INNOWACYJNE TECHNOLOGIE

Na IAA Commercial Vehicles 2012 firma Eberspächer pokazała szereg innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych do pojazdów użytkowych. Wśród nich największe zainteresowanie towarzyszyło nowym urządzeniom do oczyszczania spalin wg. normy Euro 6 i nowym układom klimatyzacyjnym do autobusów. Ponadto Eberspächer pokazał w jaki sposób przy pomocy aplikacji na smartfony, będzie można kontrolować pokładowe urządzenia klimatyzacyjne.

SPEŁNIAMY NORMĘ EURO 6

Eberspächer położył duży nacisk na innowacyjne rozwiązania, które zaprezentował podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Jako jeden z wiodących producentów urządzeń do oczyszczania spalin zaprezentował układ katalityczny do wypełniania normy Euro 6. Korzystając z doświadczenia nabytego w USA, gdzie obowiązuje surowa norma czystości spalin EPA 2010, opracował system oczyszczania spalin zamknięty w kompaktowych wymiarach, idealny do montażu w pojazdach nie posiadających dużo miejsca na dodatkowe komponenty.

Jak powiedział Bernd Hofmann, wiceprezes Oddziału Technologii Układów Wydechowych – „najnowszy produkt do wypełnienia normy Euro 6, będzie wykorzystywany przez niektórych producentów samochodów ciężarowych i autobusów w Europie”. Zamknięty w niewielkiej obudowie układ integruje elementy układu oczyszczania spalin przy pomocy mocznika (SCR) oraz filtry do wychwytywania cząstek stałych DPF. Najnowsze urządzenie Eberspächer w najbliższym czasie trafi do seryjnej produkcji i w 2013 roku będzie na wyposażeniu seryjnym samochodów ciężarowych. Powstawać będzie w najnowocześniejszej fabryce na świecie w miejscowości Wilsdruff koło Drezna.

SYSTEM KLIMATYZACJI AUTOBUSÓW

NA targach IAA Hanower 2012 firma Eberspächer pokazała także zoptymalizowany system rozprowadzenia powietrza do układów klimatyzacyjnych montowanych w autobusach. Eberspächer Suetrak odpowiada za efektywną dystrybucję powietrza w lecie, gdzie najbardziej nagrzaną powierzchnią są okna pojazdu. Eberspächer Suetrak zapewnia bardziej efektywne chłodzenie wnętrza pojazdu poprzez mocniejsze wentylowanie przestrzeni wewnątrz autobusu i odbieranie rozgrzanego powietrza poprzez otwory umieszczone przy oknach. Przy zastosowani AC 136 G4 Central Air, temperatura wewnątrz pojazdu jest niższa.

Centralny kanał dystrybucji zimnego powietrza, wespół ze zintegrowanymi kanałami odbioru gorącego powietrza przy szybach znacznie efektywniej kontroluje klimatyzowane wnętrze. Urządzenie może być także dostarczane w wersji AC 353 G4 przeznaczonej do mniejszych autobusów lub busów o węższym dachu.

EASYSTART CALL

Ciekawym rozwiązaniem zaprezentowanym podczas targów były także aplikacje przygotowane na smartfony z rodziny iPhone i na te używające systemu operacyjnego Android. Aplikacja integruje się w timerami EasyStart stosowanymi w urządzeniach do ogrzewania postojowego Eberspächer. Rozwiązanie obiecuje znacznie większą wygodę użytkowania niż przy zastosowaniu dedykowanych komponentów sterujących. Wiadomo, telefon zawsze każdy ma przy sobie. Częściej zapominamy zabrać portfel niż smartfona, dlatego sterowanie ogrzewaniem postojowym zawsze mamy przy sobie i nie musimy nosić dodatkowych pilotów. Sterować załączaniem urządzenia w pojeździe możemy za pomocą komend głosowych jak i za pomocą wpisywania tekstu, obie opcje są bardzo proste i intuicyjne. Za pomocą aplikacji EasyStart Call możemy ustawić żądaną temperaturę oraz moment załączenia ogrzewania. Dodatkową opcją szczególnie przydatną dla zarządców flot, jest możliwość sterowania z jednego smartfona kilkoma urządzeniami grzewczymi. Należy podkreślić, że aplikacja została wykonana w sposób maksymalnie prosty i intuicyjny. Ponadto na ekranie telefonu można sprawdzić statut urządzenia oraz temperaturę panującą w pojeździe.

fot. Eberspächer

 
Autorem tego tekstu jest:

red.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*