?

Wystarczająca ilość środków smarnych maszyn lub pojazdów transportowych jest niezbędna do ich prawidłowej eksploatacji. Smarowanie ręczne jest nie tylko czasochłonne, ale i często wiąże się z pewnym niebezpieczeństwem dla użytkownika, szczególnie w przypadku trudno dostępnych miejsc. Aby ułatwić codzienną eksploatację pojazdów i uniknąć podobnych problemów, KH-KIPPER proponuje w swoich zabudowach wywrotkach, przyczepach, naczepach i urządzeniach hakowych system automatycznego smarowania firmy Groeneveld.

Na majowych Targach Autostrada-Polska, Rotra 2015 KH-KIPPER zaprezentuje udoskonalony model zabudowy half-pipe wyposażony w inteligentny system dozowania smaru. Zapewnia on minimalne zużycie smaru, obniżenie do minimum kosztów serwisu i przestojów w pracy ograniczając czasochłonne smarowanie ręczne.

Najpopularniejszym systemem automatycznego smarowania na smar EP-0 stosowanym w transporcie drogowym jest jednoprzewodowy system zwany SingleLine, który automatycznie smaruje każdy punkt smarny w pojeździe, przy tym na bieżąco monitoruje przebieg procesu smarowania oraz przekazuje niezbędne informacje kierowcy.

Regularne i precyzyjne podawanie niewielkich ilości smaru podczas pracy pojazdu na pełnych obrotach zapewnia właściwe smarowanie, nieprzerwanie prawidłowe uszczelnienie i znacząco niższe zużycie smarów łożyskowych. Wydłuża również okres trwałości eksploatacyjnej kosztownych części i skutecznie zwalcza korozję. Efektem stosowania SingleLine jest znaczące ograniczenie remontów części czy też przestojów eksploatacyjnych, spowodowanych koniecznością natychmiastowego przeprowadzenia konserwacji lub naprawy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*